بازار حمل و نقل قراردادی، شاخص کلیدی سلامت صنعت حمل و نقل، پس از افزایش 3.6 درصدی متوالی ماه گذشته در انجمن حمل و نقل آمریکا، نشانه هایی از حیات را نشان داد.ATA) شاخص تناژ کامیون با تنظیم فصلی پیشرفته (SA). شاخص تناژ ATA که شامل بار کامیون و حمل بار LTL است، تحت سلطه حمل و نقل قراردادی با حداقل بارهای بازار نقطه ای است. در مقایسه با می 2023، شاخص SA 1.5٪ افزایش یافت، اولین افزایش سالانه در پانزده ماه گذشته.
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
باب کاستلو، اقتصاددان ارشد ATA، گفت: می اولین ماه از فوریه 2023 بود که تناژ به طور متوالی و نسبت به سال قبل افزایش یافت. “در حالی که قبل از تعطیلات روز یادبود به وضوح افزایش بار وجود داشت، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این آغاز بهبودی است که مدت ها در انتظار آن بودیم در بازار حمل و نقل با کامیون”.
ATA از دهه 1970 شاخص تناژ حمل شده را بر اساس بررسی های مربوط به اعضای خود مح،ه کرده است. در مح،ه شاخص، 100 نشان دهنده سال 2015 است. با توجه به ت،یم بین حمل و نقل قراردادی و لحظه ای، آ،ین داده های کنسرسیوم حمل و نقل قراردادی DAT نشان می دهد که حدود 17 درصد از کل بارها در ماه مه در بازار لحظه جابجا شده است و مابقی در بازار قراردادی.
ناظر بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
شرکت های حمل و نقل فرامرزی بین کانادا و ایالات متحده نگران ظرفیت مازاد و نرخ های پایین حمل و نقل خطی هستند. از آغاز ماه مارس سال جاری، نرخ حمل و نقل خطی بین دو کشور به طور فزاینده ای جدا شده است. دلیل این امر این است که بازار کانادا با ظرفیت مازاد ناشی از نرخهای رکورد بالا در طول همهگیری مق، میکند. از زم، که در آوریل 22 به 3.51 دلار در هر مایل برای بارهای ون خشک بین ایالات متحده و کانادا رسیده است، نرخ حمل و نقل خطی 53٪ و 5٪ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. نرخ های نقدی کانادا به ایالات متحده در همین بازه زم، 48 درصد و 7 درصد کاهش یافته است.
طبق ارائهدهنده TMS، بدون احتساب سوخت، حملکنندگان قراردادی در ماه آوریل در کانادا 5.25 درصد کمتر از سال گذشته پرداخت ،د. Nulogx. شاخص نرخ پایه، بدون سوخت، در ماه مارس 2.29 درصد افزایش یافت، اما همچنان 9 درصد کمتر از اوج اوج 22 اوت بود. شاخص عمومی حمل و نقل کانادا (CGFI) نشان می دهد که هزینه کل حمل و نقل زمینی برای کشتیرانان کانادایی در ماه آوریل در مقایسه با مارس 1.89 درصد افزایش یافته است. داگ پین، رئیس و مدیر عامل شرکت Nulogx، اظهار داشت: «LTL داخلی کانادا در سال گذشته بالاتر است در حالی که بخشهای کامیونهای داخلی، کراسمرز TL و Cross Border LTL کمتر از هزینههای مدت مشابه سال گذشته باقی میمانند».
نسبت بار به کامیون
حجم پست بار ون خشک پس از افزایش حجم بار قبل از 4 ژوئیه، 13 درصد وزنی بر وزن افزایش یافت که با میانگین 8 سال گذشته ی،ان بود. حجم 3 درصد بیشتر از سال گذشته است، در حالی که پست های تج،ات حامل 14 درصد کمتر بوده است، و نسبت بار وانت خشک به کامیون را 16 درصد افزایش داده و به 5.66 رسانده است که سومین میزان در هشت سال گذشته است. تنها در سالهای 2018 و 2021 LTR بالاتری برای هفته قبل از روز استقلال ثبت شد.
نرخ های لحظه ای Linehaul
متوسط نرخ ملی حمل و نقل خطی ون خشک با کمتر از 0.01 دلار در مایل به 1.70 دلار در مایل در هفته گذشته افزایش یافت که بالاترین میزان از رویداد گرداب قطبی اواسط ژانویه است. در مقایسه با سال گذشته، نرخهای نقدی با 6 درصد بیشتر حجم بارهای بازار نقدی که در هفته 26، آ،ین هفته ماه حمل و نقل، جابهجا شدهاند، در حدود یک پنی در هر مایل است. 50 لاین برتر DAT، بر اساس حجم بارهای جابجا شده، 0.03 دلار در هر مایل افزایش یافته است، به طور متوسط 2.06 دلار در هر مایل در هفته گذشته، که 0.36 دلار در هر مایل بالاتر از میانگین ملی است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/dry-van-report-ata-tonnage-index-bounces-back-in-may