Isaac Inst،ents از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای ارائه محصولات داده جدید به مشتریان خود استفاده می کند که به گفته این شرکت بهبودهای عملیاتی و بازگشت سریع سرمایه را فراهم می کند.
یکی از این موارد، Isaac Analytics است که در کنفرانس کاربران سال گذشته پیشنمایش شد و پس از آزمایش موفقیتآمیز بتا، در اوایل نوامبر به پایگاه مشتریان گستردهتر خود عرضه خواهد شد.
الیور سنت آماند، مدیر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده گفت: «این یک نمونه اولیه نیست. ما بیش از یک سال پیش با 12 ناوگان کار کرده ایم.
Isaac Analytics از طریق یک داشبورد منفرد و یک ایمیل هفتگی که پنج موضوع فوری و قابل اجرا را برجسته می کند، داده های قابل اجرا در مورد معیارهای کلیدی را به ناوگان ارائه می دهد. پورتال 360 Insights بینش هایی را در مورد موارد زیر ارائه می دهد: امتیازات آیزاک کوچ. رویدادهای بحر،؛ زمان رانندگی؛ زمان بیکاری؛ تخلفات ساعات خدمات؛ فاصله دارایی در روز؛ دارایی های نشسته؛ و مصرف سوخت
کاربر میتواند هر یک از این دستهها را توسط ترمینال، مدیر ناوگان، یا راننده بررسی کند تا ببیند آیا شاخصهای عملکرد کلیدی قابل تنظیم تنظیم شده توسط ناوگان را برآورده میکنند یا خیر. Isaac Analytics بدون هیچ هزینه اضافی در اشتراکهای حرفهای قرار میگیرد، اما ناوگان میتوانند – با پرداخت هزینه – تا دو سال دادههای قبلی را از قبل بارگذاری کنند، که به آنها امکان مقایسه سال به سال را میدهد.
Kyle Niiya، تحلیلگر هوش تجاری برای Isaac Inst،ents، گفت که آزمایش با آن 12 مشتری اولیه بیش از 8500 کامیون و 11000 راننده را پوشش می دهد. آنها مجموعاً 1 میلیارد مایل تولید ،د و 147 میلیون گالن گازوئیل مصرف ،د که 5.2 میلیون گالن آن در حالی که بیش از 5 دقیقه در حال کار بودند سوزانده شد.
حدود 1.2 میلیون رویداد بحر، در 21 میلیون ساعت رانندگی با 149000 ساعت تخلف خدمات ثبت شده است. گستردگی دادههای جمعآوریشده در خلال یکساله آزمایشی، دادههای مفیدی را در اختیار Isaac Inst،ents قرار میدهد که ناوگان میتوانند با آنها معیار قرار دهند.
هنگامی که در اوایل نوامبر منتشر شد، در Isaac InRealTime نسخه 5.12 گنجانده خواهد شد.
برخی از ناوگان آزمایشی اولیه نظرات تحسین برانگیزی ارائه ،د.
متیو کمپبل، مدیر تعالی تحول و تجزیه و تحلیل با Challenger Motor Freight، گفت: “بزرگترین فایده ای که من از این پلتفرم می بینم تلفیق داده های غنی ایزاک است.” ما قبلاً مجبور بودیم وارد رابط های داده های مختلف می شدیم. این ابزار تمام نقاط داده را می گیرد و آن را یکپارچه می کند، تبدیل می کند و پاک می کند و آن را در یک فروشگاه یک مرحله ای قرار می دهد، و این به تنهایی فوق العاده قدرتمند است.
کودی مککلین، معاون ایمنی و منابع انس،، گفت که او یک “مرد کلان داده” نیست و از این رو سادگی و سهولت استفاده کلیدی است. این به او اجازه داد تا به سرعت میوههای کم آویزان را شناسایی کند – مانند زمان بیکاری بیش از حد – که میتوان فوراً به آن رسیدگی کرد و شرکت قبلاً متوجه نبود مشکلی بود.
او گفت: “زمان طول، بیکاری برای من یک مکاشفه بزرگ بود.” برخی از پایانهها به برخی ابتکارات شرکت واکنش نشان میدادند و برخی دیگر واکنش نشان نمیدادند و این اولین لحظه من بود که مرا وادار کرد تا ببینم چه اتفاقی میافتد.
این پلتفرم همچنین او را به ارزیابی بر اساس دادهها سوق داد که آیا واحدهای برق کمکی (APU) بازپرداختی را ارائه میدهند و تأثیر مطلوبی بر زمان بیکاری دارند یا خیر.
در چلنجر، تمرکز عمده روی عملکرد راننده بود. دادهها به هر دو شرکت امکان میدهد تا نحوه ایجاد برنامههای تشویقی خود را مجدداً ارزیابی کنند تا به طور عادلانهتر برای همه رانندگان در سراسر ناوگان اعمال شوند.
