پروفسور جیسون می،یک کارشناس محترم زنجیره تامین در دانشگاه ایالتی میشیگان، بر نیاز به پیشرفت‌های مثبت بیشتر در صنعت حمل و نقل با توجه به کاهش تقاضا تاکید می‌کند. جدیدترین انتشار فهرست های درآمدی و تن مایلی حمل بار برای اجاره (TTMI) که بر اساس تولید در 41 صنعت مولد حمل بار است، نشان می دهد که شاخص تن مایل تنظیم شده فصلی ماه می نشان می دهد که تقاضا برای حمل و نقل در امتداد پایین ترین سطح ادامه دارد، البته هنوز در سطوح مطلق قابل مقایسه با آنچه در اوا، سال 2018 مشاهده کردیم.

با داده‌های DAT iQ واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

تن مایل حمل بار با تنظیم فصلی در ماه می نسبت به آوریل 0.4 درصد افزایش یافته است. بر مبنای تعدیل نشده فصلی، این افزایش 0.8٪ بود (که نشان می دهد مدل تعدیل فصلی به دلیل صرفاً فصلی انتظار افزایش 0.4٪ را داشت). با توجه به سطح تقاضای مطلق، تقاضای کامیون‌ها در سه ماهه چهارم 2018 که کاهش جزئی نسبت به سطوح اوج مشاهده شده در آوریل تا آگوست همان سال داشت، نزدیک است. این روند، اگرچه شگفت‌انگیز است، نتیجه این است که صنعت همچنان در حال بهبودی از تأثیر قابل توجه همه‌گیری کووید-19 است، با کاهش 4 درصدی حجم نسبت به رکورد تنظیم‌شده فصلی در مارس 2022.

می، گفت: «همانطور که بارها اشاره کرده‌ام، امسال شاهد بهبود حجم زیادی نیستم. بخش‌هایی مانند تولید محصولات معدنی غیرف،ی – که حدود 5 درصد از تقاضای کامیون‌های اجاره‌ای را تشکیل می‌دهند و سومین بخش تولیدی بزرگ در تقاضای حمل‌ونقل هستند – تمام دستاوردهای خود پس از کووید را رها کرده‌اند و روند نزولی دارند. این با کند شدن فعالیت ساختم، و کاهش حفاری نفت سازگار است.

نسبت بار به کامیون

تعداد ارسال بار وانت خشک در هفته گذشته 2 درصد کاهش داشته و نسبت به زمان مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. حجم هفته گذشته 12 درصد بیشتر از سطوح هفته 30 طی هفت سال گذشته بود، بدون احتساب سال‌های تحت تأثیر همه‌گیری در سال‌های 2020 و 2021. پست‌های تج،ات توسط شرکت‌های حامل 6 درصد در هفته کاهش یافت که منجر به افزایش 5 عددی شد. درصد در نسبت بار به کامیون وانت خشک (LTR) به 4.06. این بالاترین LTR در هشت سال گذشته است، به جز سال 2020 که 4.23 بود.

نرخ های لحظه ای Linehaul

پس از کاهش یک پنی در هر مایل در هفته گذشته، نرخ حمل و نقل خطی ون خشک 0.06 دلار در هر مایل در ماه گذشته کاهش یافته است. میانگین نرخ ملی حمل و نقل خطی ون خشک در حال حاضر 1.64 دلار در هر مایل است که تقریباً مشابه سال گذشته است. با توجه به 50 لاین برتر DAT که بر اساس حجم بارهای جابجا شده است، نرخ ها با 0.03 دلار در هر مایل کاهش یافته و به 2.03 دلار در هر مایل رسیده است. این 0.39 دلار در هر مایل است که بالاتر از میانگین ملی است.

گزارش های هفتگی

منبع: https://www.dat.com/blog/dry-van-report-truckload-demand-continues-to-move-sideways