از آنجایی که صنعت حمل و نقل به سوار شدن بر ترن هوایی ناشی از شوک های اقتصادی و زنجیره تامین ناشی از همه گیری کووید-19 ادامه می دهد، مدیران ناوگان با منظره ای روبرو هستند که یکی از چالش برانگیزترین منظره های اخیر است. برایان هالند، رئیس و مدیر عامل شرکت Fleet Advantage، میگوید: اما فرصتی نیز وجود دارد.
در چند سال گذشته، نرخ حمل و نقل راکد بوده و اپراتورهای کوچک از بازار خارج شده اند. پیچیده تر ، همه چیز، مقررات جدید آلایندگی کامیون های سنگین در افق است.
در ،مت اخیر پاد،ت HDT Talks Trucking، با هلند در مورد وضعیت اقتصاد و صنعت حمل و نقل صحبت کردیم. ناوگ، که انعطافپذیر میمانند و یک رویکرد برنامهریزی دادهمحور طول،مدت دارند، بهتر میتوانند با زمانهای نامشخص مق، کنند – و با بهبود شرایط در موقعیتی قرار میگیرند که جلوتر باشند.
حمل و نقل در سال 2024: چالش ها و فرصت ها
هالند گفت در حالی که سال 2024 یک سال چالش برانگیز برای صنعت بوده است، اما فرصت هایی را نیز ارائه کرده است.
او گفت: «با وجود فشار بر نرخ ها و مسائل جاری مانند پارکینگ کامیون، قیمت سوخت و کمبود راننده، ما شاهد نشانه هایی از بهبود هستیم. “تحلیلگران صنعت پیشنهاد می کنند که تقاضای حمل و نقل به دلیل هزینه های مصرف کننده و ،ده فروشی بهبود می یابد.”
شاخص های اقتصادی سه ماهه اول برای حمل و نقل کالایی خوب به نظر نمی رسید. نرخ حمل و نقل کاهش یافته و رشد تولید ناخالص داخلی ضعیف تر از سه ماهه قبلی بود. محموله ها و هزینه های حمل و نقل هر دو با نرخی بیشتر از سال 2023 کاهش یافتند که منع، کننده چالش های مداوم پیش روی صنعت است.
وی گفت: از سوی دیگر، هزینه های سوخت و ،تیک و همچنین قیمت کامیون های فرسوده ک، 8 روند نزولی داشته و هزینه های تعمیر و نگهداری زیر نرخ تورم باقی مانده است.
او گفت: “در حالی که شکی وجود ندارد که شرایط سخت بوده است، فرصت هایی در هر بازاری وجود دارد.” تمرکز بر کارایی عملیاتی و صرفه جویی در هزینه می تواند به عبور ناوگان حمل و نقل از این چرخه کاهش در صنعت کمک کند.
و با تمرکز بر مدیریت چرخه عمر و توجه به KPIهای خود، آنها می توانند کمترین هزینه مالکیت را ایجاد کنند و رقابتی باقی بمانند.
هالند توضیح داد: «این صنعت بسیار چرخهای است، و این طبیعت چرخهای واقعاً مست،م انعطاف پذیری و سازگاری ناوگان است. به جای پاسخگویی به بازار، داشتن یک استراتژی چند ساله که حول چرخه عمر داراییهای آنها ساخته شده است، میتواند به ناوگان کمک کند تا این چرخهها را بهتر هدایت کنند.»
خبر خوب این است که شاخص هایی وجود دارد که نشان می دهد همه چیز رو به جلو است.
او گفت: «خوشبینی زیادی وجود دارد که شرایط اقتصادی در حال بهبود است. امیدی دوباره وجود دارد که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند و این امر می تواند برخی از فشارهای هزینه بر سرمایه گذاری تج،ات را کاهش دهد. انتظار میرود که مب، حمل و نقل در سال 2024 بهبود یابد، که ناشی از هزینههای مصرفکننده است.
