جزء محموله های شاخص باربری کاس در ماه اکتبر پس از کاهش 1.7 درصدی در سپتامبر، 1.9 درصد در مترمربع کاهش یافت. این شاخص در شرایط فصلی تعدیل شده (SA) نسبت به سپتامبر بدون تغییر باقی ماند و تنها 0.1 درصد کاهش یافت. پس از افت 5.2 درصدی در ماه سپتامبر، محمولهها در ماه اکتبر 2.4 درصد سالانه کاهش یافت.
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ کنید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
به گفته تیم Denoyer از ACT Research، نویسنده گزارش C،، «در نشانهای از اینکه رشد ناوگان خصوصی همچنان بر تقاضای استخدام تأثیر میگذارد، نرمی مداوم در محمولهها زم، رخ میدهد که فروش تراکتورهای ک، 8 از محدودیتهای عرضه در سهماهه دوم افزایش یافته است. اگرچه رشد تقاضای کالا باعث رشد حجم حمل و نقل گسترده می شود، همانطور که در تولید ناخالص داخلی، واردات و حمل و نقل مشاهده می شود، هنوز باید به بازار اجاره دست یابد.
پس از افزایش 13 درصدی در سال 2021 و 0.6 درصدی در سال 2022، این شاخص در سال 2023 به میزان 5.5 درصد کاهش یافت. با فصلی طبیعی، این شاخص در ماه نوامبر سالانه 3 درصد و برای کل سال 4 درصد کاهش خواهد یافت. جزء مخارج شاخص حمل و نقل کاس، که کل مبلغ هزینه شده برای حمل و نقل را اندازه گیری می کند، در ماه اکتبر 1.5 درصد در مترمربع کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل کاهش دیگر قیمت سوخت بود.
دیده بان بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
این هفته، ما بر منطقه ج، شرقی تمرکز می کنیم که محل تولید فولاد و ساخت مسکن تک خانواری است. بر اساس گزارش S & P Platts، تولید فولاد در منطقه ج،ی (تنسی، می سی سی پی، آلاباما، و جورجیا)، بزرگترین منطقه تولید کننده فولاد، در سپتامبر 7.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. ساخت و ساز مسکن مس، نیز در ماه اکتبر کند شد و 10.2 درصد نسبت به ماه به ماه (m/m) و 1.8 درصد سالانه در منطقه ج،ی کاهش یافت، جایی که فقط نیمی از خانواده های تک خانواده در ماه گذشته ساخته شده بودند.
شرکتهای حملونقل بار نیز شاهد کاهش تقاضا و نرخهای لحظهای هستند. نرخ حمل و نقل خطی در ماه گذشته 7 درصد کاهش داشته است در حالی که حجم بارها 4 درصد کاهش یافته است. در خط مسطح با حجم بالا از ،ون، ام اس، به هیوستون، تقاضا در هفته گذشته قوی بوده است، با افزایش 66 درصدی حجم، اگرچه ظرفیت کافی موجود منجر به کاهش 2 درصدی نرخ به 2.59 دلار در هر مایل شده است. . این بار یک سال پیش، نرخ تخت مسطح منطقه ای به طور متوسط 2.13 دلار در هر مایل بود. در این سال، میانگین نوامبر 0.28 دلار در هر مایل بالاتر است و 2.41 دلار در هر مایل است.
نسبت بار به کامیون
هفته گذشته، ارسال بار تخت ملی بار دیگر برخی از ضررهای هفته قبل را به دست آورد و 6 درصد وزنی افزایش یافت. در همین حال، تعداد ارسالهای تج،ات حامل 11 درصد کاهش یافت و نسبت بار به کامیون را با 19 درصد افزایش به 12.63 رساند.
نرخ های نقطه ای
هفته گذشته، نرخ حمل و نقل خط مسطح با افزایش 4 درصدی در حجم بارهای جابجا شده، تنها کمتر از یک پنی در هر مایل به میانگین ملی 1.97 دلار در هر مایل افزایش یافت. نرخ های نقطه ای 0.09 دلار در هر مایل بیشتر از سال گذشته، 0.05 دلار در هر مایل کمتر از سال 2022 و 0.02 دلار در مایل کمتر از میانگین سه ماهه است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-the-flatbed-demand-outlook-remains-flat-2