نحوه برخورد کارگزاران بیمه با کامیون دارانی که اندازه ناوگان را نادرست معرفی می کنند
انتشار: مرداد 04، 1403
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404

نحوه برخورد کارگزاران بیمه با کامیون دارانی که اندازه ناوگان را نادرست معرفی می کنند


کارگزاران م،عان خط مقدم بیمه گر، هستند که حمل و نقل تجاری را پوشش می دهند. به خصوص که برخی از صاحبان ناوگان ممکن است تلاش کنند فقط کامیون های در حال استفاده را بیمه کنید، در حالی که ،، را که در لات نشسته اند و رانده نمی شوند گزارش نمی دهند.

"بعضی از بچه ها می گویند، "نه، من آنقدر کامیون ندارم" و اندازه ناوگان خود را به اشتباه گزارش می دهند. لی شربک، رهبر خدمات حمل و نقل کانادایی در Hub International می گوید که این به دلایل زیادی اتفاق می افتد.

تصویر کامیون در بزرگراه
(ع،: iStock)

"من با یک برنامه خودرو روبرو شدم - فرض کنید 10 صفحه طول، بود - و آنها حدود 50٪ از واحدهای خود را شارپینگ کرده بودند."

برای کارگزاران حمل و نقل تجاری مهم است که اندازه ناوگان را تأیید کنند زیرا گاهی اوقات اعداد با هم جمع نمی شوند. دلایل احتمالی عبارتند از ارائه نادرست عمدی توسط ناوگان کامیون، یک اشتباه شمارش ساده، یا سوء تفاهم محض توسط مالک ناوگان کامیون که وظیفه گزارش دادن را دارد.

کارگزاران اعداد را با به دست آوردن اسناد و مدارک از مشتریان - که برند، مدل، سال و شماره سریال هر دکل را فهرست می کند - و سپس ارجاع متقابل آن اطلاعات در جستجوی هرگونه اختلاف را تأیید می کنند.

شربک می گوید: «ما برنامه زم، آنها را دریافت می کنیم، گواهینامه رانندگی آن ها را می گیریم، مشخصات شرکت مخابراتی را دریافت می کنیم، و گزارش های IFTA (توافقنامه بین المللی مالیات سوخت) را دریافت می کنیم. بین این موارد، شما می تو،د به سرعت تشخیص دهید که آیا اطلاعات دقیقی در حال انتقال است یا خیر.

او می گوید برخی از شرکت های بیمه نیز کپی هایی از ثبت نام خودرو را درخواست می کنند. هنگامی که آنها با اختلافات در تعداد ناوگان مواجه می شوند، برای رسیدگی به وضعیت با مشتریان خود به دیپلماسی کارگزار - و برخی ریاضیات ساده - تکیه می کنند.

"اگر ،ی در صنعت حمل و نقل بوده است، درک بسیار خوبی دارید که باید به (گزارش های IFTA آنها) نگاه کنید و بگویید: "هی، 100000 مایل را با 200 کامیون چگونه انجام می دهی؟"

جلوگیری از خسارات بیمه نشده

شربک مثال دیگری ارائه می دهد: "برنامه ناوگان شما که به من دادید می گوید 20 کامیون، مشخصات حامل شما می گوید 80 — بقیه (60) کامیون کجا هستند؟"

از آنجایی که برخی از کامیون ها ممکن است در جاده باشند، دلالان نمی توانند به صورت دستی حیاط را شمارش کنند. اما برای ناوگان هایی که برون مرزی فعالیت می کنند، کارگزاران می توانند به نرم افزاری دسترسی داشته باشند که تعداد واحدهایی را که به سمت ج، می روند تأیید می کند.

و، اگر این کار نکرد، کارگزاران باید به پرسیدن سوالات بیشتر متوسل شوند - و مستقیماً آنها را بپرسند.

"این ممکن است، "هی، ناوگان شما و مسافت پیموده شده شما در اینجا م،ی ندارد." شاید آن ها در مقایسه با حمل ونقل طول، مدت وانت و تحویل بیشتری انجام می دهند، (یا) ممکن است تعدادی واحد را به دلیل کمبود راننده پارک کنند.» شربک می گوید. "این در مورد پرسیدن این سوال است.

«بیمه با نهایت حسن نیت عمل می کند. اگر آنها کارگزار و پذیره نویس را گمراه کنند، می تواند (به) وضعیتی منجر شود که آنها ادعای بیمه نشده داشته باشند."

اگر کارگزاری مشکوک باشد که مشتری عمداً تعداد ناوگان خود را نادرست معرفی کرده است، این حق اوست که کنار بکشد.

«یک کارگزار صادق و اخلاقی می تواند اطلاعات را به دست آورد یا می داند که این حساب خوب نیست. آنها در همه جا در حال ارائه نادرست هستند... یک کارگزار خوب از حساب خارج می شود.

اگرچه کارگزاران مسئول آموزش مشتریان خود در مورد گزینه های پوشش بیمه هستند، همانطور که شربک می گوید: «وظیفه ما ،ج ، پول آنها نیست. اگر آنها نمی خواهند 500 دلار برای پوشش هزینه کنند، این انتخاب آنهاست. ما فقط باید اطمینان حاصل کنیم که آنها کاملاً درک می کنند که چه چیزی را برای بیمه ، یا عدم بیمه انتخاب می کنند.

این مقاله برگرفته از مقاله ای است که در نسخه چاپی ژوئن-ژوئیه 2024 منتشر شده است. بیمه گر کانادایی، یک نشریه نیوکم مدیا


منبع: https://www.trucknews.com/business-management/،w-insurance-brokers-address-truckers-that-misrepresent-fleet-size/1003187488/