
بروزرسانی: 20 تیر 1404
آیا گیربکس های دستی در حال تنظیم هستند؟
در اینجا نمونه ای از این است که چگونه اعتبارات انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) یا کمبود آنها، می تواند بر تصمیم گیری های ناوگان تأثیر بگذارد. بر اساس مقررات کاهش آلایندگی فعلی، سازندگان کامیون برای خودروهای کم مصرفی که می فروشند، اعتبار گازهای گلخانه ای دریافت می کنند. اگر یک OEM به اندازه کافی از نوع من، وسیله نقلیه را نفروشد، می تواند با ،ری اعتبار مواجه شود.
چنین مثالی یک بولتن فروش کامیون لو رفته بود که دارای سربرگ کنورث بود. در چند هفته گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

این بولتن خاطرنشان می کند که سازنده کامیون فروش گیرب، دستی را به 10 درصد از کل حجم فروش کالاهای سنگین در کانادا محدود می کند و محدودیت های ، بخار موتور را بر اساس وزن ،یبی ناخالص کامیون (GCW) معرفی می کند.
من «بولتن های» مشابه و سایر بخش های گزارش مشکوک را در رسانه های اجتماعی دیده ام، بنابراین با Kenworth تماس گرفتم تا پیش بینی آن بولتن را تأیید کنم.
کنورث در بی،ه ای ایمیلی، مشروعیت بولتن را تایید کرد و گفت که این اقدام برای انطباق با استانداردهای روزافزون سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای کانادا ضروری است.
Kenworth و سایر OEM ها با افزایش مقررات انطباق روبرو هستند. در ابتدای سال 2024، یک تغییر گامی در استانداردهای CO2 بر اساس مقررات فاز 2 گازهای گلخانه ای ایجاد شد که استانداردهای CO2 خودرو را 5 تا 8 درصد سخت تر از سال گذشته کرد.
برای برآورده شدن این موارد و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، برخی از گزینه های مشخصات باید در نظر گرفته شوند. با گیرب، های خودکار که مصرف سوخت بیشتری دارند، گزینه های گیرب، دستی کمتر خواهد بود و این در بازار کانادا شروع به اعمال می کند. کنورث متعهد به همکاری نزدیک با فروشندگان و مشتریان ما برای ارائه بهترین کامیون برای ،ب و کار آنها در عین رعایت مقررات نظارتی است.
کنورث مدعی است که این اقدامات برای انطباق با استانداردهای محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا (EEEC) انتشار گازهای گلخانه ای برای شاسی های کانادا ضروری است. این تغییرات از 1 ژانویه 2025 اعمال خواهند شد و ممکن است بر سفارش های قبل از آن تاریخ تأثیر بگذارند.

گیرب، های دستی خارج شده اند
طبق این بولتن، تراکتورهای روزانه کابین و خواب T680 کانادا تنها با گیرب، دستی خودکار (هیچ گیرب، دستی موجود نیست) ارائه می شود.
همچنین، «تراکتورهای روزانه کابین و خوابیده T880 و W990 کانادایی که برای خدمات حمل و نقل خطی و منطقه ای طراحی شده اند، تنها با گیرب، های دستی یا خودکار خودکار با ویژگی خنثی در توقف آلیسون در دسترس خواهند بود».
این بولتن به طور خاص به کامیون های سنگین، چوب برداری یا میادین نفتی صحبت نمی کند، اما یک منبع فروشنده که مجاز به صحبت علنی در این مورد نیست، به مشتریان TruckNews.com گفت که اکنون دستورالعمل های مربوط به برخی از این برنامه ها را مشخص می کنند، باید تغییر کنند. .

این بولتن درباره نحوه مدیریت تخصیص گیرب، سکوت کرده است، علاوه بر این که می گوید: «این محدودیت در سطح گروه فروشنده مدیریت می شود، به این م،ی که تنها 10 درصد از کل فروش سنگین در هر گروه فروشنده می تواند شامل خودروهای گیرب، دستی باشد. "
به عبارت دیگر، این به نمایندگی ها بستگی دارد که تصمیم بگیرند کدام یک از مشتریانشان گیرب، دستی دریافت می کنند و کدام یک باید به جای آن گیرب، اتوماتیک یا خودکار دستی بگیرند.
