گزارش ون خشک: یکی از مشهورترین هاب های نیمه هادی کشور - DAT Freight & Analytics
انتشار: دی 18، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

گزارش ون خشک: یکی از مشهورترین هاب های نیمه هادی کشور - DAT Freight & Analytics


فونی، بزرگ یکی از قدیمی ترین هاب های نیمه هادی آمریکا است. موتورولا با افتتاح یک مرکز تحقیق و توسعه در فونی، در سال 1949، رونق میکروالکترونیک منطقه را آغاز کرد. اکنون، هفت دهه بعد، فینی، بزرگ دارای ا،یستمی پر رونق و متنوع است که محل تحقیق و توسعه، ساخت و تأسیسات مرکزی برای برخی از شرکت ها است. شناخته شده ترین شرکت های صنعت از جمله اینتل، میکروچیپ، NXP، OnSemi و اخیراً TSMC. بین آنها، آنها استخدام ، تقریبا 20000 نفر

با داده های DAT iQ واضح ترین و دقیق ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=videoseries[/embed]

با DAT iQ Live هماهنگ کنید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

در آوریل 2024، و، بازرگ، ایالات متحده و TSMC آریزونا اعلام کرد تا 6.6 میلیارد دلار بودجه مستقیم تحت قانون تراشه ها و علم، تحقق هدف برای آوردن پیشرفته ترین تولید تراشه در جهان به ایالات متحده است. TSMC همچنین اعلام کرد که قصد دارد سومین کارخانه ساخت نیمه هادی (که معمولاً به آن fab گفته می شود) در TSMC آریزونا بسازد. این پروژه سوم، مجموع سرمایه گذاری TSMC در ایالات متحده را به بیش از 65 میلیارد دلار می رساند و این را به مهم ترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در تاریخ آریزونا و بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در یک پروژه سبز در تاریخ ایالات متحده، با پوشش بیش از 1100 دلار تبدیل می کند. هکتار.

ساعت بازار

همه نرخ های ذکر شده در زیر، هزینه های اضافی سوخت را حذف نمی کنند، و حجم بار به بارهای جابه جا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

این هفته، ما بر بازار حمل و نقل فونی، تمرکز می کنیم، جایی که انتظار می رود ظرفیت کامیون های ،وجی در هفته آینده نسبتاً محدود باشد. فینی، به دلیل افزایش رشد انبارهای تجاری در سال های اخیر، به ویژه محموله های کانتینری وارداتی، یک بازار بزرگ حمل ونقل ورودی و بازار توزیع رو به رشد است. انتظار می رود که حجم حمل ونقل ورودی همچنان افزایش یابد، زیرا واردکنندگان واردات بار اولیه را انجام می دهند تا از تأثیرات نامطلوب تعرفه های اضافی که ممکن است با شروع ،ت جدید اعمال شود، جلوگیری شود.

اگرچه حجم کامیون های ورودی در ماه گذشته 26 درصد کاهش یافته است، اما در مقایسه با این زمان در سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است. نرخ های نقدی ورودی 13 درصد یا 0.13 دلار در هر مایل در همان بازه زم، افزایش یافته است. در خطوط پرحجم از لس آنجلس و انتاریو، حجم خودروها 31 درصد سالانه افزایش یافته است، در حالی که نرخ ون خشک 16 درصد یا 0.45 دلار در هر مایل بالاتر است، به طور متوسط \u200b\u200b\u200b\u200b3.22 دلار در هر مایل تا شروع سال 2025.

نسبت بار به کامیون

از آنجایی که امسال روز سال نو به چهارشنبه رسید، هفته گذشته یک هفته حمل و نقل دو روزه بود که باعث شد مقایسه های متوالی و سال به سال بی اثر شود. روز سال نو در یک دوشنبه دو سال قبل بود و شروع آن سالها را هفته های حمل و نقل بزرگتر کرد. با این حال، میانگین بار و تج،ات پس از روزانه با فعالیت هفته 1 در سال های قبل سازگار بود. در نتیجه، نسبت بار به کامیون وانت خشک هفته گذشته (LTR) در سال 2025 از 9.02 شروع شد.

نرخ های لحظه ای Linehaul

متوسط \u200b\u200bنرخ ملی حمل و نقل ون خشک هفته گذشته به 1.80 دلار در هر مایل به پایان رسید که یک پنی در هر مایل نسبت به هفته کوتاه قبل در تعطیلات کریسمس کاهش داشت. با 1.80 دلار در هر مایل، نرخ های نقدی 0.03 دلار در هر مایل (2٪) بیشتر از سال گذشته است. در 50 لاین برتر DATها، بر اساس حجم بارهای جابجا شده، به حامل ها به طور متوسط \u200b\u200b2.20 دلار در مایل پرداخت می شد که 0.40 دلار در هر مایل بالاتر از میانگین نرخ نقطه ای 7 روزه ملی بود.

گزارش های هفتگی


منبع: https://www.dat.com/blog/dry-van-report-one-of-the-nations-most-storied-semiconductor-hubs