آزمایشگاه هوش مصنوعی و معادل سوخت
همچنین در اوایل نوامبر، آزمایشگاه هوش مصنوعی ایزاک (Isaac’s AI Lab) عرضه می شود که اولین ویژگی آن Fuel Equivalent خواهد بود. این ابزاری است که تمام متغیرهای موثر بر مصرف سوخت را حذف می کند تا ناوگان بتوانند عملکرد واقعی مصرف سوخت خودرو و راننده را اندازه گیری کنند.
عواملی مانند دمای محیط، ارتفاع و انحنای جاده، وزن و نوع جاده با استفاده از یادگیری ماشین در نظر گرفته می شوند و تاثیر آنها از معا، حذف می شود. نتایج چشمگیر هستند، نشان میدهد که mpg واقعی یک فشارسنج واقعی برای عملکرد کامیون و راننده نیست.
نییا به رسانه های کامیونی که در کنفرانس کاربران شرکت کرده بودند، نمایشی ارائه کرد. در یک نمونه، او مقایسه ای بین OEM های ناشناس در یک ناوگان نشان داد. یک OEM مصرف سوخت واقعی 7.8 مایل بر گالن داشت در حالی که دیگری 6.8 مایل بر گالن بود. اما با استفاده از Fuel Equivalent، OEM 7.8 mpg در واقع به 7.2 mpg رسید در حالی که دیگری به 7.4 رسید، که نشان می دهد OEM دوم در واقع عملکرد بهتری داشته است.
همین کار را می توان با درایورها انجام داد. ناوگان این فرصت را خواهند داشت تا بر اساس تجزیه و تحلیل معادل سوخت به رانندگان برای عملکردشان پاداش بهتری بدهند، حتی اگر آنها بارهای مختلف را از پایانه های مختلف با استفاده از انواع مختلف کامیون حمل کنند.
این به ویژه برای ناوگان با بخش های مختلف مفید است. یک راننده تیم در ناوگان داوری که یک مسیر کوهست، را میگذراند، میتواند با دقت در مقابل راننده شهری که بار سبک وزن را در کامیونی با مشخصات متفاوت حمل میکند، امتیاز بگیرد.
ناوگان قادر خواهند بود بهترین واحدها را برای نوع خاصی از باربری یا خط راه اندازی کنند.
مککلین گفت که این تحلیلی است که ناوگان او سالها تلاش کرده است که به تنهایی به آن دست یابد. او در مورد مقایسه سیب به سیب بین رانندگان و کامیونهای داخل ناوگان هیجانزده است، اطلاعاتی که میتواند هنگام سفارش کامیونهای جدید از آن به ،وان اهرمی استفاده کند.
او گفت: “ما مقداری مهمات برای مذاکره با برخی از OEMها خواهیم داشت.” ما رابطه خوبی با OEM های خود داریم، اما این بدان م،ا نیست که نمی خواهیم چیز دیگری برای وارد شدن به این بحث داشته باشیم.
او گفت که این امر همچنین به ناوگان این امکان را میدهد که اقتصاد ،ید کامیونهای مستعمل را به جای جدید ارزیابی کند و به آن اجازه میدهد تا مشخصات خود را بهخوبی تنظیم کند.
ژان سباستین بوچارد، مدیر ارشد محصول ایزاک، گفت که اندازه گیری وزن حمل شده کلیدی برای فعال ، ویژگی جدید است. او پیشبینی میکند که ناوگانها میتوانند با دقت بیشتری قیمتگذاری شغلها را تعیین کنند، زیرا دید واقعیتری از هزینههای عملیاتی خود خواهند داشت. در زمانهای آهسته، آنها میتوانند کمبازدهترین کامیونها را پارک کنند، و در حالت رشد، بهتر مدل و مشخصات کامیون را برای برنامهای که در آن قرار داده میشود، انتخاب کنند.
او گفت: «امروز، بسیاری از این کارها با احساس روده انجام می شود.
او به قدری مطمئن است که Fuel Equivalent در هزینه ناوگان صرفه جویی می کند و سودآوری را بهبود می بخشد، به طوری که می گوید ناوگ، که به طور موثر از آن استفاده می کند، تنها به لطف این ویژگی، در کمتر از یک سال از کل پلت فرم Isaac Inst،ents بازگشت سرمایه دریافت می کند.
Isaac AI Lab و اولین ویژگی آن، Fuel Equivalent، پس از کنفرانس کاربران فرانسوی زبان در نوامبر به تدریج عرضه می شود تا از عرضه روان اطمینان حاصل شود.
بوچارد می گوید همه اینها ارزان نبود. او گفت که ایزاک در سال های اخیر نزدیک به 10 میلیون دلار در قابلیت های هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری کرده است.
منبع: https://www.trucknews.com/business-management/isaac-taps-ai-to-take-guesswork-out-of-fuel-mileage-through-fuel-equivalent/1003190407/