ناوگان حمل و نقل از چه استراتژی ها و فناوری هایی در تلاش های ایمنی و انطباق خود استفاده می کنند؟ کامیونهای سنگین و برند برادر Work Truck این سوال را در سومین بررسی ایمنی ما از مدیران ناوگان کامیونهای سنگین و متوسط مطرح ،د.
در پاسخ به این سوال که از چه استراتژیهای ایمنی استفاده میکنند، بهترین پاسخ، همانطور که هر سه سالی است که این بررسی را انجام دادهایم، وسایل نقلیه به خوبی نگهداری شده است.
خطمشیها و رویههای مکتوب با 67 درصد، دومین استانداردهای سختگیرانه استخدام راننده (59 درصد)، آموزش راننده (57 درصد)، و ایجاد فرهنگ ایمنی (56 درصد) در رتبههای بعدی قرار دارند.
10 تکنولوژی برتر ایمنی
محبوبترین فناوریهای ایمنی در میان پاسخدهندگان نظرسنجی عبارت بودند از:
- محدود کننده سرعت 51%
- ترمز دیسکی بادی 48%
- دوربین های داخل کابین رو به جلو 39%
- هشدار ،وج از خط 38%
- هشدار برخورد رو به جلو 35%
- کروز کنترل تطبیقی 32%
- دوربین های پشتیبان 32%
- کنترل پایداری الکترونیکی 31%
- کاهش تصادف با ترمز اضطراری خودکار 30%
- نظارت بر نقاط کور جانبی 26%
برخی از فناوریهای ایمنی در میان ناوگانهای بزرگتر از ناوگان کوچکتر رایج بودند. به ،وان مثال، بیش از دو برابر درصد ناوگان بیش از 100 کامیون در مقایسه با ناوگان زیر 25 کامیون از محدود کننده سرعت استفاده می کنند.
از سوی دیگر، به نظر میرسد دوربینهای رو به جلو در اندازههای ناوگان تقریباً مشابه هستند. 39 درصد از ناوگان پاسخگو گفتند که در حال حاضر از آنها استفاده می کنند. از بین ،، که از آنها استفاده می ،د، در میان ناوگان کمتر از 100 کامیون، 30٪ از آنها استفاده می ،د. 40 درصد برای ناوگان بیش از 100 بود.
هنگامی که از پاسخ دهندگان پرسیده شد که کدام فناوری های ایمنی را در سال آینده اجرا می کنند، 10 مورد برتر عبارت بودند از:
- ترمز دیسکی بادی 18%
- دوربین های رو به جلو 16%
- دوربین های پشتیبان 16%
- محدود کننده سرعت 15%
- نظارت بر نقطه کور جانبی 12%
- دو رو در دوربین های کابین 11%
- هشدار برخورد رو به جلو 9%
- کاهش تصادف با ترمز اضطراری خودکار 9%
- کاهش برخورد 8%
- هشدار ،وج از خط 9%
،ت فدرال در حال بررسی اجباری ، ترمز اضطراری خودکار برای کامیون های سنگین است، اما تنها 30 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند. این در واقع کمی کمتر از 38٪ در سال 2022 است.
اما این میزان با توجه به اندازه ناوگان بسیار متفاوت است. در میان ناوگان بین 25 تا 99 کامیون، نزدیک به نیمی – 48٪ – گفتند که در حال حاضر از آن استفاده می کنند و 43٪ از آنهایی که ناوگان 100 و بالاتر دارند. تنها 9 درصد از ناوگان کوچک کمتر از 25 کامیون گفته اند که از AEB استفاده می کنند.
آیا محدودیت سرعت کامیون باید اجباری باشد؟
حتی در شرایطی که ،ت در مورد محدودیتهای سرعت برای کامیونهای سنگین تصمیم میگیرد، بسیاری از ناوگان حملونقل در حال حاضر از آنها هم به ،وان یک تاکتیک ایمنی و هم به ،وان یک استراتژی مصرف سوخت استفاده میکنند.
پس از یک دهه فشار از سوی حامیان حمل و نقل و ایمنی برای ا،ام محدودکنندههای سرعت در کامیونهای سنگین، در سال 2016، اداره فدرال ایمنی حملونقل موتور و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها پیشنهادی برای انجام این کار ارائه ،د.
در سال 2022، FMCSA سعی کرد قو،ن متوقف شده را با اطلاعیه تکمیلی قو،ن پیشنهادی برای جمعآوری اطلاعات از ناوگ، که داوطلبانه از محدودکنندههای سرعت استفاده میکنند، دوباره به کار گیرد.
هیچ اشاره ای به حدا،ر سرعت نکرد.
بیش از 4000 نظر در مورد این “قانون” دریافت شد. یک قانون پیشنهادی به طور گسترده تا پایان سال 2023 انتظار می رفت، اما ما همچنان منتظر هستیم.
آ،ین پیش بینی FMCSA برای یک قانون پیشنهادی برای ا،ام محدود کننده های سرعت کامیون های سنگین، می 2025 است.
اما جک ون استینبرگ، کارمند بازنشسته FMCSA به شرکت کنندگان در بورس حمل و نقل سنگین گفت: «این کار به جایی نمی رسد. در بدو ورود مرده است.»
