پرسنل اجرای وسایل نقلیه موتوری تجاری در کانادا، مکزیک و ایالات متحده 48761 بازرسی را در خلال بررسی جاده بینالمللی امسال که از 14 تا 16 می انجام شد، انجام دادند. 77 درصد از وسایل نقلیه موتوری تجاری و 95.2 درصد از رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری هیچ گونه تخلف خارج از خدمت (OOS) نداشته اند.
در مقابل، بازرسان 13567 وسیله نقلیه، 2714 راننده و 163 مواد خطرناک/کالاهای خطرناک (HM/DG) تخلف خارج از خدمت کشف و 9345 ،یب وسایل نقلیه موتوری تجاری و 2290 راننده را از خدمت خارج ،د. کل نرخ ،وج از سرویس خودرو 23 درصد و نرخ ،وج از خدمت راننده 4.8 درصد بوده است.
International Roadcheck یک طرح سه روزه بازرسی، اجرا و جمعآوری اطلاعات وسیله نقلیه موتوری تجاری و راننده است.
حوزه های قضایی اجرای قانون در سرتاسر آمریکای شمالی با حمایت اداره فدرال ایمنی حمل و نقل موتوری، شورای مدیران حمل و نقل موتوری کانادا، حمل و نقل کانادا و و، زیرساخت، ارتباطات و حمل و نقل مکزیک، داوطلبانه در بررسی جاده بین المللی شرکت می کنند.
تخلفات خودرو
بازرسی های استاندارد سطح I، II و V آمریکای شمالی انواع بازرسی هایی هستند که شامل بازرسی وسایل نقلیه موتوری تجاری می شوند. از 40458 بازرسی سطح I، II و V انجام شده، 9299 خودرو ،یبی از سرویس خارج شدند، که به این م،ی است که این ،یب خودروها از سفرهای بعدی تا رفع کلیه تخلفات خودروهای خارج از خدمت محدود شده بودند. هنگامی که یک بازرس تخلفات مهم در موارد بازرسی خودرو را شناسایی می کند، خودرویی از خدمت خارج می شود، همانطور که در اتحادیه ایمنی خودروهای تجاری (CVSA) توضیح داده شده است. معیارهای استاندارد خارج از سرویس آمریکای شمالی.
بالاترین تخلف خارج از سرویس خودرو در آمریکای شمالی مربوط به ترمزهای سرویس معیوب بود. ترمزهای کاملاً کاربردی ضروری هستند، زیرا توانایی کنترل سرعت وسیله نقلیه و توقف سریع، در صورت ،وم، برای رانندگی ایمن حیاتی است. ترمزهای سرویس معیوب می توانند از توقف سریع و/یا کامل راننده جلوگیری کنند. هنگامی که ترمزها از کار می افتند، نتایج می تواند فاجعه بار باشد، نه تنها برای راننده، بلکه برای همه افراد در جاده های ما.
هدف CVSA جلوگیری از تصادفات ناشی از سیستم ترمز معیوب است عملیات ترمز هوایی، یک برنامه جامع اختصاص داده شده به بهبود ایمنی ترمز وسایل نقلیه موتوری تجاری در سراسر آمریکای شمالی. این امر با انجام بازرسی های کنار جاده ای و آموزش رانندگان، مک،ک ها، مالک-اپراتورها و دیگران در مورد اهمیت بازرسی، نگهداری و بهره برداری من، ترمز به دست می آید.
برگردان CVSA
وسایل نقلیه موتوری تجاری بدون نقض موارد بازرسی اساسی روی وسیله نقلیه پس از بازرسی سطح I یا V واجد شرایط دریافت یک برگردان CVSA. بازرسان 17395 بر،ب بر روی واحدهای برق، تری،ها و موتورکوچ ها/اتوبوس ها را در حین بررسی جاده بین المللی ،بانده اند. برگردان ها برای ماه صدور به اضافه دو ماه دیگر معتبر هستند. وسایل نقلیه ای که بر،ب CVSA معتبری را نشان می دهند معمولاً در این مدت بازرسی مجدد ندارند. با این حال، هیچ چیز مانع از بازرسی مجدد یک وسیله نقلیه یا ،یبی از وسایل نقلیه دارای بر،ب های معتبر CVSA نمی شود.