یکی از نمایندگی های کنورث که ترجیح می دهد نامش فاش نشود، گفت: «ما فقط می تو،م 10 درصد از کامیون هایی را که می خواهیم با گیرب، دستی سفارش دهیم.» اگر مشتری تماس بگیرد و بگوید: «هی، من به یک تراکتور بزرگراه T680 نیاز دارم و می خواهم آن را با یک 13 یا 18 سرعته بسازم، نمی تو،م آن را بفروشیم».
کاهش ، بخار
این بولتن همچنین به محدودیت های رتبه بندی ، بخار موتور بر اساس رتبه بندی وزن ،یبی ناخالص (GCWR) اشاره می کند. GCWR از درجه بندی های مختلف چارچوب، محور و سیستم تعلیق مشتق شده است که کامیون را قادر می سازد وزن معینی را حمل کند.
در یادداشت های بولتن آمده است که تراکتورهایی با قدرت موتور 485-509 ، بخار فقط در شاسی هایی با GCWR بیشتر از 97000 پوند یا 43998 کیلوگرم در دسترس خواهند بود.
بعلاوه، موتورهای 510 ، بخاری یا بالاتر فقط با رتبه های GCWR بالاتر از 120000 پوند یا 54431 کیلوگرم در دسترس خواهند بود.
این به این م،ی است که اساساً تراکتورهایی با مشخصات سبک وزن معمولی ایالات متحده (13K فرمان و 40K درایو) واجد شرایط برای موتورهای بیش از 485 ، بخار نخواهند بود. این برای ایالات متحده بیش از اندازه کافی است، اما ترجیحات، به ویژه در میان مالک-اپراتورها، تا حدودی بالاتر است.
معمایی فقط برای کانادا
هر دو تغییر فقط برای سفارشات کانادا اعمال می شود. تا جایی که ما قادر به تشخیص هستیم، محدودیت های گیرب، دستی و ، بخار در ایالات متحده اعمال نخواهد شد.
همچنین، از آنچه من کشف کرده ام، به نظر می رسد که این وضعیت برای Kenworth، احتمالاً Paccar، منحصربه فرد است، اما Peterbilt به درخواست ها برای تأیید موقعیت خود در موعد مقرر پاسخ نداد.
همانطور که کنورث در پاسخ به پرسش ما خاطرنشان کرد، "استانداردهای CO2 خودرو (5 تا 8٪ سختگیرانه تر از سال گذشته هستند."
هیچ چیزی در مقررات تغییر نکرده است، اما من از آن زمان فهمیدم که کانادا مک،سم مدل سازی GEM را به روشی کمی متفاوت از ایالات متحده اعمال می کند.
مدل GEM (مدل انتشار گازهای گلخانه ای) یک ابزار نظارتی است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) توسعه یافته و توسط کانادا برای ارزیابی انطباق با استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای برای وسایل نقلیه سنگین استفاده شده است. عملکرد انتشار گازهای گلخانه ای پیکربندی های خاص خودرو را مح،ه می کند و اطمینان حاصل می کند که استانداردهای نظارتی مطابقت دارند.
اعتبارات انتشار گازهای گلخانه ای برای کامیون های سنگین جدید بخشی از سیستم های نظارتی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل است. این اعتبارات به سازندگ، تعلق می گیرد که وسایل نقلیه ای با انتشار گازهای گلخانه ای کمتر از حد مجاز تولید می کنند.
با استفاده از مجموعه ای از ورودی ها که یک مح،ه «روی کاغذ» از بازده سوخت پیکربندی کامیون را به دست می دهد، سازندگان کامیون گزارش می کنند که چه اجزا و لوازم جانبی خودرو در مشخصات گنجانده شده اند تا به عددی برسند که کل اعتبار GHG خاصی را ارائه می کند.
اینها شامل ویژگی های آیرودینامیکی، مقاومت چرخش ،تیک، وزن و ظرفیت بار خودرو، جابجایی موتور و رتبه بندی ، بخار، گیرب، های دستی یا خودکار/اتوماتیک، محدودکننده های سرعت، تایمرهای خاموش شدن بی حرکت، سیستم های نظارت بر فشار باد ،تیک ها و سایر اقدامات صرفه جویی در مصرف سوخت هستند.
از لحاظ تاریخی، تولیدکنندگان مشوق های قیمت گذاری و ابزارهای دیگری را برای متقاعد ، مشتریان به انتخاب این گزینه ها ارائه می ،د - بنابراین بانک اعتباری OEM را ایجاد ،د.
