پس از ساخت قطعات لازم پیکان، تولید این خودرو ۱۳ سال ادامه داشت و در سال ۱۳۸۴ پیکان با تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با کارخانه ایران خودرو خداحافظی کرد و آخرین پیکان تولیدشده راهی موزه شد. رنگ خودرو تنوع بالایی دارد و علاوه بر زیبایی در مراقبت از بدنه آن نقش دارد. شرکت رنگ ترافیکی و خودرو پیکان وانت درجه یک به ارسال محصولات خود در سراسر کشور پرداخته و تخفیفات ویژه ای در نظر دارد. یک مدل دیگر از پیکان با موتور پژو 1600 سی سی کار میکرد که در سال 1370 تولید میشد که یکی از بهترین مدل های آن زمان بود. ویژگی مهم پیکان؛ بدنه خیلی قوی بود که امنیت نسبی را برای سرنشینان آن به همراه داشت.قیمت پیکان در آن زمان های دور حدود 6 هزار تومان بود؛ با رنگ سفید یخچالی. حالا همان مدل ها حدود 6 میلیون با موتور دو گانه است ادامه مطلب…
- خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا شد و روتس ارو یا پیکان را تولید میکرد، بودجه زیادی برای طراحی و تولید پلتفرم جدید نداشت و سعی میکرد با تغییراتی روی ظاهر و مشخصات فنی روتس ارو و ارائه فیسلیفتهای جدید، خریداران را به خود جذب کند.
- استقبال ایرانیان از پیکان باعث شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان آن که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان افزوده گردد.
- طراحی اصلی خودرو پیکان توسط شرکت تالبوت از زیر مجموعههای گروه روتس صورت گرفته بود.
- در سال ۱۳۵۹ تولید پیکان با ظاهری جدید (معروف به چراغ بنزی) طراحی معروف کرایسلر بود در ایران آغاز شد.
- آخرين مدل پيكان طراحي معروف كرايسلر است كه توليدش در ايران از سال 1359 آغاز شد.
در سال 1349 پیکان اتوماتیک هم تولید شد.ساخت قطعات پیکان در داخل کشور از سال 1372 در شرکت ساپکو آغاز شد و از آن پس حدود 98 درصد قطعات پیکان در داخل کشور تولید میشد. مونتاژ پیکان در ایران تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت تا اینکه خط تولید پیکان در کرایسلر اروپا متوقف و با پژو ادغام شد. در نتیجه این ادغام، ایران خودرو با مشکلاتی در تهیه و واردات پیشرانه و قطعات آن مواجه شد و تولید پیکان از ۷۰ هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید.
پیکان،سواری مدل 78
در جایی که اندک تاملی روشن میسازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فنآوری تولید، امکان بازگشت به گذشتهای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بیشک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود. سایت ایران تجارت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد. از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که در ظاهر هانتر به وجود آورده بود، این خودرو را تولید کرد. در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. طول مسیر این مسابقه رالی ۱۷ هزار کیلومتر بود، تمام کردن آن به یک ماه زمان نیاز داشت و ۱۰۰ خودرو از کمپانیهای معروف از جمله بنتلی، پورشه، رولزرویس و… در آن حضور داشتند. در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد ادامه مطلب…
این مجموعه آماده عرضه مستقیم و بدون واسطه انواع محصولات کارخانه جات تولیدی چسب و رنگ ایرانی و خارجی به صورت عمده در سراسر کشور می باشد. هزینه رنگ روغن و خودرو پیکان در سال جدید نسبت به سال های پیش تغییر کرده است. با توجه به افزایش هزینه مواد اولیه و تولید، هزینه این محصول نیز تغییر کرده و افزایش پیدا کرده است.
پیکان بنزینی
این مدل برای قد بلندها که وارد ماشین میشدند دشواریهایی ایجاد میکرد. دنا آخرامسال میاد با قیمت ۴۲ تا ۴۵ تومن من اگه باشم ۴۵ تومن نمیدم پای این ماشین ایرانی چینی …. ابتدا توسطلینک ثبت نام در منوهای اصلی سایت فرم عضویت را تکمیل نمایید و سپس آگهی خود را بعد از مطالعه قوانین توسط لینک درج آگهی ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید. شايد دانستن اين مطلب جالب است كه توليد اين خودرو پس از يك دهه توليد در انگلستان، در ايران شروع شد.
استفاده از مطالب سایت 1Car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز میباشد. ارسال نظر نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، مجله خبری خودرو نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. کليه حقوق اين سایت متعلق به شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) است.
این خودرو مخصوص افرادی بود که در محیطهای صنعتی و کارخانهها کار میکردند. این مدل پیکان به خاطر دارا بودن موتور پژو ۵۰۴ بر روی اتاق سبک پیکان از قدرت و شتاب کمنظیری برخوردار بود. شتاب عالی این خودرو در زمان تولیدش زبان زد عام شده بود بهطوریکه تعداد بسیاری ازین مدل ماشین به خاطر سرعت بالا و عدم آیرودینامیک مناسب با موتور، تصادفات زیادی به بار آورد. اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانهها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان میدهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به ویژه صنعت خودرو کشور ندارند. بیخبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بستهاند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز میپردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند. در پی انتشار خبر تولید مجدد پیکان از سوی ایران خودرو، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیهای صادر کرد.