طبق گفته یکی از پیش‌بینی‌کنندگان صنعت، فصل سفارش تری، ضعیف شروع شد، «خیلی کمتر از حد انتظار»، که باعث نگر،‌هایی در مورد باقی مانده سال 2024 و سال آینده شد.

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد ناوگان های دارای تسلیحات نقدی تمایل بیشتری به ،ید واحدهای برق جدید نسبت به تری،ها دارند. اما اخبار مثبتی برای کامیون داران وجود دارد، زیرا بازار نقدی هم در ایالات متحده و هم در کانادا قوت گرفته است.

با باز شدن تابلوهای سفارش 2025، سفارش های تری، هیچ جذابیتی پیدا نمی کنند

تعداد سفارش‌های تری، در ماه سپتامبر به 11532 دستگاه رسید که FTR می‌گوید کمترین تعداد در ماه از سال 2016 است که نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش داشته است. FTR گزارش داد که با باز شدن تابلوهای سفارش در سال 2025، این سفارشات “خیلی کمتر از حد انتظار بودند و نگر،‌هایی را برای فصل سفارشات آتی ایجاد ،د.”

نمودار سفارشات تری،
(منبع: FTR)

سازندگان تری، نرخ ساخت خود را 11 درصد نسبت به آگوست و 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داده اند که کمترین میزان تولید ماهانه خود را از جولای 2020 نشان می دهد.

اگرچه سفارشات تری، در ماه سپتامبر ضعیف بود، سفارشات ک، 8 کمی فراتر از انتظارات بود و نزدیک به 33000 دستگاه برای آمریکای شمالی بود. دان مویر، تحلیلگر ارشد خودروهای تجاری FTR توضیح داد که این واگرایی نشان می دهد که برخی از ناوگان، احتمالاً به دلیل کاهش سودآوری یا تغییر چرخه های تجاری، هزینه های مربوط به واحدهای نیروگاه جدید را به تری،ها ترجیح می دهند.

«موجودی بیش از حد ایده‌آل تری، در نمایندگی‌ها، کاهش هزینه‌های سرمایه ناوگان برای تری،ها، و کاهش انبارهای عقب مانده احتمالاً بر نرخ ساخت تری، برای بقیه سال 2024 فشار نزولی وارد می‌کند. اگر سفارش‌های تری، برای سال 2025 به زودی افزایش نیابد، برخی از OEM‌ها ممکن است کاهش تولید را تا سال آینده تمدید یا گسترش دهد.

ACT Research با 12100 واحد سفارش، 61 درصد کاهش سالانه نسبت به سال را گزارش کرد.

از آنجایی که سپتامبر شروع سنتی فصل سفارش است، انتظار می رفت که این ماه افزایش یابد. جنیفر مک نیلی، مدیر تحقیقات بازار خودروهای تجاری و انتشارات در ACT Research، گفت: همچنین جای تعجب نیست که داده ها به میزان قابل توجهی کمتر از میزان دریافتی در سپتامبر 2023 است، با توجه به تقاضای نرم ثبت شده در این سال.

«داده‌های سپتامبر، سفارشات خالص تری، آمریکا را از سال 2024 به 101600 دستگاه می‌رساند که در مقایسه با 9 ماه اول سال 2023، 34 درصد کاهش را نشان می‌دهد و سفارشات خالص سه ماهه سوم 2024 را تنها به 27000 دستگاه می‌رساند که 51 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال گذشته است. “

مک‌نیلی افزود: «حکایت‌های صنعت نشان می‌دهد که انتظار می‌رود «دکمه م،» تا پایان سال 2024 فشار داده شود و ،، که در خط مقدم هستند نگر، خود را درباره سال 2025 ابراز می‌کنند. شاخص‌های اضافی که از فقدان خوش‌بینی حمایت می‌کنند عبارتند از لغو هنوز افزایش یافته و عقب ماندگی کمتر از آنچه در یک دهه دیده‌ایم. علیرغم حرکت مثبت در اقتصاد ایالات متحده، سودآوری ضعیف شرکت‌های مخابراتی نشان‌دهنده حمایت کمی از سفارش‌های تری، برای تقویت عقب ماندگی‌های سال 2025 تا پایان سال 2024 است.

