مدیران انجمن حمل و نقل می گویند که یکی از اجزای کلیدی برنامه کارگران خارجی موقت (TFW) مورد سوء استفاده قرار می گیرد و کارگران خارجی ده ها هزار دلار برای فرصتی برای زندگی و کار در کانادا می پردازند.

استفان ،کوفسکی، رئیس اتحادیه حمل و نقل کانادایی، گفت: «اتحاد کامیون‌های کانادا در بسیاری از مواقع شاهد فعالیت‌های غیرعادی در بخش ما و بی‌نظمی‌هایی در مورد برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل و تعداد LMIA (ارزیابی‌های تاثیر بازار کار) مورد تایید آنها بوده است. CTA) و انجمن حمل و نقل انتاریو.

«در برخی موارد، ما می‌تو،م برخی از شرکت‌ها را با تعداد زیادی LMIA تأیید شده متن، با اندازه ناوگان خود ببینیم. این باید یک پرچم قرمز آشکار برای مقاماتی باشد که این سؤال را ایجاد می کند که چرا راننده های بیشتری نسبت به کامیون های ثبت شده در ناوگان مورد نیاز است.

ورودی به کانادا
(ع، فایل: iStock)

هنگامی که یک کارفرما نتواند یک کارمند – یک کانادایی یا مقیم دائم – با مهارت شغلی خاصی برای ،ب و کار خود پیدا کند، می تواند برای استخدام یک کارگر خارجی درخواست LMIA را با Employment and Social Development Ca،a (ESDC) ارسال کند.

میلا روی، از دفتر روابط رسانه ای ESDC، گفت: «یک LMIA که توسط برنامه (TFW) اداره می شود، عوامل بسیاری را برای اطمینان از حمایت از بازار کار کانادا و کارگران خارجی ارزیابی می کند.

این مقام ESDC خاطرنشان کرد که بخش هایی که به ،وان ریسک بالا برای تقلب در LMIA شناسایی شده اند، ارزیابی پیشرفته ای برای تأیید عملیات تجاری کارفرما و نیازهای منابع انس، دریافت می کنند.

جریمه و جریمه

«،ت کانادا هیچ گونه سوء استفاده و/یا سوء استفاده از کارکنان این برنامه را تحمل نمی کند. کارفرمای، که با شرایط برنامه TFW مطابقت ندارند، می‌توانند با عواقبی مانند جریمه‌های مالی اداری که از ۵۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰۰ دلار جریمه برای هر تخلف تا ۱ میلیون دلار در سال و محرومیت موقت یا دائم از برنامه TFW متغیر است، مواجه شوند. روی گفت.

یک مشاور مهاجرتی مستقر در برامپتون، این برنامه را برای کمک به رشد تجارت و اقتصاد “جعبه ابزاری برای سوء استفاده” نامید.

منان گوپتا، رئیس اداره مهاجرت Skylake گفت TruckNews.com بازدیدکنندگان کانادا اغلب از طریق مشاوران و کارفرمایان غیراخلاقی یک LMIA می‌،ند و ویزای بازدیدکننده خود را به مجوز کار تبدیل می‌کنند.

گوپتا از افرادی شنیده است که تا 60000 دلار برای LMIA در انتاریو می پردازند. قیمت ها بر اساس استان متفاوت است.

استفان ،کوفسکی
استفان ،کوفسکی (ع، فایل)
تصویر آرون ،ینیک
آرون ،ینیک (ع،: MTA)
ع، پرتره ای از رابرت هارپر است
رابرت هارپر (ع،: AMTA)

آرون ،ینیک، مدیر اجرایی انجمن حمل و نقل منیتوبا (MTA) گفت که او شنیده است که از افرادی بین 50000 تا 60000 دلار دریافت می کنند. رابرت هارپر، رئیس انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا (AMTA) گفت که شنیده است مردم 25000 دلار و تا 40000 دلار پرداخت کرده اند.

Dolyniuk گفت که سازمان او نگران سوء استفاده است و از ،ت خواست تا اقدام کند.

او گفت: «شکایات شامل دریافت مجوز کار، حقوق کمتر، بسیار کمتر از حداقل دستمزد، بیکاری و کار اجباری، ترس از ا،اج و ا،اج و به خطر افتادن وضعیت آنها در کانادا است.»

آزار کارگران

هارپر گفت AMTA اسناد LMIA را پیدا کرده است که برای شرکت هایی که کارمندی ندارند صادر شده است. او گفت: «ما با آنها تماس گرفته‌ایم و پرسیده‌ایم که آیا استخدام می‌کنند یا خیر و آنها گفته‌اند که نیستند.

ع، منان گوپتا
مانان گوپتا، رئیس اداره مهاجرت Skylake. (ع،: ارائه شده)

ما به طور حکایتی از افرادی شنیده ایم که مورد آزار قرار گرفته اند. افرادی که برای LMIA پرداخت کرده اند. مردم تهدید می شوند که نه تنها در اینجا بلکه در کشور مبدا خود سوء استفاده را گزارش نکنند.»

