کامیون مرسدس بنز FCBEV در اروپا.

مرسدس بنز آزمایشات اولیه مشتریان خود را در آلمان با کامیون های سلول سوختی هیدروژنی Actros GenH2 خود آغاز کرده است.


در مرکز آزمایش و توسعه کامیون دایم، در وورث آم راین، آلمان، مارتین داوم، رئیس هیئت مدیره کامیون دایم،، شروع آزمایش‌های اولیه پنج خودروی نمونه اولیه پیل سوختی کامیون مرسدس بنز GenH2 کامیون را جشن گرفت. هیلدگارد مو،، رئیس انجمن صنایع خودروسازی آلمان (VDA)، با شرکت‌های Air Products، Amazon، Holcim، INEOS و Wiedmann & Winz همراه داوم بودند.

به گفته دایم،، این مشتریان این فرصت را دارند که تجربه عملی در حمل و نقل از راه دور با کامیون های پیل سوختی را در مراحل اولیه، طی یک مرحله آزمایشی حدود یک ساله، به دست آورند.

تیم توسعه کامیون دایم، همچنین بینش‌های ارزشمندی در مورد عملیات واقعی کامیون‌هایی که با هیدروژن مایع کار می‌کنند به دست می‌آورد، در مورد نیازهای مشتری خاص می‌آموزد و می‌تواند آنها را برای توسعه سری در نظر بگیرد.

برنامه های طول، مدت

پنج کامیون GenH2 در کاربردهای مختلف مسافت طول، در مسیرهای خاص در آلمان، مانند حمل و نقل مصالح ساختم،، ظروف دریایی یا گازهای سیلندر، مستقر خواهند شد.

در طول اولین آزمایش‌های مشتری، خودروها تحت نظارت و مسئولیت مستقیم سازنده باقی خواهند ماند.

این کامیون‌ها در ایستگاه‌های تعیین‌شده پر ، هیدروژن مایع (sLH2) در وورث آم راین (راینلاند-فالتز) و در آینده نیز در منطقه دویسبورگ (نوردراین وستفالن) سوخت‌گیری خواهند شد.

داوم گفت: «زم، که بحث کربن زدایی از حمل و نقل به میان می آید، ما روی درایوهای مبتنی بر باتری و هیدروژن تمرکز می کنیم. “تحول تنها زم، می تواند موفق شود که انرژی سبز به اندازه کافی و جامع در دسترس باشد – و برای این ما به هر دو فناوری نیاز داریم. با توجه به درایوهای هیدروژنی، ما اکنون در حال برداشتن یک گام مهم دیگر به سمت آمادگی سری هستیم: ما آزمایش کامیون های GenH2 مرسدس بنز خود را در عملیات حمل و نقل روزانه واقعی با مشتریان خود آغاز می کنیم. با این حال، توجه به این نکته مهم است که وسایل نقلیه با عملکرد بالا و بدون CO2 به تنهایی برای موفقیت حمل و نقل پایدار کافی نخواهند بود. این همچنین به زیرساخت شارژ و سوخت‌گیری مربوطه و همچنین برابری هزینه با وسایل نقلیه معمولی نیاز دارد. اگرچه سیاست‌گذاران و شرکت‌های انرژی در حال حاضر در اینجا فعال هستند، ما به شدت به شتاب بیشتری در سراسر اروپا نیاز داریم!»


نمودار استفاده آزمایشی دایم، FCBEV.

کامیون‌های مرسدس بنز GenH2 در پنج کاربرد مختلف به کار گرفته می‌شوند که همه آنها در مسافت‌های طول، هستند.


پنج تراکتور نیمه تری، در طول دوره آزمایشی توسط مشتریان در کاربردهای مختلف مسافت طول، استفاده خواهند شد.

آمازون از کامیون GenH2 در عملیات لجستیکی خود در آلمان استفاده خواهد کرد. محصولات هوا برای حمل و نقل گازهای سیلندر. Wiedmann & Winz برای ظروف دریایی. Holcim برای تدارکات مصالح ساختم،، و VERVAEKE – شرکت تدارکات INEOS – برای حمل و نقل PVC و وینیل.

پلتفرم طراحی Actros

دایم، گفت که عملکرد GenH2 Truck با کامیون‌های دوربرد معمولی قابل مقایسه است.

مهندسان توسعه کامیون دایم،، کامیون GenH2 را بر اساس ویژگی های کامیون مسافت طول، مرسدس بنز آکتروس از نظر بار، برد و کارایی قرار داده اند.