وزن کشی ناوگان حمل و نقل با استفاده از محدود کننده سرعت
با این وجود، همانطور که اشاره شد، بسیاری از ناوگان حمل و نقل در حال حاضر به طور داوطلبانه از محدود کننده های سرعت استفاده می کنند. 51 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند این یکی از فناوری های ایمنی است که در حال حاضر در ناوگان خود استفاده می کنند. در واقع، متداول ترین مورد ذکر شده بود و پس از آن ترمزهای دیسکی هوا با 48 درصد قرار گرفتند.
ما از ،، که از محدود کننده های سرعت استفاده می کنند پرسیدیم که سرعت آنها روی چه سرعتی تنظیم شده است و تحت چه شرایطی قرار دارند.
رایج ترین تنظیم کننده سرعت بالا بین 68 تا 70 مایل در ساعت بود.
- زیر 60 مایل در ساعت 5٪
- 60-62 مایل در ساعت 3٪
- 63-65 مایل در ساعت 15٪
- 66-67 مایل در ساعت 10٪
- 68-70 مایل در ساعت 41٪
- بالای 70 مایل در ساعت 21%
برای ناوگان غیرمعمول نیست که رانندگان را به استفاده از کروز کنترل کم مصرف تر با تنظیم محدود کننده سرعت تشویق کنند تا حدا،ر سرعت بالاتری را تحت کنترل کروز داشته باشند. و در واقع، درصد کمی بالاتر از پاسخ دهندگان، 26 درصد، گفتند که زم، که راننده از کروز کنترل استفاده می کرد، حدا،ر سرعت را روی 70 مایل در ساعت تنظیم ،د.
موضع انجمن های حمل و نقل آمریکا در مورد محدود کننده های سرعت اجباری این است که اگر کامیون ها مجهز به کروز کنترل تطبیقی و ترمز خودکار باشند، باید سرعت های بالاتر مجاز باشد.
41 درصد از پاسخ دهندگ، که از محدود کننده های سرعت استفاده می کنند گفتند که این موضوع در ناوگان آنها صدق نمی کند یا آنها نمی دانند. 21٪ گفتند که در این شرایط محدودیت ها را روی 68-70 تنظیم کرده اند و 18٪ آنها را روی سرعت 70 مایل در ساعت تنظیم کرده اند.
ما همچنین پرسیدیم که پاسخ دهندگان معتقدند حدا،ر سرعت محدودکننده سرعت اجباری باید روی چه چیزی تنظیم شود. کمی بیش از یک سوم گفتند 68-70 مایل در ساعت و تقریباً یک سوم دیگر حدود 70 مایل در ساعت گفتند. 23٪ سرعت های نمدی زیر 68 مایل در ساعت باید ا،امی باشد.
علاوه بر این، 15 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند تا در سال آینده محدودیتکنندههای سرعت را اجرا کنند – درصد برنامهریزی برای پیادهسازی محدودکنندههای سرعت در مقایسه با 8 درصد در نظرسنجی سال 2022 ما تقریباً دو برابر شده است.
آیا فرصت هایی را برای حذف کرش ها از امتیاز CSA خود از دست می دهید؟
تنها 20 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از برنامه تعیین قابلیت پیشگیری از تصادف FMCSA استفاده کرده اند.
ا،ر پاسخ دهندگان، 68٪ گفتند که از این برنامه استفاده نکرده اند و 12٪ نمی دانند یا مطمئن نیستند.
این حتی کمتر از آ،ین نظرسنجی ما در سال 2022 است، زم، که 23٪ از پاسخ دهندگان گفتند که دارند، 54٪ پاسخ منفی دادند، و 23٪ گفتند که نمی دانند یا مطمئن نیستند.
این برنامه برای رسیدگی به نگر،های صنعت در مورد تمام تصادفات مورد استفاده در سیستم اندازهگیری ایمنی (SMS) FMCSA، حتی مواردی که به وضوح قابل پیشگیری نبودند، توسعه داده شد.
یکی از شکایات عمده در مورد سیستم پیام کوتاه زم، که برنامه Compliance, Safety, Accountability (CSA) در سال 2010 راه اندازی شد این بود که همه تصادفات در امتیازات شرکت حمل کننده موتور مح،ه می شود. مردم پرسیدند، چرا باید حاملان برای تصادفی که توسط شخص دیگری که چراغ قرمز را رد کرده، مسیر اشتباهی را طی میکند، با پ، از روی گذر به مسیر کامیونی که در راه است، خودکشی میکند، یا سناریوهای متعدد دیگری جریمه شوند؟
برنامه تعیین قابلیت پیشگیری از ،ابی از ماه مه 2020 شروع شده است. در حال حاضر 16 نوع ،ابی خاص را بررسی می کند و اطلاعات موجود در پیامک را برای تشخیص ،ابی های غیرقابل پیشگیری تغییر می دهد. برنامه موجود توسعه برنامه نمایش قبلی آژانس بود که هشت نوع تصادف را بررسی می کرد. سال گذشته، FMCSA پیشنهاد داد که این برنامه را بیشتر گسترش دهد.
منبع: https://www.truckinginfo.com/10228204/safety-strategies-and-technologies-are-trucking-fleets-using-in-2024