
بروزرسانی: 03 تیر 1404
روندهای حمل و نقل اقتصادی: حجم حمل و نقل ضعیف می شود اما بازگشت به بازار متعادل می شود
آ،ین داده های اقتصادی حمل و نقل باری تصویری متفاوت را نشان می دهد که نشان دهنده کاهش حجم حمل ونقل است، اما همسویی بهبود یافته در عرضه و تقاضا.
کشتی گیران شاهد بهبود شرایط بودند، اما FTR هشدار می دهد که زمان های خوب ممکن است دوام نیاورند.

تناژ کامیون اجاره ای جمع می شود
بر اساس آ،ین داده های انجمن حمل و نقل آمریکا (ATA)، تناژ کامیون های اجاره ای در ماه ژوئن 1.6 درصد کاهش یافت. این پس از یک جهش 3 درصدی در ماه می.
باب کاستلو، اقتصاددان ارشد ATA، گفت: «در حالی که بخشی از سود حاصل از ماه می را پس می دهیم، به نظر می رسد که تناژ بار کامیون ها از زم، که در ژانویه به پایین ترین حد خود رسیده است، به آرامی در مسیر درستی قرار می گیرد. علیرغم کاهش ماه ژوئن، میانگین سه ماهه دوم 0.2 درصد بالاتر از سه ماهه اول و تنها 0.2 درصد پایین تر از سه ماهه دوم در سال 2023 بود، که نشانه های خوبی است مبنی بر اینکه ممکن است حمل و نقل با کامیون در نهایت در حال تغییر مسیر باشد.
این کاهش در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 0.4 درصد بود.
همسویی تعادل عرضه و تقاضا: ACT
ACT Research در آ،ین شاخص For-Hire Trucking خود گزارش داد که تعادل عرضه و تقاضا بین ناوگان و بار در حال کاهش است.
کارتر ویث گفت: «حجم ها در سال جاری نسبتاً ثابت بوده اند، اما نسبت به سال گذشته به «کم تر بدتر» بهبود یافته اند، با میانگین شاخص 48.8 در نیمه اول سال جاری، در مقابل 42.8 سال گذشته. تحلیلگر تحقیقاتی ACT در مورد شاخص حجم گفت.
حتی در شرایطی که مصرف کنندگان تحت فشار هستند، ،ده فروشی واقعی در ایالات متحده تا به امروز 1.8 درصد افزایش یافته است و کاهش تورم بیشتر به حمایت از چشم انداز ما در مورد رشد درآمد واقعی کمک می کند. علاوه بر این، حجم بین وجهی و واردات روند مثبتی دارد، که حداقل به حجم کلی حمل ونقل سطحی می افزاید. تامین منابع ناوگان خصوصی احتمالاً برخی از تقاضای استخدام را از بین برده است، اما نرم شدن اخیر در فروش تراکتورهای ک، 8 ایالات متحده نشان دهنده کندی رشد ناوگان خصوصی است.
با این حال، شاخص ظرفیت ACT در ماه ژوئن 3.6 واحد رشد کرد.
ویت گفت: «اگرچه شاخص متر بر متر افزایش یافت، اما قرائت این ماه نشان دهنده دوازدهمین ماه متوالی است که ظرفیت کمتر از 50 بوده است که طول، ترین خط کاهش از زمان آغاز نظرسنجی در اوا، سال 2009 است.
انقباضات ظرفیت ناوگان با سرعت کمتری نشان می دهد که تعادل عرضه و تقاضا بین ناوگان و حمل و نقل در حال باریک شدن است. با توجه به طول مدت این رکود و عوامل بنیادی هنوز ضعیف، به سختی می توان شاهد مثبت شدن ظرفیت در ماه های آینده بود، به خصوص که روند فروش تراکتور در ایالات متحده همچنان رو به کاهش است.