کامیون‌های مرسدس بنز GenH2، که در اولین آزمایش‌های مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند، محموله تقریباً 25 تنی را با وزن ،یبی ناخالص (GCW) 40 تن ارائه می‌دهند.

دو م،ن هیدروژن مایع ویژه و یک سیستم سلول سوختی قدرتمند توسط Cellcentric، سرمایه گذاری مش، کامیون دایم، و گروه ولوو، بار بالا و برد طول، را امکان پذیر می کند. آنها نمایانگر بخش مرکزی کامیون GenH2 هستند.

سیستم پیل سوختی کامیون GenH2 300 کیلووات (2×150 کیلووات) و باتری 400 کیلووات اضافی را به طور موقت ارائه می دهد. در 70 کیلووات ساعت، ظرفیت ذخیره سازی باتری نسبتاً کم است، زیرا برای رفع نیازهای انرژی در نظر گرفته نشده است، بلکه عمدتاً برای روشن شدن برای پشتیب، از توان موقعیتی برای سلول سوختی، به ،وان مثال در زمان اوج بار در هنگام شتاب گیری یا هنگام رانندگی، روشن می شود. سربالایی با بار کامل

دایم، گفت، در عین حال، باتری نسبتا سبک امکان بارگیری بالاتر را فراهم می کند. با انرژی ترمز و انرژی اضافی سلول سوختی شارژ می شود.

،صر اصلی استراتژی عملیاتی پیچیده سیستم پیل سوختی و باتری، یک سیستم خنک کننده و گرمایشی است که تمام اجزا را در دمای کاری من، نگه می دارد و در نتیجه حدا،ر دوام را تضمین می کند.

در نسخه پیش از سری، دو موتور الکتریکی در مجموع برای توان پیوسته 2×230 کیلووات و حدا،ر توان 2×330 کیلووات طراحی شده اند. به این ترتیب کامیون GenH2 گشتاور 2 در 1577 نیوتن متر یا 2 در 2071 نیوتن متر را ارائه می دهد.

دو م،ن هیدروژن مایع از جنس استنلس استیل GenH2 Truck دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا 88 کیلوگرم (هر کدام 44 کیلوگرم) است که برای پوشش مسافت های طول، کاملاً من، است. سیستم م،ن از جنس استنلس استیل از دو لوله تشکیل شده است که یکی در داخل دیگری جدا شده و به یکدیگر متصل می شوند.

به گفته دایم،، هیدروژن مایع برد 1000 کیلومتری یا بیشتر را امکان پذیر می کند.

تمرکز هیدروژن مایع

کامیون دایم، هیدروژن مایع را در توسعه درایوهای مبتنی بر هیدروژن ترجیح می دهد. OEM گفت که در این حالت مجموع، حامل انرژی چگالی انرژی به طور قابل توجهی بالاتری دارد.

در نتیجه می توان هیدروژن بیشتری را حمل کرد که به طور قابل توجهی برد را افزایش می دهد و عملکرد خودرو را با یک کامیون دیزلی معمولی قابل مقایسه می کند.


نمودار ج، زم، توسعه دایم، FCBEV.

کامیون های پیل سوختی مرسدس بنز پس از یک چرخه توسعه چهار ساله وارد آزمایشات ناوگان می شوند.


همچنین، به گفته دایم،، تلاش های حمل و نقل را می توان با هیدروژن مایع به میزان قابل توجهی کاهش داد و مخازن هیدروژن مایع نیز از نظر هزینه و وزن در مقایسه با هیدروژن گازی فشرده، مزایایی را ارائه می دهند.

بنابراین، استفاده از هیدروژن مایع، بار بیشتری را ممکن می‌سازد. دایم، ادعا کرد که این باعث می شود کامیون GenH2 مرسدس بنز برای حمل و نقل جاده ای منعطف و پرتقاضا به اندازه کامیون های دیزلی معمولی من، باشد.

در سپتامبر 2023، دایم، تراک گفت که این را با موفقیت نشان داد زم، که نمونه اولیه کامیون GenH2 مرسدس بنز تایید شده در جاده عمومی، #HydrogenRecordRun را تکمیل کرد، که 1047 کیلومتر را با یک م،ن پر از هیدروژن مایع در کشتی طی کرد.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10225412/mercedes-fuel-cell-trucks-go-to-work-in-europe