با توجه به USDA، سیب زمینی معمولاً بزرگترین کالای تولیدی در ایالات متحده است که فصل بارگیری با کامیون معمولاً در اواسط نوامبر در حوالی زمان برداشت به اوج خود می رسد. سیب زمینی به صورت تجاری در 30 ایالت در ایالات متحده کشت می شود، اما بیشتر کشاورزی سیب زمینی در شمال غربی اقیانوس آرام متمرکز است. آیداهو و واشنگتن بزرگترین ایالت های تولید کننده سیب زمینی هستند که نزدیک به 60 درصد از کل تولید این کشور را تشکیل می دهند. رتبه سوم ویسکانسین با حدود 9 درصد تولید سالانه است.
با دادههای DAT iQ واضحترین و دقیقترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
با DAT iQ Live هماهنگ کنید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.
علیرغم چالشهای آب و هوایی، ویسکانسین در این فصل محصولات سیبزمینی قوی برداشت میکند، اگرچه بارانهای شدید در ماه می باعث کاهش محصول در برخی مناطق کمنظیر شد. دانا رادی، مدیر ترویج، ارتباطات و آموزش مصرف کنندگان انجمن پرورش دهندگان سیب زمینی و سبزیجات ویسکانسین گفت: سطح زمین تقریباً مشابه سال گذشته است و تقریباً 66000 هکتار است.
تام کارست از بسته بندی می نویسد: «در سال 2023، و، کشاورزی ایالات متحده گزارش داد که محموله های کامیون ویسکانسین در مجموع 700.7 میلیون پوند سیب زمینی بوده است. این ایالت هر ماه از سال سیب زمینی تازه حمل می کرد که کمترین حجم آن در ماه جولای و بیشترین حجم گزارش شده در نوامبر بود. و، کشاورزی ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که ویسکانسین 9 درصد از کل محموله های سیب زمینی کامیون های ایالات متحده در سال 2023 را به خود اختصاص داده است که تنها پس از آیداهو (39 درصد) و ک،ادو (20 درصد) قرار دارند.
ساعت بازار
همه نرخهای ذکر شده در زیر، هزینههای اضافی سوخت را حذف نمیکنند، و حجم بار به بارهای جابهجا شده اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
این هفته، ما بر بازارهایی در شمال غربی اقیانوس آرام متمرکز شدهایم، جایی که کشتیر، برای محصولات پاییز و فصل درخت کریسمس آماده میشوند. نرخهای حملونقل خط کشتیر، ،وجی در حال افزایش است، با یک اوج معمولی در حوالی روز شکرگزاری. محصول اولیه ای که توسط کشتی های ص،ه ای حمل می شود شامل سیب، سیب زمینی، پیاز و گلابی است.
در بازار Spokane، WA، پس از رسیدن به پایین در ماه ژوئن، نرخهای حملونقل خط ریفر 0.02 دلار در هر مایل با 20 درصد افزایش حجم در ماه گذشته افزایش یافته است. میانگین نرخ ،وجی در ایالت واشنگتن در حال حاضر برابر با سال گذشته 1.85 دلار در هر مایل است. با این حال، انتظار می رود تا روز شکرگزاری به 2.34 دلار در هر مایل افزایش یابد که نشان دهنده افزایش 0.54 دلاری در هر مایل است. در مسیر اسپوکین به لس آنجلس، نرخهای حملونقل خطی در این هفته بهطور متوسط 1.55 دلار در هر مایل پیشبینی میشود، با حدا،ر 2.50 دلار در هر مایل در 17 نوامبر، که نشاندهنده افزایش 61 درصدی طی شش هفته آینده است.
نسبت بار به کامیون
حجم ارسال بار داور در هفته گذشته 8 درصد و سالانه 32 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش و، کشاورزی ایالات متحده، حجم تولید کامیون در هفته گذشته 4 درصد کمتر از سال گذشته بود، در حالی که حجم کالای کالیفرنیا در هفته گذشته بهبود یافت و 12 درصد وزنی افزایش یافت اما همچنان 4 درصد کمتر از حجم بار کامیون در سال گذشته بود. پستهای تج،ات باربری در هفته گذشته 4 درصد و نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است که نسبت بار به کامیون (LTR) را به 5.68 کاهش داده است.
نرخ های نقطه ای
میانگین حملونقل خطی کشتیر، در کشور برای هفته چهارم با کاهش 1 درصدی حجم بارهای جابجا شده ثابت مانده است. در 1.97 دلار در هر مایل، نرخ های نقطه ای رانده تقریباً مشابه سال گذشته و 0.02 دلار در هر مایل کمتر از میانگین 3 ماهه پس از آن باقی مانده است.
گزارش های هفتگی
منبع: https://www.dat.com/blog/،-report-wisconsin-is-harvesting-strong-،ato-crops-this-season