Verne، یک شرکت فناوری هیدروژن مستقر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، در 26 سپتامبر در اولین نمایشگاه نوآوری های صنعتی انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا در ادمونتون، ،ا، از کامیون هیدروژن فشرده انجمادی (CcH2) خود در جهان رونمایی کرد.

کامیون CcH2 با کار، در فشار 350 بار همراه با دماهای برودتی، به دو برابر چگالی ذخیره‌سازی هیدروژن در سیستم‌های سنتی 700 بار دست می‌یابد. باو روی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Verne در این رویداد گفت: این فرآیند فشرده سازی سرمایی به هیدروژن اجازه می دهد تا در فشار بسیار پایین تری ذخیره شود و در عین حال چگالی بالا حفظ شود.

کامیون CcH2 ورن
(ع،: کریستینا شچدرینا)

این دوبرابر دامنه است و دلیل آن این است که ما در دمای نیتروژن مایع کار می کنیم. بنابراین منظور این است که آن یک م،ن… می تواند برد هر وسیله نقلیه هیدروژنی را که امروز می بینیم دو برابر کند.»

چگالی مضاعف به ناوگان این امکان را می دهد که برد را با همان اندازه م،ن دو برابر کنند یا با نیمی از ظرفیت تانک مسافت مشابهی را طی کنند. روی گفت: «این به م،ای وزن کمتر، هزینه کمتر، و بنابراین ما می‌تو،م به همان محدوده دسترسی داشته باشیم و در عین حال کل ذخیره‌سازی را به حداقل برس،م.

سیستم دوگانه سوز

ناوگان نمی‌خواهند برای مخازن و سوپاپ‌های اضافی پولی بپردازند، بنابراین این چگالی بالا امکان طراحی‌های منحصربه‌فرد را فراهم می‌کند، بنابراین ما می‌تو،م هیدروژن را دقیقاً در همان مک، ذخیره کنیم که دیزل امروزی است.»

Verne COO Bav Roy در کنار کامیون CcH2
بنیانگذار Verne و مدیر ارشد اجرایی باو روی (ع،: Krystyna Shchedrina)

این کامیون دارای سیستم هیدروژن-دیزل Guardian شرکت Diesel Tech Industries (DTI) است که به ناوگان اجازه می دهد تا سوخت هیدروژنی و عملیات را بدون سرمایه گذاری در زیرساخت های اضافی آزمایش کنند.

این سیستم دوگانه سوز را می توان بدون تغییر فاصله محوری کامیون به روز کرد و نیازهای مشتری را برای برد بیشتر و مخازن کمتر برطرف کرد و در عین حال امکان استفاده از کابین های تخت خواب را نیز فراهم کرد. بر اساس بی،ه مطبوعاتی مرتبط، DTI مستقر در ادمونتون، 2 میلیون دلار بودجه از Alberta Innovates از طریق برنامه مرکز تعالی هیدروژن دریافت کرد، مشروط به رسیدن به نقاط عطف پروژه.

تست قابلیت ها در حال انجام است

Verne در نظر دارد هم از طریق آزمایش‌هایی با سیستم DTI، هم در برد و هم بهبود محموله CcH2 و همچنین خلبان‌های تجاری شامل موتورهای دوگانه سوز، موتورهای احتراق هیدروژنی و سلول‌های سوختی را با همکاری سازندگان خودرو در ایالات متحده و کانادا نشان دهد.

پس از آزمایش در کالیفرنیا، کامیون برای آزمایش زمست، در اوا، سال 2025 و اوایل سال 2026 به آلبرتا می رود. روی گفت: “ما واقعاً می خواهیم این کامیون را به محدودیت ها برس،م.”

م،ن کامیون Verne CcH2
(ع،: کریستینا شچدرینا)

او همچنین در مورد بحث گسترده‌تر پذیرش هیدروژن، گفت که قیمت هیدروژن برای پذیرش گسترده‌تر باید با دیزل رقابتی‌تر شود.

روی گفت: «ما می‌تو،م تا آنجا که ممکن است روی فناوری خودرو کار کنیم، اما اگر سوخت گران‌تر از گازوئیل باشد، استفاده از آن را محدود می‌کند. علاوه بر کار بر روی تولید هیدروژن.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/verne-unveils-cryo-compressed-hydrogen-truck-at-amta-expo/1003189658/