Zeem Solutions، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا متخصص در حمل و نقل و شارژ به ،وان خدمات برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، در حال گسترش فعالیت های خود به بنادر لانگ بیچ، کالیفرنیا، و نیوآرک، NJ، برای پشتیب، از برق رس، است. ناوگان های سنگین در بخش آبکشی توسعهها با افزایش فشار نظارتی برای عملیاتهای بدون آلایندگی و افزایش تقاضا برای زیرساختهای EV هماهنگ هستند.
Zeem پنج سال پیش تاسیس شد تا با ارائه یک مدل خدماتی که شامل ،ید خودرو، شارژ، نگهداری و انطباق با مقررات است، پذیرش خودروهای برقی را ساده کند. این شرکت میگوید رویکرد هزینه ثابت آن، بار عملیاتی و مالی مربوط به ساخت و مدیریت زیرساختهای EV را حذف میکند.
ریک اکرت، معاون عملیات در Zeem گفت: “همه چیز با یک قیمت ماهانه انجام می شود، صرف نظر از اینکه با نوسانات چه اتفاقی می افتد، با قیمت برق، اعداد شما برای مدت قرارداد شما هستند.” “هر روز صبح، ما تضمین می کنیم که وسیله نقلیه شما شارژ شده و برای جاده آماده است.”
Zeem همچنین به مشتریان در آموزش راننده و دسترسی به مشوقهای ،تی مانند پروژه تشویقی کوپن اتوبوس و کامیون هیب، و بدون آلایندگی کالیفرنیا (HVIP) و اعتبارات مالیاتی فدرال کمک میکند تا هزینههای اولیه انتقال به خودروهای برقی را کاهش دهند. اما اکرت همچنین به مزایای بلندمدت انتقال به خودروهای برقی اشاره کرد: «در حال حاضر اینجا در لس آنجلس، هر گالن گازوئیل 6 دلار آمریکا است، و ما از مشتری 40 سنت در هر کیلووات، 42 سنت در هر کیلووات یا 43 سنت دریافت می کنیم. بسته به چرخه وظیفه مشتری. این به طور قابل توجهی ارزان تر است، و تمام تعمیرات دیگر از پنجره خارج می شود.”
مواجهه با چالش های برق رس، ناوگان
Zeem با خدمات خود قصد دارد با پیش ،ید تج،ات و ایمن سازی توافق نامه های برق در مقیاس بزرگ، موانع کلیدی را برای پذیرش ناوگان های سنگین و متوسط EV – به ویژه کمبود زیرساخت شارژ – برطرف کند.
اکرت گفت: «ما شرکتهایی را دیدهایم که فقط یک کامیون می،ند، یک کامیون پارک میکنند، و فقط پول هدر میرود. منتظر ماند
«ما ریسک میکنیم، بار را به دوش میکشیم، و سپس صبح باید انجام دهیم. کامیون باید آماده باشد. بنابراین (در مورد) ایجاد اعتماد با مشتری به جایی است که اکنون آنها برمیگردند و میروند، “هی، من خودم کامیون می،م، اما هنوز از شما بچهها میخواهم که همه خدمات را انجام دهید.”
رویکرد فعال این شرکت منجر به رشد سریع شده است. این شرکت در سال افتتاحیه خود 1 میلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) انرژی برای شارژ وسایل نقلیه تحویل داد. در سه ماهه سوم سال 2023، جلسات شارژ به 226000 کیلووات ساعت رسید. این رقم در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. تنها در سه ماهه سوم سال 2024، جلسات شارژ Zeem به بیش از 2.6 میلیون کیلووات ساعت افزایش یافت. این شرکت انتظار دارد تا پایان ماه جاری به بیش از 5 میلیون کیلووات ساعت برسد.
گسترش به لانگ بیچ و نیوآرک
اکرت گفت، تاسیسات آتی Zeem در لانگ بیچ، کالیفرنیا، که قرار است در اواسط سال 2025 افتتاح شود، از نظر استراتژیک در فاصله 6 دقیقه ای از پل به مرکز شهر لانگ بیچ قرار دارد و آن را به “مک، ایده آل” برای شارژ و پارک کامیون های درایاژ تبدیل می کند.
این سایت دارای 42 شارژر دو پورت پرقدرت 400 کیلوواتی با دسترسی به توان 15 تا 30 م،ات (MW) خواهد بود که نزدیک به 300 جلسه شبانه را برای کامیون های ک، 8 و 500 جلسه شارژ روزانه فرصت شارژ را در طول روز امکان پذیر می کند، زم، که ا،ر کامیون ها هستند. رفته
“در حال حاضر، ما 15 م،ات توسط ادیسون متعهد شده ایم و 15 م،ات دیگر در پشت. ما فکر میکنیم زم، که به سرعت کامل میرویم، نزدیک به 30 م،ات استفاده خواهیم کرد.»
