شرکت کرایسلر اروپا، بسیار فرسوده و دارای مدلهای قدیمی بود و در واقع این سرمایهگذاری، مشکلات مالی بسیاری برای پژو سیتروئن ایجاد کرد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، پژو برند تالبوت را احیا کرد، تا بتواند سودی از کرایسلر به دست آورد و بخش اروپایی آن را از ورشکستگی نجات داد. در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکتهای دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت.
- البته پژو 405 در آخرین زمان عرضه مشکلات زیادی را به همراه داشت.
- پژو ۴۰۵ GL/GLX ابتدا با موتور ۱٫۶ لیتری و پس از آن ۱٫۹ لیتری ۸ سوپاپ کاربراتوری که تولید آن در سال ۲۰۰۲ متوقف شد.
- پژو 405 از سال 1370 توسط کارخانه ایران خودرو در ایران تولید و مونتاژ شد.
- در ۱۹۹۰ با مدیریت جین مارتین فولز در پژوسیتروئن برای نخستین بار مشارکت این دو شرکت موفق عمل نمود.
درها مانند تکههای بزرگ فلزی هستند که وظیفه محافظت از این خودرو را دارند. برای نمای جلو و عقب نیز سادهترین چراغها طراحی شده و اصلا گرافیک جذابی را شکل نمیدهند. پژو 405 ورود خوبی به بازار ایران داشت و توانست از نبود تنوع ماشین در بازار خودرو ایران در دهه 70 نهایت استفاده را کرده و فروش خوبی بدست آورد.
در اواخر ۲۰۰۹ نیز پژو دچار افول عملیاتی و کاهش فروش شد که در پی آن «فیلیپ وارین» به جای «کریستین استریف» مدیریت شرکت را به عهده گرفت. پژو از هدف خود که فروش چهار میلیون خودرو در سال بود، فاصله بسیار بسیاری داشت. در سال ۲۰۰۸ فروش شرکت کمتر از ۲ میلیون دستگاه در سال بود و در اوایل ۲۰۰۹ به دلیل بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷، فروش باز هم کاهش پیدا کرد. در ۱۹۰۷ نخستین موتور شش سیلندر ساخته شده توسط پژو به نمایش گذاشته شد و همکاری تونی هوبر به عنوان سازنده موتور آغاز شد. از آنجا که شمار بسیاری خودرو با انواع متفاوت در خط تولید بود، پژو تصمیم گرفت که خط تولید دیگری را راهاندازی نماید.
در سال ۱۹۸۷ تولید آن آغاز و در سال ۱۹۹۶ با معرفی پژو ۴۰۶ در اروپا تولید آن پایان یافت. پژو ۴۰۵ مبنای تولید بسیاری از محصولات در خودروسازی ایران خودرو است. برای پاسخ به تقاضای فروش اقساطی پژو 405، سپندخودرو بهترین شرایط خرید 405 اقساطی را به شما ارائه خواهد داد. بهترین راه خرید اقساطی ماشین پژو 405 SLX، استفاده از شرایط فروش اقساطی سپندخودرو است.
پژو پارس LX TU5، مدل ۱۳۹۷
در ۱۹۹۰ با مدیریت جین مارتین فولز در پژوسیتروئن برای نخستین بار مشارکت این دو شرکت موفق عمل نمود. سپس خودروهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ شمار ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ شمار ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ شمار ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ شمار ۱۵۶ خودرو و در پایان در سال ۱۸۹۹ شمار ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد. گروه خودروبانک با شعار “دسترسی به بهترین انتخاب” تلاش دارد از طریق این وبسایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وبسایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروی کشور اداره میشود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادها و پیشنهادهای شما خواهیم بود تا بتوانیم خدماتی بهتر را ارائه دهیم. ایکاپ، برای عرضه مدل های بروزتر این شرکت در ایران به صورت وارداتی و مونتاژی به توافق رسیدند.
پژو 405
بیشتر به محصولات قدیمی پژو در دهه ۱۹۸۰ شباهت دارد و ماشینی قدیمی و از مد افتاده به حساب می آید. مشتریان سپندخودرو این امکان را دارند که در زمان بازپرداخت اقساط خودروی خود را تعویض کرده و مدل جدیدتری دریافت کنند. سلام بله دوست عزیز، هنوز بعضی از مدل های 405 اما با تعداد محدودتر تولید می شوند.