این اعتبارات آلایندگی بر اساس کامیون های فروخته شده به دست می آید، اما می توان آن ها را بانکی کرد و/یا برای جبران ،ری خودروهای دیگر، شاید در آینده، که از حد مجاز فراتر می روند، معامله کرد. این یک رویه رایج است و سالهاست که ادامه دارد.
آیا کنورث قرب، موفقیت خودش است؟
اعتبارات GHG توسط OEM بر اساس ،یبی از کامیون هایی که به بازار تحویل می دهند، جمع می شود. به ،وان مثال، تا پایان سپتامبر، Freightliner 6082 کامیون فروخته بود در حالی که نام تجاری خواهرش، Western Star، 2925 دستگاه را برای مجموع فروش 9007 کامیون در کانادا فروخت. پیتربیلت و کنورث در مجموع 5849 دستگاه فروختند.
"،ت فقط آنقدر سخت کار می کند که OEM ها چاره ای ندارند جز اینکه برخی تصمیمات عجولانه بگیرند و بگویند، این چیزی است که اکنون باید با آن کار کنید."
،یبی از شاسی بلندراه ها و شاسی های حرفه ای در این ارقام فروش منع، نشده است، اما می توان حدس زد که Freightliner کامیون های لغزنده تر در بزرگراه ها را نسبت به شرکت های Paccar فروخت و به احتمال زیاد Peterbilt و Kenworth در مجموع کامیون های حرفه ای بیشتری فروختند. از ستاره وسترن
جای تعجب نیست که شرکتی که کامیون های بیشتری در بزرگراه می فروشد، نسبت به شرکتی با ،یبی بالاتر از کامیون های سنگین حرفه ای و سنگین، سریع تر اعتبارات را جمع آوری می کند.
در کانادا، Kenworth از دیدگاه اعتباری GHG تا حدودی محروم است. به این دلیل که نسبت به رقبای اصلی خود، کامیون های بزرگراهی کمتری به فروش می رساند، به علاوه خط تولید آن شامل بخش بزرگتری از وسایل نقلیه حرفه ای و سنگین است.
دلیل خوبی وجود دارد که چرا کن ورث تعداد زیادی از این کامیون ها را می فروشد، اما مح،ات GEM در کل مجموعه خودروها در کل شرکت در نظر گرفته شده است، بنابراین آنها هیچ لطفی به کن وورث نمی کنند.
در اینجا یک مثال بسیار اغراق آمیز و بسیار ساده شده برای نشان دادن موضوع آورده شده است.
- برند A 1000 کامیون بزرگراهی با 10 اعتبار گازهای گلخانه ای و 500 کامیون حرفه ای با 5 اعتبار برای هر کدام می سازد. کل اعتبار = 12500
- برند B 500 کامیون بزرگراهی با 10 اعتبار GHG و 1000 کامیون حرفه ای با 5 اعتبار GHG می سازد. کل اعتبار = 10000
شرکتی که بیشترین اعتبار را به دلیل ،یبی از کامیون های بزرگراهی و حرفه ای دارد، در موقعیت اعتباری راحت تری قرار دارد. ،ی که اعتبار کمتری دارد ممکن است مجبور باشد تغییراتی در نحوه ساخت کامیون ها ایجاد کند - این دقیقاً همان کاری است که کن ورث انجام می دهد.
بدترین چیز هنوز در راه است
با تشدید محدودیت های گازهای گلخانه ای تا سال 2030، این ،یب حتی بحر، تر خواهد شد. رگولاتورها این سیستم را طوری طراحی ،د که OEM ها را مجبور به فروش بیشتر یک مشخصات خاص (بهینه تر سوخت)، بدون توجه به ترجیحات مشتری کند.
و در حالی که در استانداردها تصدیق شده است که کامیون های حرفه ای تمرکز کمتری بر کارایی سوخت دارند، اما این امر دست ،ت بزرگ را از تأثیرگذاری بر تصمیمات ،ید کامیون داران خنثی نمی کند. و احتمالا بدتر هم می شود.
یکی از منابع فروشنده ناشناس به TruckNews.com گفت: «،ت آنقدر سخت کار می کند که OEM ها چاره ای ندارند جز اینکه تصمیمات عجولانه بگیرند و بگویند، این چیزی است که اکنون باید با آن کار کنید.
