فصل برداشت سیب زمینی در شمال غربی اقیانوس آرام است که تقریباً یک سوم کل سیب زمینی های کشت شده در ایالات متحده را تولید می کند. کارخانه های فرآوری سرخ کرده فرانسوی.
با توجه به USDAآیداهو در سال 2023 تقریباً 145 میلیون کیلووات تن سیب زمینی تولید کرد که بالاترین میزان تولید در بین هر ایالت است. محل اولیه تولید سیب زمینی در آیداهو دره رودخانه اسنیک در شرق آیداهو (بازار حمل و نقل توئین فا،) است. واشنگتن با حدود 99.7 میلیون cwt سیب زمینی، به طور عمده از دره Ska، و حوزه کلمبیا در مرکز واشنگتن (بازار پندلتون) دنبال شد. آب و هوا، خاک و آب منطقه برای پرورش سیب زمینی با کیفیت بالا، عمدتاً برای سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی و سایر محصولات فرآوری شده ایده آل است.
داده ها از شورای ملی سیب زمینی نشان می دهد که تقریباً 70٪ سیب زمینی در ایالات متحده فرآوری شده است، در حالی که 30٪ باقی مانده به صورت تازه مصرف می شود. با توجه به رشد مصرف فست فود، بیشتر سیب زمینی های فرآوری شده برای سیب زمینی سرخ شده منجمد استفاده می شود، روندی که از دهه 1950 ثابت مانده است. صنعت خدمات غذایی یک ،وجی قابل توجه برای سیب زمینی است، به ویژه به شکل سیب زمینی سرخ شده منجمد.
اگرچه بیشتر سیب زمینی های کشت شده در ایالات متحده در داخل مصرف می شود، تجارت خارجی نقش مهمی ایفا می کند. تقریباً 20 درصد از سیب زمینی های پرورش یافته یا فرآوری شده در ایالات متحده به ،وان محصولات تازه یا فرآوری شده صادر می شود، در حالی که ایالات متحده محصولات مختلف سیب زمینی تازه و فرآوری شده را وارد می کند.
ابرهای طوف، در افق کشتیر، هستند
با این حال، ناقلان داور با چالش هایی مواجه هستند. Lamb Weston، که حدود 80 درصد از سیب زمینی سرخ کرده فروخته شده در فست فودهای ایالات متحده و نزدیک به 13 درصد از فروش سالانه گوشت ماهی فرانسوی مک دونالد را تامین می کند، در جدیدترین فراخوان درآمد خود ا،اج و تعطیلی کارخانه ها را اعلام کرد. تورم مداوم بالا باعث شده است که اقلام فست فود از جمله سیب زمینی سرخ کرده وارد بازار شود لو، دسته بندی مواد غذایی، آنها را برای بسیاری از مصرف کنندگان کمتر در دسترس قرار می دهد.
بره وستون آشکار کرد 4 درصد از نیروی کار جه، خود را کاهش می دهد – تقریباً 428 شغل – خطوط تولید را کاهش می دهد و کارخانه فرآوری خود را در کانل، واشنگتن تعطیل می کند. این اطلاعیه در کنار کاهش نتایج سه ماهه اول سال مالی 2024 منتشر شد که شامل کاهش 1 درصدی فروش و افت خیره کننده 46 درصدی درآمد خالص بود. مدیر عامل تام ورنر اظهار داشت: «این کالیبراسیون مجدد به این دلیل نیست که آمریکاییها با سیب زمینی سرخ کرده سرد شدهاند. درعوض، تعداد فزایندهای از غذاخوریها دیگر تمایلی به پرداخت قیمتهای بالاتر برای آنها – و سایر اقلام گرانتر منو – در رستورانهای نشسته و فستفودهای زنجیرهای ندارند. او پیش بینی نمی کند که این وضعیت به زودی تغییر کند، و نشان می دهد که ترافیک رستوران ها و تقاضای سیب زمینی منجمد تا پایان سال مالی 2025 کم خواهد ماند.
این تأثیر فراتر از غذاهای فست فود است و به طور کلی بر کشتیرانان صحرایی تأثیر میگذارد
بینش شیرجه گزارش داد که چندین شرکت در حال تجدید نظر در شبکه های تولیدی خود در سال 2024 برای کاهش هزینه ها و ایجاد استراتژی برای رشد هستند. به ،وان مثال، غذاهای گل، سازنده نان شگفت انگیز، اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه تولید نان در لوئیزیانا را تعطیل کند. همزمان، Bimbo Bakeries USA که برندهای Entenmann و Sara Lee را مدیریت می کند، دو کارخانه را در نیویورک و دیگری را در تگزاس تعطیل خواهد کرد. علاوه بر این، دکتر فلفل برنامههای خود را برای بستن کارخانههای تولیدی در ویرجینیا و ورمونت در حین سرمایهگذاری در کارخانه برشته ، قهوه در کارولینای ج،ی فاش کرده است.
در ماه مه، سوپ کمپبل از تعطیلی یک کارخانه و کاهش اندازه برای تاسیسات دیگر خبر داد. رستوران Darden همچنین کاهش 1.1 درصدی فروش در همان فروشگاه را در سه ماهه اخیر گزارش کرده و به کاهش 2.9 درصدی در ترافیک برند Olive Garden خود اشاره کرده است.
منبع: https://www.dat.com/blog/declining-french-fry-sales-is-an-ominous-sign-for-،-carriers