مواد شیمیایی بلوک های ساختم، ضروری برای صنایع مختلف از جمله تولید، کشاورزی، داروسازی و ساخت و ساز هستند. و در حالی که بیشتر محموله های شیمیایی از طریق راه آهن انجام می شود، حجم محموله نشان دهنده تقاضای کامیون در آینده برای کالاهای نهایی است. اینها شامل انتقال کود به کشاورزان، رزین های پ،تیکی به تولیدکنندگان قطعات خودرو، سود سوزآور به تولیدکنندگان خمیر و کاغذ، و تعداد بی شماری از محصولات شیمیایی دیگر به واسطه ها و کاربران نهایی در سراسر ایالات متحده است.
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
در حالی که صنایع شیمیایی ایالات متحده شبکه گسترده ای از هزاران شرکت است، بسیاری از کارخانه ها به صورت استراتژیک در کشورهای خلیج قرار دارند. این منطقه که سرشار از نفت خام و مواد گاز طبیعی است، مرکز تولید مواد شیمیایی است. کشورهای تولید کننده مواد شیمیایی برتر، از جمله TX، CA، LA، NC، IL، OH، IN، NY، PA و IA، مجموعاً در حدود 66٪ از کل تولید شیمیایی ایالات متحده مشارکت دارند. طبق گفته انجمن راه آهن آمریکا (AARگزارش ترافیک هفتگی، حجم محموله های مواد شیمیایی برای 28 اردیبهشت 4 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
بر اساس شاخص احساسات اقتصادی شورای شیمی آمریکا (ESIپس از کاهش در Q423، سفارشات جدید برای مواد شیمیایی ایالات متحده در سه ماهه اول به شدت بهبود یافت. بیش از نیمی (57٪) از تولیدکنندگان مواد شیمیایی گزارش دادند که حجم سفارشات جدید در Q124 افزایش یافته است. تولیدکنندگان مواد شیمیایی انتظار دارند تقاضا تقویت شود و سطح فعالیت شرکت آنها در نیمه اول سال جاری افزایش یابد.
ناظر بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
به گفته بیکر هیوز، شرکتهای انرژی ایالات متحده تعداد دکلهای نفت و گاز طبیعی فعال هفته گذشته را کاهش دادند و به کمترین میزان از ژانویه 2022 رسیدند. بازار حمل و نقل هیوستون، تامین کننده بزرگ لوله حفاری، پوشش و تج،ات میدان نفتی به حوضه پرمین تگزاس غربی، در مقایسه با سال گذشته 17 درصد کمتر از حجم بار در خط هیوستون به لوبوک گزارش داد. نرخ حمل و نقل خط مسطح در این خط 0.37 دلار در مایل کمتر در سال است، به طور متوسط 2.45 دلار در هر مایل.
اپراتورها در ایندیانا هفته گذشته سودهای قابل توجهی را گزارش ،د، به دنبال افزایش حجم که نرخهای خطوط ،وجی را 0.08 دلار در هر مایل افزایش داد و به 2.54 دلار در هر مایل رساند. در بازار ساوث بند، نرخ ها 0.14 دلار در هر مایل جهش کرد و به 2.53 دلار در مایل رسید، با بار منطقه ای مینیاپولیس 0.10 دلار در هر مایل به 2.58 دلار در مایل در هفته گذشته.
نسبت بار به کامیون
حجم پست بار تخت از روندهای فصلی برای اولین هفته حمل و نقل ماه ژوئن پیروی کرد و 15 درصد وزنی افزایش یافت، البته در پایان هفته 23 افزایش یافت که به سال 2017 بازمی گردد. حجم تخت تخت 8 درصد کمتر از سال گذشته است، در حالی که تج،ات پست ها 24 درصد کمتر هستند. نسبت بار به کامیون در هفته گذشته با 5 درصد کاهش به 17.94 رسید.
نرخ های نقطه ای
پس از ثابت ماندن در ماه گذشته، نرخ های حمل و نقل خط مسطح در هفته گذشته کمی بیش از یک پنی در هر مایل افزایش یافت و به طور متوسط حدود 2.08 دلار در هر مایل بود. میانگین ملی 0.10 دلار در هر مایل کمتر از سال گذشته است که 15 درصد حجم بارهای جابجا شده در هفته 22 سال گذشته را افزایش داده است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-chemical-companies-are-signaling-optimism-about-future-economic-conditions