تاکنون در ایالات متحده، 10 ایالت از مقررات پیشرفته کامیون های تمیز کالیفرنیا (ACT) پیروی کرده اند. از جمله موارد دیگر، ACT ا،امی را به وجود می آورد که OEM ها تعداد معینی از کامیون های بدون آلایندگی را در کنار هر سفارش کامیون های دیزلی بفروشند.
تعداد آنها توسط یک فرمول پیچیده تعیین می شود، اما این قرار است در سال 2025 در برخی از حوزه های قضایی از جمله ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، اورگان و واشنگتن آغاز شود. ایالت های دیگر در سال های 2026 (ورمونت) و 2027 (ک،ادو، مریلند، نیومکزیکو و رود آیلند) دنبال خواهند شد.
من نتوانستم چیزی را پیدا کنم که در مورد رویکرد کانادا به قانون ACT CARB صحبت کند، اما منابع آگاه به من می گویند که کبک روی لایحه ای کار می کند که بسیار شبیه به ACT است.
ناله و دندان قروچه را به صدا درآورید.
من فکر می کنم آنچه از کنورث در بولتن آن می بینیم، لبه نازک ، است. من انتظار دارم با سخت تر شدن ا،امات گازهای گلخانه ای و اجرایی شدن قو،ن جدید کاهش NOx، دریافت کامیونی که فکر می کنید می خواهید سخت تر – خوانده شده، گران تر – شود.
مورد خوبی برای کارآمدتر ، کامیون ها در مصرف سوخت وجود دارد، اما در برخی مواقع، با قانون کاهش بازده مواجه می شویم. فناوری ای که ما مجبور به تعیین آن هستیم ممکن است فقط مانع از کار شود یا ما را در انجام کارهایمان فروتن کند. یا خیلی گران شود. یا در برخی موارد، باعث شود مشتریان با انعطاف پذیری اعتباری اضافی، وفاداری خود را به OEM دیگری تغییر دهند.
با گیرب، ها، از یک منبع فروشنده متوجه شدم که قیمت فهرست یک دستگاه دستی 18 سرعته خودکار نزدیک به 18000 دلار است. حتی اگر آنها در حال حاضر نشانه گذاری روی گیرب، دستی می پردازند، این افزایش به طور قابل توجهی بر ناوگان تاثیر می گذارد.
یکی دیگر از گیرب، های اتوماتیک، به من گفته می شود، با قیمت فهرست 25000 دلار عرضه می شود. اما نیازی به نگر، در این مورد نیست زیرا حداقل تا دو سال نمی تو،د آن را دریافت کنید. این تامین کننده به لطف سفارش ارتش ایالات متحده برای ناوگان تانک آن ساخته شده است.
تخصیص 10 درصدی پیشنهادی کنورث به برخی ناوگان آسیب می رساند. اما با توجه به هجومی که کتابچه های راهنمای خودکار در بازار ایجاد می کنند، (در حال حاضر 90 تا 95 درصد برای ناوگان بزرگراهی و چیزی بین 75 تا 90 درصد در بخش حرفه ای نفوذ دارند)، 10 درصد می تواند برای پوشش بخش های بازار کافی باشد. که واقعاً به دستورالعمل های راهنما نیاز دارند - مانند حمل ونقل های سنگین که بارهای 200000 پوندی و بیشتر را می کشند.
این قطعاً موردی است که تنظیم کنندگان محیط زیست از قو،ن خود برای تأثیرگذاری بر تصمیمات مشخصات مشتریان استفاده می کنند. و این احتمال وجود دارد که با هدایت به سال های 2027، 2030 و فراتر از آن، شیوع بیشتری پیدا کند.
امروزه به انتخاب کنورث گیرب، دستی است. فردا، تحت قانون ACT کالیفرنیا، ممکن است به ازای هر 10 دیزلی که می خواهید ب،ید، یک کامیون برقی با باتری ب،ید. ما نمی د،م که ACT به کانادا می آید یا نه، اما من فکر می کنم اگر وزیر محیط زیست کانادا، استیون گیلبولت، چیزی برای گفتن در مورد آن داشته باشد، می تواند.
TruckNews.com برای اظهار نظر با سایر OEM ها در مورد این داستان تماس گرفت، اما هیچ یک تصمیم به اظهار نظر در مورد این موضوع نداشتند.
منبع: https://www.trucknews.com/equipment/are-manual-transmissions-being-regulated-out-of-existence/1003192008/