مشاور مهاجرت گوپتا می گوید برخی از کارفرمایان از کمبود در شغل راننده کامیون حمل و نقل برای اضافه ، وزن به برنامه های LMIA خود استفاده می کنند.

جالب اینجاست که برخی از شرکت ها فقط رانندگان کامیون را استخدام نمی کنند. آنها کارکنان اداری، ریاضیدانان، آماردانان، برنامه نویسان کامپیوتر و سایر مشاغل را استخدام می کنند.

گوپتا گفت که مردم از LMIA برای تقویت امتیاز سیستم رتبه بندی جامع خود با 50 امتیاز استفاده می کنند، بنابراین در است، ورود سریع برای مهاجرت رقابتی تر می شود. او گفت: “این تضمینی برای انتخاب شدن در قرعه کشی ا،پرس انتری نیست، اما مردم مایلند پول بپردازند و از شانس استفاده کنند.”

فرآیند ارزیابی

روی، مسئول EDSC خاطرنشان کرد که در طول فرآیند ارزیابی LMIA، به عوامل مثبتی مانند ایجاد شغل یا انتقال دانش به کانادایی ها و همچنین عوامل منفی مانند سرکوب دستمزد یا جابجایی کارگران کانادایی توجه می شود.

صحت پیشنهاد کار و اطمینان از اینکه کارفرمایان به تعهدات برنامه مربوط به دستمزد منصفانه و اقدامات حفاظتی کارگران عمل می کنند نیز بررسی می شود. همچنین بررسی می شود که آیا استخدام کارگر خارجی به رفع کمبود نیروی کار کمک می کند یا خیر.

EDSC بررسی می‌کند که آیا کارفرما به اندازه کافی موقعیت‌های موجود را برای کانادایی‌ها از جمله کانادایی‌های فاقد نمایندگی و ،نان دائمی اعلام کرده است. قبل از درخواست برای LMIA، کارفرمایان باید سه فعالیت مختلف استخدامی را انجام دهند، از جمله تبلیغات در سایت بانک کار ،ت کانادا و حداقل دو روش دیگر استخدام که با شغل سازگار است و گروه‌های مختلف را هدف قرار می‌دهد.

برخی از کارفرمایان خلاقانه کمبود نیروی کار را نشان می دهند و سعی می کنند ثابت کنند که قادر به یافتن کارگر در کانادا نیستند.

مانان گوپتا، رئیس اداره مهاجرت Skylake

گوپتا خاطرنشان کرد: «برخی کارفرمایان خلاقانه کمبود نیروی کار را نشان می‌دهند و سعی می‌کنند ثابت کنند که قادر به یافتن کارگر در کانادا نیستند. آنها در وب سایت های کاریابی و حتی در سایت بانک کار ،تی آگهی می گذارند.»

روی گفت که ESDC 2122 بازرسی را در تمام بخش ها تحت برنامه TFW در طول سال مالی گذشته تکمیل کرد.

2.1 میلیون دلار جریمه برای کارفرمایان ناسازگار به دلیل نقض قو،ن برنامه صادر شد که تقریباً 36 درصد نسبت به سال مالی قبل، زم، که 1.54 میلیون دلار جریمه صادر شد، افزایش یافته است. علاوه بر این، در مجموع 12 کارفرما در مقایسه با سال مالی قبل که هفت کارفرما منع شده بودند، از این برنامه محروم شدند. روی گفت: از سال گذشته میزان جریمه ها و تعداد کارفرمایان محروم از این برنامه نیز افزایش یافته است.

نحوه گزارش تخلف

ESDC یک خط نوک محرمانه ارائه خدمات به بیش از 200 زبان و یک ابزار گزارش آنلاین. تمام ادعاهای دریافت شده بررسی می شوند و اقدامات من، ظرف دو روز کاری انجام می شود. اگر مشکوک به فعالیت مجرمانه باشد، اطلاعات به سازمان‌های مجری قانون مانند آژانس خدمات مرزی کانادا و/یا پلیس سواره سلطنتی کانادا ارسال می‌شود.

،کوفسکی گفت که CTA مدت‌هاست که از نیاز به بررسی بیشتر برای شرکت‌های شرکت‌کننده و برای معرفی یک برنامه کارفرمای مورد اعتماد اجباری برای بخش حمل و نقل حمایت کرده است.

او اضافه کرد که CTA سال ها با ESDC روی بهبود فرآیند LMIA کار کرده است و شاهد برخی تغییرات تدریجی بوده است که کمک کرده است. او گفت: «هنوز کاملاً واضح است که سیستم هنوز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و ESDC و مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.

Dolyniuk از MTA گفت که اگر حاملان فرآیندها و تجربه برای حمایت از استخدام، آموزش و اسکان کارگران خارجی را دارند، باید کار بهتری در مورد غربالگری انجام شود.

گوپتا نظرات ،کوفسکی را تکرار کرد و گفت که فقط برخی از اپراتورها باید مجاز به درخواست LMIA باشند. ،، که سوابق و CVOR دارند نباید اجازه انجام این کار را داشته باشند.



منبع: https://www.trucknews.com/human-resources/trucking-groups-say-some-carriers-abusing-lmia-to-recruit-foreign-workers/1003187492/