شرایط ارسال کننده بهبود می یابد
FTR نشان می دهد که شرایط حمل و نقل در ماه مه بهبود یافته است. کاهش قیمت گازوئیل و محیط نرخ مطلوب برای فرستنده ها جای تشکر دارد. اما FTR هشدار می دهد که شاخص احتمالاً نزدیک به قلمرو خنثی خواهد بود و در اوا، امسال کمی منفی می شود زیرا حجم، استفاده و نرخ ها به طور فزاینده ای به نفع کامیون داران خواهد بود.
ماه مه تقریباً تکرار ماه آوریل به غیر از هزینه سوخت بود. Avery Vise، معاون حمل ونقل FTR، گفت: نرخ های حمل ونقل برای حمل کنندگان در یک سال مطلوب ترین نرخ بود، اما ما انتظار داریم که آنها به آب و هوای ملایم تری که در سه ماهه اول مشاهده شد بازگردند.
چشم انداز ما برای حجم حمل و نقل کمی تقویت شده است و حداقل بر میزان استفاده از ظرفیت و نرخ ها فشار رو به بالا وارد می کند. با این حال، حمل کنندگان احتمالاً شرایطی را خواهند دید که با دقت بیشتری به ،وان خنثی شناخته می شوند تا منفی. ظرفیت کافی در حمل و نقل به نظم بخشیدن به بازار حمل و نقل ادامه می دهد.

نرخ نقطه تخت بهبود می یابد
طبق گزارش Truckstop و FTR، هفته منتهی به 19 ژوئیه، بهبود نرخ های بازار نقطه ای را برای حمل و نقل های تخت نشان داد که اولین افزایش سال به سال را برای این بخش در نزدیک به دو سال گذشته نشان می دهد.
و هفته منتهی به 12 ژوئیه اولین مقایسه مثبت سال به سال را برای کل نرخ های بازار نقدی از ژوئن 2022 ایجاد کرد. هفته به هفته، نرخ ها در همه انواع تج،ات در آ،ین هفته کاهش یافت.
تعجب بزرگی نیست، زیرا هفته های بین چهارم ژوئیه و اوایل آگوست برای نرخ های لحظه ای بازار، به ویژه در بخش ون، ملایم است.
شاخص تقاضای بازار به 63.3 سقوط کرد که ضعیف ترین سطح آن از فوریه به غیر از هفته ای که شامل تعطیلات روز استقلال بود.

بازار نقدی کانادا داغ می شود
Loadlink Technologies گزارش می دهد که سه ماهه دوم رشد قابل توجهی را برای حجم بازار نقدی در کانادا نشان می دهد.
این شرکت گزارش داد: "داده های ما همچنان ثبات کلی حجم سالانه را نشان می دهد." Loadlink گزارش داد در حالی که حجم در ماه ژوئن کاهش یافته است، این نشان دهنده روندهای عادی فصلی است. حجم در ماه ژوئن نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش داشت.
بارهای برون مرزی 67 درصد از کل حجم را تشکیل می دهند در حالی که بارهای داخلی 32 درصد از ارسال ها را تشکیل می دهند.
نسبت کامیون به بار در ژوئن 11 درصد نسبت به ماه مه افزایش یافت، اما 16 درصد کمتر از ژوئن گذشته بود، که Loadlink گفت که منع، کننده تعادل سلامت است.
Loadlink در یک انتشار نتیجه گیری کرد: "سه ماهه دوم 2024 سازگاری و انعطاف پذیری صنعت حمل و نقل کانادا را به نمایش گذاشت." «در حالی که انتظار می رود تعدیل های فصلی وجود داشته باشد، قدرت اساسی بازار همچنان روشن است. با بهره گیری از بینش داده ها و برنامه ریزی استراتژیک، ،ب وکارها می توانند این تغییرات را طی کنند و از فرصت های هیجان انگیز پیش رو بهره ببرند.»
منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-freight-volumes-weaken-but-balance-returning-to-market/1003187503/