حمل و نقل جاده ای در بریتانیا پس از برگزیت - DAT Freight & Analytics
انتشار: دی 18، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

حمل و نقل جاده ای در بریتانیا پس از برگزیت - DAT Freight & Analytics


مانند ا،ر کشورهای غربی، صنعت حمل و نقل جاده ای بریت،ا (بریت،ا) برای اقتصاد و زیرساخت های کشور بسیار مهم است. حمل و نقل جاده ای ا،ر حمل و نقل کالاهای داخلی را تشکیل می دهد و حدود 80 درصد از حجم کالا را جابجا می کند.

بخش حمل ونقل جاده ای بریت،ا (،یس، اسکاتلند، و، و ایرلند شمالی) با چالش هایی مشابه با چالش هایی مواجه است که بسیاری از کشورها با آن مواجه هستند، از جمله کمبود راننده و مقررات زیست محیطی در حال گسترش (انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژنی)، اما همچنین برخی از آنها منحصر به فرد

افزایش قیمت سوخت و تاثیر برگزیت بر لجستیک و تجارت فرامرزی در صدر فهرست مشکلاتی است که بخش حمل ونقل جاده ای بریت،ا با آن مواجه است. برگزیت یا ،وج بریت،ا از اتحادیه اروپا (EU) در ژانویه 2020، باعث شده است مهم ترین تأثیر بر اپراتورهای حمل و نقل، از جمله:

  • افزایش هزینه های اداری: اسناد و رویه های گمرکی جدید، بار اداری قابل توجهی را به باربرها اضافه کرد و هزینه های هر محموله را افزایش داد.
  • تأخیر در مرزها: صف های طول، در بنادر به دلیل افزایش بازرسی های مرزی باعث تأخیر در زمان تحویل و بر رفاه رانندگان می شود.
  • کمبود راننده: بسیاری از رانندگان اتحادیه اروپا پس از برگزیت بریت،ا را ، ،د و کمبود رانندگان واجد شرایط را در صنعت حمل و نقل بریت،ا ایجاد کرد.
  • نرخ حمل و نقل بالاتر: هزینه های اضافی مرتبط با کنترل گمرکی و مرزی منجر به افزایش نرخ حمل و نقل برای محموله بین بریت،ا و اتحادیه اروپا شد.
  • کاهش حجم تجارت: برخی از مشاغل تجارت با اتحادیه اروپا را به دلیل پیچیدگی های لجستیک پس از برگزیت کاهش دادند که منجر به کاهش حجم کلی حمل و نقل شد.

به گفته جیمز لین، مدیر صنعت، حمل و نقل و لجستیک، بانکداری شرکتی بارکلیز، علیرغم چالش ها، صنعت در سال 2024 بهبود یافته است و بسیاری معتقدند که ممکن است بدترین اتفاقات پشت سر آنها باشد. Lean خاطرنشان کرد: دیدن نتیجه شاخص اعتماد لجستیک امسال، با امتیاز 57.6، از 47.3 در سال 2023، دلگرم کننده است، که نشان می دهد این بخش با محیط تجاری چالش برانگیز و نامطمئن در دو سال گذشته سازگار شده است. به نظر می رسد که ما در مسیر درستی حرکت می کنیم، و این گواهی بر انعطاف پذیری بسیاری از مشاغل در صنعت لجستیک است.

گروه تبادل حمل و نقل (TEG) شاخص حمل و نقل جاده ای افزایش مداوم قیمت باربری و پیک را در ماه سپتامبر گزارش داد که ادامه روند صعودی ثابت سال های گذشته بود. با شروع پاییز، صنعت حمل و نقل در حال تجربه رشد قیمتی است که مطابق با ال،ای تقاضای فصلی است.

شاخص کل حمل و نقل جاده ای TEG با 1.6 واحد افزایش به 128.3 رسید که نسبت به مردادماه 1.26 درصد افزایش داشت و روند مثبت را گسترش داد. این شاخص اکنون 4.06 درصد بالاتر از سپتامبر 2023 است که نشان دهنده رشد ثابت این بخش است.


منبع: https://www.dat.com/blog/road-transport-in-the-united-kingdom-post-brexit