با این حال، برنامه ریزی استراتژیک و انعطاف پذیری برای ناوگان برای استفاده از این پیشرفت ها بسیار مهم است.
ناوگان خصوصی در مقابل شرکت های حمل و نقل برای استخدام
مشتریان Fleet Advantage عمدتاً خصوصی هستند و نه ناوگان اجاره ای. هالند خاطرنشان کرد که ناوگان خصوصی عموماً در این چرخه عملکرد بهتری نسبت به همتایان اجاره ای خود داشته اند.
در واقع، برخی از مشکلاتی که شرکتهای حملونقل اجارهای با آن مواجه شدهاند، نتیجه گسترش بازار ناوگان خصوصی است. ناوگان خصوصی کامیون ها را اضافه کرده اند در حالی که ناوگان های اجاره ای تعداد کامیون های خود را کاهش داده اند.
ACT Research در ماه آگوست خاطرنشان کرد که ناوگان خصوصی از اوایل سال 2023 حدود 6 درصد از سهم بازار را از شرکتهای حملونقل اجارهای گرفتهاند و با وجود افزایش حجم حملونقل، بازار اجارهای را با ظرفیت مازاد بر جای گذاشته است.
هالند توضیح داد: «ناوگان خصوصی از محیط کنترلشدهتری بهره میبرند و میتوانند برنامهریزی استراتژیک را به طور مؤثرتری اجرا کنند.
اپراتورهای اجارهای با واقعیتهای اقتصادی سختتری مواجه هستند، اما ناوگان خصوصی میتوانند از گزینههای لیزینگ انعطافپذیر و تصمیمهای مبتنی بر داده استفاده کنند.»
او گفت که چنین رویکردی می تواند به همه نوع ناوگان کمک کند تا موقعیت بهتری برای مق، با این چالش ها داشته باشند.
مقررات انتشار باعث ایجاد عدم اطمینان می شود
فراتر از چالش های اقتصادی، ناوگان حمل و نقل باری نیز با فشار مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه ای مواجه هستند. قو،ن آتی که هم آلایندههای معیاری مانند ا،یدهای نیتروژن (NOx) و هم انتشار گازهای گلخانهای را هدف قرار میدهند، باعث ایجاد ابهاماتی در صنعت حمل و نقل در مورد بهترین راه رو به جلو در هنگام برنامهریزی تج،ات میشوند.
هالند گفت: «تاکیداتی بر کامیونهای الکتریکی شده است، اگرچه به نظر میرسد که این موضوع در حال کاهش است. گازوئیل و هیدروژن پاک از اجزای حیاتی استراتژی کاهش آلایندگی هستند.
او خاطرنشان کرد که Fleet Advantage به مشتریان خود کمک می کند تا اثرات زیست محیطی خود را از طریق چرخه های عمر کوتاه تر دارایی کاهش دهند که نه تنها انتشار CO2 را کاهش می دهد بلکه عملکرد ناوگان را نیز بهبود می بخشد.
تنها در سال 2023، تمرکز Fleet Advantage بر چرخههای عمر کوتاهتر به مشتریانش کمک کرد تا 300000 تن از انتشار CO2 را کاهش دهند، که مجموع کاهش این شرکت را از زمان آغاز به کار به حدود 1.3 میلیون تن رساند.
با این حال، هالند تاکید کرد که پایداری زیست محیطی باید با پایداری اقتصادی متعادل شود.
او گفت: «ناوگان ها باید یک استراتژی بلندمدت داشته باشند که چرخه زندگی آنها را با یک برنامه چند ساله همسو کند. آنها نه تنها به اقدامات پایداری خود دست خواهند یافت، بلکه عملکرد ناوگان خود و سلامت کلی تجارت خود را نیز بهبود خواهند بخشید.