رنگ بندی خودرو اصلا باب میل قشر جوان نیست و همان مشکل یکدستی و عدم خلاقیت در ایجاد فضای مدرن کاملا مشهود است. با ورود به صفحه قیمت پژو و کلیک روی مدل خودرو موردنظر، میتوانید نمودار نوسانات قیمت بازار آن را مشاهده کنید. باتوجه به معاملات واقعی انجام شده در هر روز، کارشناسان همراه مکانیک لیست قیمت خودروهای پژو دست دوم و کارکرده را از سطح بازار جمعآوری میکنند. اتوماتیک، در اوایل با موتور ۱٫۸ لیتری عرضه میشد که بعدها با جای خود را به موتور ۱٫۶ لیتری داد. میان سالهای ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ عکس شیر و پیکان بر روی مدل پژو لیون که توسط برادران پژو تولید شدهبود، ظاهر شد. پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط کمپانی پژو در فرانسه تولید شد و ۱ سال بعد، در سال ۱۹۸۸ میلادی، عنوان بهترین خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داد.
این پیشرانه از آلایندگی و مصرف کمتر و البته توان کمتری نیز نسبت به نمونه کاربراتوری برخوردار بود. پژو پارس مثل دیگر سدانهای ایران خودرو یک مدل دوگانهسوز هم دارد که از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی گازی استفاده میکند و با سوخت CNG فقط ۸۳ اسب بخار نیرو تولید میکند. موتورهای ۱.۸ لیتری XU7 و XU7P و ۱.۶ لیتری TU5 و ۱.۹ لیتری XUM قدرت مدلهای مختلف پژو پارس را تامین میکند. جعبه دنده دستی ۵ سرعته وظیفه انتقال نیرو به ۱۰ تیپ پارس را برعهده دارد و فقط یکی از تیپهای این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته در بازار موجود است. با این وجود پژو 405 همچنان میان خودروهای شرکت ایران خودرو متقاضی دارد.
نیروی تولید شده خودرو توسط یک گیربکس 5 سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. طبقه اعلام شرکت تولید کننده، پژو 405 با وزن 1100 کیلوگرمی خود به 11 ثانیه نیاز داشته تا از شتاب صفر به صد برسد. پژو 405 با این مشخصات فنی رقیبانی مانند رانا و سمند SE دارد که هر دو خودرو عملکرد فنی بهتری نسبت به 405 ارائه خواهند داد. شرکتهای خودروسازی داخلی، برای رهایی از دست پیکان که طراحی بسیار قدیمی داشت و تکنولوژی ساخت آن هم از رده خارج شده بود، تصمیم گرفتند سرمایهگذاری جدیدی روی یک خودروی مدرن مانند پژو ۴۰۵ انجام بدهند. به همین دلیل، خط جدید تولید پژو۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ به وسیله رئیسجمهور وقت ایران کلید خورد و از همان سال، کار مونتاژ و تولید این خودرو به همراه مدلهای دیگری از سواری پژو در ایران آغاز شد. از سال ۱۳۷۳ شرکت ساپکو، ساخت داخلی قطعات ۴۰۵ را شروع کرد و موفق شد تا سال ۱۳۷۷ بیش از ۷۰ درصد از قطعات این خودرو را تولید کند و به این ترتیب، نیاز به واردات این قطعات با قیمت بیشتر از کشور فرانسه را کاهش دهد.
لیست انواع پژو
در سال ۱۹۷۴ پژو ۳۰٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در ۱۹۷۵ این شرکت را تصاحب نمود. عدد صفر وسطی نیز نشان دهنده سوراخ هندل خودروهای اولیه پژو است که بر روی یک صفحه، در جلوی خودروهای آن زمان قرار گرفته بود. سیستم فرمان پژو ۴۰۵، دنده شانهای است؛ یعنی راننده میتواند برحسب قد خودش آن را بالا و پایین ببرد و تنظیم کند.