منطقه تاکید بر خودرو
هر سال، International Roadcheck تاکید ویژه ای بر یک دسته از تخلفات خودرو و یک دسته از تخلفات راننده دارد. بخش مورد توجه خودرو در سال جاری بر روی سیستمهای حفاظت از تراکتور (TPS) از جمله دریچه حفاظت تراکتور، شیر تامین تری، و شیر ضد خونریزی بود. بازرسان 564 تخلف مربوط به TPS را در ،یب وسایل نقلیه موتوری تجاری شناسایی ،د. سیستمهای حفاظتی تراکتور از جریان هوای تراکتور محافظت میکنند و وقتی تراکتور به تری، متصل نیست یا تری، ش،ته میشود، از هدر رفتن هوا جلوگیری میکند.
تخلفات راننده
بازرسی های استاندارد سطح I، II و III آمریکای شمالی شامل بازرسی اپراتورهای وسایل نقلیه موتوری تجاری است. از 47743 بازرسی سطح I، II و III، بازرسان 2290 راننده وسایل نقلیه موتوری تجاری را به دلیل تخلفات خارج از خدمت راننده از سفرهای بعدی محدود ،د.
تخلفات ساعت کار مهمترین دلیلی بود که رانندگان از خدمت خارج شدند. بازرسان 870 راننده را به دلیل تخلفات ساعت کار از تردد بیشتر منع ،د. مقررات ساعات کار حدا،ر مدت زم، را که رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری مجاز به انجام وظیفه هستند، از جمله زمان رانندگی، بیان می کند و تعداد و مدت زمان استراحت را مشخص می کند. این مقررات برای جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی راننده وضع شده است. حفاظت از کیفیت زندگی، سلامت و رفاه رانندگان؛ و برای اطمینان از ایمنی راه.
منطقه تاکید راننده
بخش مورد تاکید راننده در سال جاری بر نگهداری الکل و مواد کنترل شده بود. بازرسان 78 مورد تخلف مواد مخدر و 26 مورد تخلف از نگهداری/استفاده از الکل را در سرتاسر آمریکای شمالی طی بررسی جاده بینالمللی صادر ،د.
در ایالات متحده، بازرسان 63 راننده را شناسایی ،د که برای استفاده از وسایل نقلیه از خدمت خارج شده بودند، حتی اگر آنها در فهرست FMCSA’s Drug and Alco،l Clearing،use، یک پایگاه داده ،تی آنلاین که رانندگ، را که از استفاده از وسایل نقلیه موتوری تجاری بر اساس مواد مخدر و مواد مخدر منع شده اند، شناسایی می کند. برنامه الکل را نقض می کند و تضمین می کند که چنین رانندگ، قبل از استفاده از یک وسیله نقلیه موتوری تجاری در جاده های ما ارزیابی و درمان لازم را دریافت می کنند.
استفاده از کمربند ایمنی
یکی دیگر از تخلفات راننده که در بررسی جاده بین المللی ثبت شد، استفاده از کمربند ایمنی بود. در مجموع 535 فقره تخلف کمربند ایمنی در بازرسی بین المللی امسال صادر شد. با توجه به FMCSA14 درصد از رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری کمربند ایمنی خود را نمی بندند. آژانس قصد انجام دارد یک نظرسنجی آنلاین از رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری برای درک درک و رفتار آنها در مورد استفاده از کمربند ایمنی و ایمنی جاده.
تخلفات مواد خطرناک/کالاهای خطرناک
در آمریکای شمالی، 163 تخلف HM/DG خارج از خدمت در طول 72 ساعت راهاندازی بینالمللی رخ داد. بالاترین تخلف خارج از سرویس برای بارگذاری بوده است. مقررات بارگیری برای اطمینان از ایمنی مردم و ،، که HM/DG را تهیه، بازرسی و حمل می کنند، وجود دارد.