آماده شدن برای پیش ،ید 2027
این مقررات انتشار گازهای گلخانه ای منجر به چیزی شده است که به ،وان “پیش ،ید” شناخته می شود، که در آن ناوگان برای ،ید کامیون ها قبل از مقررات جدید آلایندگی، برای جلوگیری از قیمت های بالاتر کامیون و موارد ناشناخته در مورد طول عمر و نگهداری، هجوم می آورند.
هالند گفت: با قو،ن جدیدی که در سال 2027 اعمال می شود، هدف قرار دادن آلاینده های گازوئیل است، “پیش ،ید ناوگان بسیاری را وادار می کند تا برنامه های تدارکات خود را تسریع بخشند.”
او پیشبینی کرد که این امر منجر به بزرگترین پیش،ید کامیون تا کنون خواهد شد و برخی از تحلیلگران معتقدند که این کار از قبل آغاز شده است. مدیران ناوگان باید به دقت نظارت کنند که چگونه مقررات هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) و سایر استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای آینده بر استراتژی های تدارکات آنها تأثیر می گذارد.
هالند به جای اتخاذ رویکرد ارتجاعی، به ناوگان توصیه کرد که سازگار باقی بمانند و از یک استراتژی مبتنی بر داده پیروی کنند. با اجرای برنامه های تدارکات چند ساله، ناوگان می توانند اطمینان حاصل کنند که نه تنها اه، زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) خود را برآورده می کنند، بلکه تج،ات خود را متن، با نیازهای عملیاتی خاص خود بهینه می کنند.
چگونه ناوگان حمل و نقل می توانند از تصمیمات مبتنی بر داده بهره ببرند
یک موضوع تکراری در گفتگو، اهمیت استفاده از داده ها برای تصمیم گیری هوشمندانه بود.
امروزه ناوگان حمل و نقل به حجم وسیعی از داده ها دسترسی دارند، اما حجم عظیم اطلاعات می تواند بسیار زیاد باشد.
هولند گفت: “ما سعی می کنیم به مشتریان خود توصیه کنیم که در نوع داده هایی که به آنها نگاه می کنند انتخابی باشند.” بخشی از استراتژی و ارزش پیشنهادی ما این است که به ،یب آن داده ها در آنچه که معتقدیم قابل اجرا است کمک می کنیم.
او گفت که در Fleet Advantage، آنها میلیاردها مایل داده را به کار می گیرند و آن را با مدل سازی پیش بینی و تامین مالی انعطاف پذیر ،یب می کنند تا به مشتریان در تصمیم گیری بهتر کمک کنند.
هالند همچنین خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای نقش مهمی در صنعت بازی می کند.
هالند گفت: داده ها و هوش مصنوعی برای تصمیم گیری بهتر و برنامه ریزی استراتژیک بسیار مهم هستند. با این حال، او هشدار داد که ناوگان باید رویکردی سنجیده برای پذیرش هوش مصنوعی داشته باشند.
ما به مشتریان خود توصیه میکنیم که ببینند چگونه میتوانند هوش مصنوعی را در فعالیتهای روزمره خود ادغام کنند، اما همچنین نگاه محافظهکارانهتری داشته باشند تا صرفاً به هوش مصنوعی بپردازند.»
رشد هوش مصنوعی تنها یکی از راه هایی است که محیط حمل و نقل در حال تغییر است.
هالند گفت: «مید،د، با انتقال به سوختهای جایگزین، با پیش،ید CARB، زمان جذابی در صنعت است. “هیچ چالشی در صنعت وجود ندارد، اما من همچنین می گویم که کمبود فرصت وجود ندارد.
بنابراین ناوگان هایی که پاسخگو هستند، از داده های خود استفاده می کنند و می توانند از طریق برخی از مشکلات ،یب شوند، موقعیت بهتری برای رقابت در بازار پیدا خواهند کرد.
منبع: https://www.truckinginfo.com/10226564/navigating-the-post-pandemic-roller-coaster