در مجموع 130 انجمن و سازمان کانادایی اتاق بازرگ، کانادا را امضا ،د. نامه به ،ت فدرال نسبت به تعطیلی بنادر بریتیش کلمبیا قبل از نشست آتی انجمن کارفرمایان دریایی بریتیش کلمبیا (BCMEA) و اتحادیه بین‌المللی Longs،re و Ware،use Union (ILWU) محلی 514 در 9 نوامبر ابراز نگر، کرد.

طرفین قرار است در ساعت 17:00 PT روز شنبه با کمک سرویس میانجیگری و سازش فدرال (FMCS) ملاقات کنند.

نمای هوایی ونکوور از ترمینال کانتینری، کانادا
(ع،: iStock)

این تعطیلی پس از آن آغاز شد که ILWU Local 514 در 30 اکتبر در پاسخ به پیشنهاد نهایی BCMEA اخطاریه اعتصاب صادر کرد. پیشنهاد انجمن شامل افزایش پیشنهادی متوسط ​​غرامت پیشکار از 246323 دلار به 293617 دلار، متوسط ​​پرداخت 21000 دلاری یکجا و افزایش مزایای بازنشستگی از 93750 دلار به 108750 دلار بود. BCMEA این را به ،وان یک پیشنهاد منصفانه توصیف کرد که به هیچ امتیاز اتحادیه نیاز نداشت. با این وجود، ILWU اقدام اعتصابی سراسری صنعت را در 4 نوامبر آغاز کرد. در پاسخ، BCMEA در همان روز تعطیلی سراسری استان را صادر کرد و عملیات باربری را برای ا،ر شرکت‌های عضو خود متوقف کرد، در حالی که اجازه داد عملیات غلات و کشتی‌های دریایی ادامه یابد. BCMEA قفل را به ،وان یک اقدام دفاعی برای اطمینان از توقف منظم فعالیت‌های بندری در میان تشدید اقدامات اعتصابی، در نظر گرفت.

بنادر بریتیش کلمبیا برای اقتصاد کانادا بسیار مهم هستند و روزانه 800 میلیون دلار محموله را جابجا می کنند که تقریباً 25 درصد از کل جریان کالای کشور را تشکیل می دهد. اتاق بازرگ، در نامه ای خطاب به وزیر کار استیون مک کینون و وزیر حمل و نقل آنیتا آناند، گفت که اعتصاب 13 روزه در بنادر بریتیش کلمبیا در سال گذشته منجر به کاهش 23 درصدی صادرات از استان شد که پایین ترین سطح صادرات از زمان همه گیری همه گیر است. .

اختلالات انباشته تنها در 18 ماه گذشته – از جمله اعتصابات در شبکه‌های ریلی بزرگ، بندر مونترال و پایانه‌های غلات کانادا – فشار قابل توجهی بر شبکه لجستیک وارد کرده است، با آ،ین مسائل در بنادر BC، توانایی کانادا برای ارائه قابل اعتماد را بیشتر بی‌ثبات کرده است. تجارت

«علاوه بر این، از آنجایی که روابط ما با ایالات متحده با نتیجه گیری انتخابات ریاست جمهوری 2024 و بررسی آتی توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک به تکامل خود ادامه می دهد، ما نمی تو،م مکرراً مهمترین شراکت اقتصادی دوجانبه خود را به خطر بیندازیم. در این نامه آمده است: ما باید زنجیره‌های تأمین فرامرزی انعطاف‌پذیر را تقویت کنیم که امنیت اقتصادی مش، ما را تقویت کند.

اوایل این هفته، هیئت تجارت بزرگ ونکوور نیز نسبت به پیامدهای اقتصادی ناشی از تعطیلی بندر ابراز نگر، کرد و ،ن زد که بسته شدن اخیر باعث اختلال در روزانه 800 میلیون دلار کالا می شود و هر ساعت تعطیلی به تورم کمک می کند.

در میان 130 امضاکننده نامه می‌توان به شورای کامیون‌های موتور خصوصی کانادا، انجمن حمل و نقل کبک، انجمن راه‌آهن کانادا، اتاق کشتی‌ر،، فدراسیون کشتی‌ر، کانادا و انجمن مدیریت حمل و نقل کانادا اشاره کرد.

اتحادیه شکایت خود را به CIRB ارسال می کند

ILWU Local 514 با افزودن بر پیچیدگی‌های فرآیند مذاکره، شکایتی را به هیئت روابط صنعتی کانادا (CIRB) در 7 نوامبر تسلیم کرد و BCMEA را به سوء رفتار در حین چانه‌زنی متهم کرد. BCMEA با بر،ب “بی ارزش” به این شکایت پاسخ داد و اظهار داشت که هرگونه تخلف را رد می کند و با حسن نیت به مذاکره برای دستیابی به توافقی عادلانه برای کارگران ساحلی و از سرگیری عملیات بندر ادامه می دهد.

BCMEA در بی،ه‌ای گفت: «همانند شکایات قبلی اتحادیه – که همگی توسط CIRB رد شده‌اند – ما هر گونه تخلف را رد خواهیم کرد. «علیرغم حواس پرتی ناشی از دفاع در برابر آنچه که ما آن را ادعای بی‌حساب دیگری می‌د،م، BCMEA همچنان متعهد به مذاکره درباره یک توافق عادلانه و عادلانه است که تلاش‌ها و مهارت‌های نیروی کار ساحلی را به رسمیت می‌شناسد و عملیات زنجیره تأمین را در سریع‌ترین زمان ممکن بازیابی می‌کند.»



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/pmtc-qta-a،-130-groups-calling-for-federal-action-on-b-c-ports-dispute-ahead-of-talks/1003191059/