چشمانداز بخشهای حملونقل محور تولید ایالات متحده همچنان نسبت به اوج تقاضای حمل بار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عملکرد ضعیفی دارد. تولید تولید نسبت به بالاترین سطح سه ساله مارس 2022، 1.2 درصد کاهش داشته است و از آن زمان تا کنون عمدتا ثابت بوده است. سایر بخش های مهم تولید بار کامیون عبارتند از:
- محصولات چوبی: 7 درصد کاهش در سال
- کاغذ: 1.2% سالانه افزایش یافته است
- پ،تیک و ،تیک 3 درصد سالانه کاهش یافت
- محصولات معدنی غیرف،ی: 4 درصد کاهش در سال
- ماشین آلات: 4 درصد کاهش
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
با توجه به پروفسور جیسون می، در دانشگاه ایالتی میشیگان، «بازگشت فعالیتهای تولیدی در این صنایع زمان میبرد. من انتظار دارم اوا، سه ماهه اول تا اوایل سه ماهه دوم سال 2025 زم، که واقعاً انتظار دارم شرایط تقاضا به اندازه کافی قوی شود تا نرخ های لحظه ای افزایش مستمر مورد نیاز برای تحت فشار قرار دادن نرخ های قرارداد را نشان دهند.
ساعت بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
این هفته، ما بر منطقه دریاچه های بزرگ، از جمله بازارهای باربری گری و ساوت بند، ایندیانا تمرکز می کنیم. ایندیانا ایالتی است که بیشترین فولاد را در ایالات متحده تولید می کند، به طور خاص، بخش شمال غربی ایندیانا، در اطراف شهر گری، بیشترین غلظت تولید فولاد را دارد، در درجه اول به دلیل نزدیکی آن به دریاچه های بزرگ، که حمل و نقل خام را تسهیل می کند. مواد و محصولات نهایی بر اساس داده های S & P Platts، تولید ماهانه فولاد در منطقه دریاچه های بزرگ 4.7 درصد در سپتامبر و 6 درصد نسبت به میانگین 5 ساله کاهش یافته است.
در نتیجه، شرکتهای حملونقل مسطح 7 درصد کمتر از سال گذشته بار کامیونهای ،وجی را در بازار باربری گری مشاهده میکنند، در حالی که نرخهای نقطه ،وجی 1.3 درصد کمتر (0.03 دلار در هر مایل) با میانگین 2.35 دلار در هر مایل است. در این سطح، نرخهای حملونقل خطی معمولاً هر سال در پایینترین حد خود هستند و پس از رسیدن به رکورد 4.00 دلار در مایل در مارس 2022، نرخها از آن زمان تاکنون 41 درصد کاهش یافته است.
نسبت بار به کامیون
هفته گذشته، ارسال بار ملی تخت مسطح برای چهارمین هفته متوالی پس از کاهش 12 درصدی وزنی در هفته گذشته کاهش یافت. در مقایسه با سال گذشته، حجم 18 درصد کمتر است. در همین حال، تعداد ارسالهای کامیون حامل برای هفته دوم بدون تغییر باقی ماند و در نتیجه نسبت بار به کامیون با 12 درصد کاهش به 11.01 رسید.
نرخ های نقطه ای
هفته گذشته، نرخ حمل و نقل خط مسطح با 0.03 دلار در هر مایل کاهش یافت و به میانگین ملی 1.96 دلار در هر مایل رسید که علیرغم افزایش 4 درصدی حجم بارهای جابجا شده، سودهای دو هفته قبل را از بین برد. نرخ های نقطه ای 0.10 دلار در هر مایل بیشتر از سال گذشته، 0.06 دلار در هر مایل کمتر از سال 2022 و 0.02 دلار در مایل کمتر از میانگین سه ماهه است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-the-flatbed-demand-outlook-remains-flat