اکرت با اشاره به اینکه بندر لانگ بیچ نزدیک به 40 درصد از تمام کانتینرهایی که به ایالات متحده می آیند را اداره می کند، گفت: این مکان مهمی برای Zeem است، با حجم بالایی از کامیون ها. خارج از بندر، خالی، بیایید (به انبار)، پارک کنید، و صبح، برگردید، کامیون خود را بگیرید، بیرون بروید، برگردید و یک تری، بردارید، و سپس درایاژ خود را اجرا کنید. هر جا.»
وی افزود: «Zeem پتانسیل قابل توجهی در بازار آبکشی میبیند، زیرا بنادر تحت فشار هستند تا ناوگان خود را به برق تبدیل کنند تا مقررات انتشار گازهای گلخانهای را رعایت کنند.»
به همین دلیل است که مکان دیگری در نزدیکی یک بندر در راه است.
سایت نیوآرک در نیوجرسی در یک نیروگاه از کار افتاده در نزدیکی بندر نیوآرک واقع شده است و به طور مشابه 40 شارژر پرمصرف با 30 م،ات قدرت ارائه می دهد. Zeem از زیرساخت های موجود در سایت برای تسریع در ساخت آن استفاده می کند.
با این حال، Zeem هنوز در مرحله نهایی ، تاییدیه سایت است. این شرکت هنوز یک ج، زم، قطعی برای زمان راه اندازی سایت اعلام نکرده است، اما به طور فعال با ذینفعان برای حل و فصل هرگونه چالش های موجود در اسناد و دسترسی به ابزارها هماهنگ می شود. این شرکت هنوز هم مالک بخشی از ملک است و آنها نیاز به دسترسی به آن دارند. اکرت گفت: «ما مجبور شدیم چند بار چیدمان خود را دوباره پیکربندی کنیم و سپس واقعاً به این فکر کنیم که چگونه روی پارکینگ و شارژ ما تأثیر می گذارد.
عملیات در تاسیسات اینگلوود
Zeem در حال حاضر دو تأسیسات در اینگلوود، کالیفرنیا، هر دو نزدیک فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX) دارد. این سایتها با هم به،وان یک مرکز حیاتی برای عملیات EV عمل میکنند و از طیف وسیعی از وسایل نقلیه، از جمله کامیونهای سنگین ک، 8، وانتهای تحویل متوسط، خودروهای سبک و اتوبوسهای شاتل پشتیب، میکنند.
سایت اول شامل 26 شارژر سریع است که در اطراف محیط قرار گرفته اند، که هر کدام دارای دو درگاه است که امکان شارژ همزمان حدا،ر 52 وسیله نقلیه را با 18 شارژر سطح 2 اضافی در وسط فراهم می کند. در همین حال، مکان دوم دارای 10 شارژ سریع (20 پورت)، پنج شارژر کوچکتر 30 کیلوواتی و 32 شارژر سطح 2 دیگر در سراسر ملک است. این تاسیسات همچنین از 10 م،ات برق برای پشتیب، از عملیات خود استفاده می کنند.
همه وسایل نقلیه در بدو ورود بازرسی میشوند، وارد سیستم میشوند و به ایستگاههای شارژ من، هدایت میشوند، جایی که فرآیند شارژ سریعاً برای به حدا،ر رساندن زمان کار شروع میشود.
این امکانات از یک سیستم داشبورد متمرکز استفاده میکند که بهروزرس،های بیدرنگ وضعیت شارژ خودرو را به مشتریان ارائه میدهد. Zeem از یک برنامه با دقت برنامه ریزی شده و ورود خودروهای سرسام آور استفاده می کند تا حجم بالای وسایل نقلیه را به طور موثر مدیریت کند. این رویکرد از تنگناها جلوگیری میکند و جریان ثابت ترافیک را در انبارها تضمین میکند، حتی در زمانهای اوج استفاده که در کالیفرنیا بین ساعتهای 4 بعد از ظهر تا 9 شب اتفاق میافتد، عملیات یکپارچه را حفظ میکند، اگرچه ا،ر عملیات شارژ زم، اتفاق میافتد که برق ارزانتر باشد.
همانطور که Zeem آماده راه اندازی سایت های لانگ بیچ و نیوآرک خود می شود، این شرکت در حال حاضر به مکان های دیگری از جمله در ساوانا، هیوستون و سیاتل نگاه می کند.
منبع: https://www.trucknews.com/transportation/zeem-expands-ev-charging-for-cl،-8-drayage-fleets/1003191669/