سطوح بازرسی
بازرسان 48761 بازرسی سطح I، II، III و V را در طول سه روز بینالمللی بازرسی جاده انجام دادند. ش،ته شد، این بود:
- 29,342 بازرسی سطح I – بازرسی سطح I یک روش 37 مرحله ای است که اعتبار عملکرد راننده و اجزای خودرو را بررسی می کند.
- 10098 بازرسی سطح دوم – بازرسی سطح دوم یک بازرسی پیاده روی راننده/وسیله نقلیه است که شامل تمام مواردی است که می توان آنها را بدون قرار گرفتن بازرس زیر خودرو بازرسی کرد.
- 8303 بازرسی سطح III – بازرسی سطح III بازرسی از اعتبار راننده، وضعیت موجود در مرکز ترخیص مواد مخدر و الکل و سوابق ساعات خدمت است.
- 1018 بازرسی سطح V – بازرسی سطح V یک بازرسی فقط برای خودرو است که شامل هر یک از موارد بازرسی خودرو می شود. نیازی به حضور راننده برای این سطح بازرسی نیست.
بازرسی سطح یک متداول ترین بازرسی است که نه تنها در طول بازرسی بین المللی، بلکه در طول سال انجام می شود. با این حال، بازرسان ممکن است به جای آن، هر یک از سطوح بازرسی دیگر را انجام دهند.
در مجموع، هشت نوع سطح بازرسی وجود دارد که از بازرسی دقیق مواد رادیواکتیو توسط یک بازرس دارای گواهی ویژه گرفته تا بازرسی های الکترونیکی که می تواند در حالی که وسیله نقلیه در حال حرکت است بدون تعامل مستقیم با افسر مجری انجام شود، وجود دارد.
ایالات متحده
بازرسان دارای گواهینامه CVSA 42,332 بازرسی را در ایالات متحده در طول سه روز بررسی بین المللی جاده انجام دادند. ش،ته شده، 24232 بازرسی سطح یک، 9955 بازرسی سطح دوم و 8145 بازرسی سطح III انجام شد. بازرسان 11 هزار و 675 دستگاه خودرو، 2 هزار و 619 تخلف راننده و 140 تخلف هزينه اي را شناسايي و 7 هزار و 930 خودرو تركيبي و 2 هزار و 151 راننده را از خدمت خارج كردند. نرخ ،وج از خدمت خودرو 23.2 درصد و نرخ ،وج از خدمت راننده 5.1 درصد بوده است. بیشترین تخلف خودرو مربوط به ترمزهای معیوب (3093) بوده است. بیشترین تخلف راننده ساعت خدمات (845) بوده است. بارگیری بالاترین تخلفات بود (60).
کانادا
در مجموع 5411 بازرسی از 14 تا 16 می در کانادا انجام شد. به طور خاص، 5110 بازرسی سطح یک، 143 بازرسی سطح دوم و 158 بازرسی سطح سه تکمیل شد. بازرسان 1798 دستگاه خودرو، 102 راننده و 23 تخلف خارج از خدمت کالاهای خطرناک شناسایی ،د.
مکزیک
بازرسان در مکزیک 1018 بازرسی سطح V را انجام دادند که فقط بازرسی خودرو است. آنها 94 تخلف خارج از خدمت را شناسایی و 36 خودرو را از خدمت خارج ،د که این رقم 3.5 درصد است.
بالاترین تخلف خودرو در مکزیک طی سه روز معاینه بینالمللی، مربوط به ،تیکها بود که 32 مورد تخلف خارج از سرویس انجام شد. ،تیک ها ثبات و کنترل را در جاده فراهم می کنند. ،تیک هایی با عمق آج کافی و باد من،، خطر لغزش، هیدروپلنینگ و از دست دادن کنترل در شرایط مرطوب یا لغزنده را کاهش می دهند. ،تیک های فرسوده یا کم باد بیشتر احتمال دارد که منفجر شوند یا کشش را از دست بدهند که می تواند منجر به موقعیت های خطرناک در جاده شود.
منبع: https://www.truckinginfo.com/10229414/cvsa-releases-2024-international-roadcheck-results