سیستم ایمنی نسل بعدی ولوو

سیستم پشتیب، جلوگیری از برخورد فعال ولوو از حسگرهای رادار برای تشخیص دوچرخه سواران نزدیک استفاده می کند.


موقعیت های ترافیکی شلوغ خطرات ایمنی روزانه را برای کاربران آسیب پذیر جاده ایجاد می کند. به همین دلیل است که ولوو ترا، دو سیستم ایمنی را با تمرکز بر محافظت از عابران پیاده و دوچرخه سواران معرفی می کند.

ولوو ترا، اعلام کرد که به طور مداوم سیستم های ایمنی فعال خود را برای محافظت از کاربران آسیب پذیر جاده مانند دوچرخه سواران و عابران پیاده توسعه می دهد و همه اینها با هدف برداشتن گام هایی در جهت چشم انداز بلندمدت این شرکت مبنی بر تصادف صفر کامیون های ولوو است.

ایمنی سمت مسافر

آ،ین نمونه، پشتیب، از برخورد جانبی فعال ولوو است. به گفته ولوو، کلمه کلیدی این سیستم جدید «فعال» است.

این تکامل یک سیستم ایمنی موجود است که عملکرد ترمز فعال اضافه شده است. با استفاده از حسگرهای رادار برای تشخیص دوچرخه سواران نزدیک، این سیستم می تواند به راننده هشدار دهد و در صورت ،وم، اکنون می تواند به طور فعال کامیون را ترمز کند تا هنگام چرخاندن کامیون به سمت سرنشین از برخورد با دوچرخه سواران جلوگیری کند.

ولوو در حال راه اندازی پشتیب، جلوگیری از برخورد جانبی فعال برای کل مجموعه جه، کامیون های خود است.

آنا رایگ برلینگ، مدیر ایمنی ترافیک و محصولات ولوو ترا، می گوید: کامیون ها در 15 درصد تصادفات جاده ای مرگبار دخیل هستند و ترافیک شهری حتی برای باتجربه ترین راننده کامیون نیز می تواند چالش برانگیز باشد. در Volvo Trucks، ما دائماً در تلاش هستیم تا عملکرد ایمنی کامیون‌های خود را بهبود بخشیم تا از راننده و سایر کاربران جاده محافظت کنیم. این سیستم ایمنی، با هدف محافظت از دوچرخه سواران در محیط شهری، یکی از آ،ین نوآوری های ما را نشان می دهد که ما را یک قدم به چشم انداز بلندمدت خود در مورد تصادفات صفر با کامیون های ولوو نزدیک تر می کند.

سیستم پشتیب، جلوگیری از برخورد فعال جانبی از نوامبر 2024 در مدل‌های Volvo FH، FM و FMX در تمام بازارهای جه، برای سفارش مشتریان در دسترس خواهد بود.

سیستم ترمز نسل بعدی

سیستم دوم، هشدار برخورد با ترمز اضطراری نسل بعدی کامیون‌های ولوو است.

این سیستم اولین بار در سال 2012 معرفی شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم بهبود یافته است. از هر دو سنسور دوربین و رادار برای نظارت بر ترافیک جلوی کامیون استفاده می کند و در صورت تشخیص خطر برخورد، سیستم به گونه ای طراحی شده است که به راننده هشدار دهد و در صورت ،وم، به طور خودکار برای جلوگیری یا کاهش برخورد، ترمز کند.


سیستم ایمنی نسل بعدی ولوو

هشدار برخورد نسل بعدی ولوو با ترمز اضطراری از دو سنسور دوربین و رادار برای نظارت بر ترافیک جلوی کامیون استفاده می کند.


با آ،ین پیشرفت‌ها، این سیستم می‌تواند نه تنها برای سایر وسایل نقلیه بلکه برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، شناسایی، هشدار و ترمز کند.

این گواهینامه مطابق با قو،ن سختگیرانه اروپایی جدید برای سیستم های ترمز اضطراری پیشرفته است که تا سال 2028 لازم الاجرا نمی شود.

Wrige Berling گفت: “ما خوشحالیم که می بینیم که ا،امات قانونی مطابق با دیدگاه ما در مورد تصادفات صفر اجرا می شود.” با این حال، ما در ولوو منتظر قانون نخواهیم بود – ما به نوآوری و فراتر از ا،امات قانونی با عملکردهای جدید برای حمایت از اه، بلندپروازانه خود ادامه خواهیم داد.

این سیستم ترمز خودکار تج،ات استاندارد اروپا در تمام کامیون‌های سری FH، FM و FMX از سال 2025 است و به ،وان آپشن در سراسر جهان در دسترس است.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10231043/volvo-debuts-global-truck-safety-system