نمودارهای بازار نقدی کانادا
(منبع: Loadlink Technologies)

بازار نقدی کانادا همچنان در حال بهبود است

خبرهای بهتری برای اپراتورها وجود دارد، حداقل آنهایی که در بازار نقدی بازی می کنند. Loadlink Technologies اشاره کرد که Q3 شاهد “جهش قابل توجهی” در ارسال بار – تا حدی ناشی از اعتصاب کوتاه راه آهن – با سطوح ماه سپتامبر در محدوده معمولی تری قرار گرفت.

ارسال بار در سپتامبر 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، در حالی که ارسال کامیون ها 9 درصد نسبت به سطح آگوست و 18 درصد سال به سال کاهش یافت و ظرفیت را کاهش داد. حجم بار سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

نسبت کامیون به بار بهبود یافته و 3.31 کامیون بارگیری کرده اند که نسبت به 4.34 در سپتامبر گذشته کاهش یافته است. Loadlink در انتشار بی،ه‌ای گفت: «این نشان‌دهنده یک روند مثبت است که نشان می‌دهد بازار در مسیر درستی حرکت می‌کند.

حجم و نرخ های بازار نقطه ای

در ایالات متحده چطور؟

بر اساس گزارش DAT Freight & Analytics که از حجم ماه سپتامبر گزارش می دهد، شرایط بازار نقطه ای نیز در ایالات متحده در حال افزایش است.

شاخص حجم بار کامیون در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته افزایش داشت، 6 درصد برای وانت، 12 درصد برای رفر و 2 درصد برای تخت.

کن آدامو، رئیس بخش تجزیه و تحلیل DAT، گفت: «سپتامبر نشان داد که ما پس از نزدیک به 22 ماه توسعه نسبتاً شدید و 27 ماه انقباض، به شدت وارد چرخه حمل و نقل جدیدی شده ایم. ما انتظار داریم که فصلی در چند ماه آینده بادهای عقب را به همراه داشته باشد و امیدواریم که بهبودهای جزئی در نرخ‌ها همراه با حجم حمل‌ونقل ،ده‌فروشی و قیمت‌های سوخت باثبات می‌تواند پایه‌های حامل موتور را روی پایه محکم‌تری قرار دهد.

با ورود به سه ماهه چهارم، ما شاهد تعادل با عرضه و تقاضای کامیون هستیم، به ویژه در بازار نقدی. شکل و احساس این چرخه جدید احتمالا بیشتر شبیه چرخه 2013 تا 2017 خواهد بود تا ترن هوایی 2018 تا 2022، با دستور ELD، رکود تولید، و شوک های عرضه غیرقابل پیش بینی ناشی از همه گیری کووید.

اینفوگرافیک بازار نقطه ای

جدیدترین داده ها همه سبز هستند

در همین حال، Truckstop و FTR Transportation Intelligence، نرخ ها و حجم را در هفته منتهی به 18 اکتبر تقویت ،د.

نرخ ون خشک برای چهارمین هفته متوالی برای اولین بار از ماه می 2021 افزایش یافت و قوی ترین افزایش سال به سال خود را از مارس 2022 مشاهده کرد. نرخ های داور دومین افزایش بزرگ خود را از ماه مه و قوی ترین مقایسه سال به سال پس از آن تجربه ،د. جولای.

حتی نرخ های تخت هم افزایش یافت. کل ارسال‌های بار در مقایسه با هفته مشابه در سال 2023 تقریباً 25 درصد جهش کرد که بزرگترین جهش از اوایل سال 2022 بود. رشد ارسال بار از پست‌های کامیون فراتر رفت و شاخص تقاضای بازار را به 72 رساند که بالاترین سطح در 13 هفته گذشته است.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-trailer-orders-concerning-but-s،-market-turning-for-the-better/1003190308/