زنجیره تامین و صنایع حمل و نقل کانادا با چالش هایی روبرو هستند زیرا راه آهن ملی کانادا (CN) و کانادا اقیانوس آرام کانزاس سیتی (CPKC) – که سالانه بیش از 380 میلیارد دلار کالا جابجا می کنند و نیمی از صادرات کشور را به خود اختصاص می دهند – رسماً کارکن، را که توسط آنها نمایندگی می شد را قفل ،د. کنفرانس راه آهن Teamsters Ca،a (TCRC) 22 اوت در ساعت 00:01 ET.
کنفرانس راه آهن Teamsters Ca،a در حال ارسال تصاویری از کارگران از هالیفا، تا ونکوور است که در حال راهاندازی خطوط اعتصاب هستند.
شورای کامیونهای موتوری خصوصی کانادا (PMTC) درباره عواقب وخیم تعلیق خدمات راهآهن بر زنجیره تامین و بخش حمل و نقل کانادا هشدار میدهد. مایک میلیان، رئیس PMTC در ایمیلی به این ایمیل گفت که تاثیر اعتصاب راه آهن “وحشتناک” خواهد بود TruckNews.com.
برای جایگزینی یک قطار، 200 تا 300 کامیون مورد نیاز است، اما شبکه حمل و نقل فعلی به سادگی چنین ظرفیتی را ندارد. میلیان گفت: اگر مشتریان ،، را پیدا کنند که بتوانند محصول را جابجا کنند، انتظار میرود که نرخ بار کامیونها بین 200 تا 300 درصد افزایش یابد. وی افزود: از آنجایی که بسیاری از کالاهای خطرناک از طریق ریل جابجا می شوند، باید به جاده منتقل شوند که این امر خطر بیشتری را در پی خواهد داشت.
یکی از اعضای ما تماس گرفت و نشان داد که در چندین سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در شبکه بین وجهی خود انجام داده اند و تعطیلی راه آهن بر 65 درصد درآمد آنها تأثیر می گذارد که فاجعه بار خواهد بود و در کوتاه مدت منجر به منجر خواهد شد. ملیان گفت که مجبور به پارک ، کامیونها و ا،اج کارگران میشویم.
“بسیاری از اعضای ما برای جابجایی محصولات خود به شبکه ریلی متکی هستند. اعضای ما اقلام ضروری مانند مواد غذایی، گازهای پزشکی، خون، مواد شیمیایی برای آب آشامیدنی، سوخت، خودرو و بسیاری موارد دیگر را تولید/تامین می کنند. این محصولات تحت تأثیر قرار می گیرند و می توانند منجر به مشکلات جدی بهداشتی و ایمنی شوند. این واقعیت که ما در شرایطی هستیم که شهروندان کشورمان توسط هر دو شبکه اصلی ریلی ما که همزمان کار نمی کنند، گروگان گرفته شده اند، مضحک نیست.»
تاثیر فوری بر پورت ها
ملیان همچنین گفت که بنادر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، زیرا بسیاری از کشتیها به دلیل نگر، از عدم امکان جابجایی محصولشان به بنادر دیگر منحرف میشوند، زیرا ا،ر بنادر برای انتقال کانتینرها به خارج از بندر خود و در سراسر بندر به شدت به ریل متکی هستند. کشور
به ،وان مثال، بندر هالیفا، می گوید که با تغییر مسیر محموله و مدیریت برای تحویل محلی، تاخیر پیش بینی می شود.
اداره بندر هلیفا، گفت: “اختلال در راه آهن، بسته به طول، تاثیر قابل توجهی بر عملیات بندر هالیفا، خواهد داشت.” TruckNews.com. زم، که اختلال ریل به پایان می رسد، بسته به طول آن، ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا بارهای عقب افتاده پاک شود و عملیات به حالت عادی بازگردد.
کشتیهایی که در حال حاضر در مسیر بندر هستند، طبق برنامهریزیشده، با محمولههای محلی که توسط کامیونها تحویل داده میشوند، تخلیه میشوند – یک روش استاندارد. با این حال، محمولههایی که به مقصد سایر بخشهای آمریکای شمالی هستند، بهطور موقت در پایانههای کانتینری PSA Halifax’s Atlantic Hub و Fairview Cove ذخیره میشوند.
این بندر در سال جاری به دلیل عدم اطمینان در مورد عملیات ریلی، شاهد کاهش حجم محموله بوده است که برخی از کشتیرانان را وادار به تغییر مسیر محموله از بنادر کانادا کرده است. راه آهن تقریباً 60 درصد از محموله های کانتینری را در هالیفا، سرویس می دهد و ا،ر کالاهای وارداتی و صادراتی برای حمل و نقل در سراسر قاره به ریل متکی هستند.
در همین حال، تقریباً 45 درصد از کالاهای عبوری از بندر مونترال به خدمات ریلی متکی هستند و اکنون در معرض اختلالات مربوط به اعتصاب هستند. در پاسخ، اداره بندر مونترال میگوید ظرفیت کامیونها را در پایانههای خود افزایش داده و یک طرح اضطراری را برای حفظ عملیات اجرا کرده است، و اضافه کرد که بندر موفق شد تمام کالاهای مربوطه را قبل از توقف عملیات ریلی CN و CPKC جابجا کند.
اداره بندر مونترال تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به کامیون های بیشتری اجازه استفاده از پایانه های خود را بدهد. از ساعت 00:01، هیچ قطار CN یا CPKC در بندر تردد نمی کند. عملیات کامیون و دریایی ما ادامه دارد و ما در حال حفظ برنامه اضطراری خود هستیم. ما پیشبینی میکنیم که تعداد کامیونها طی چند روز آینده افزایش یابد.» TruckNews.com می خواند. با این حال، مطمئناً برخی از بازارهایی که از مونترال ارائه میشوند، با چالشهای عمدهای مواجه خواهند شد، به ویژه انتاریو و منطقه تورنتو بزرگ.
با این حال، اختلالات بندر تنها بخشی از تأثیر گسترده تر بر اقتصاد صنعتی کانادا است.
نظرسنجی اخیر توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان کانادایی (CME) بر تأثیر شدید مالی توقف ریل تأکید می کند. این نظرسنجی نشان داد که بهطور متوسط، تولیدکنندگان به دلیل از دست دادن درآمد و افزایش هزینهها، برای ضربه مالی روزانه 275000 دلار آماده میشوند. در همین حال، 77 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند اعتصاب به اعتبار کانادا نزد سرمایه گذاران خارجی آسیب می زند و 88 درصد از مداخله فدرال برای جلوگیری از اختلالات کار در سایت های زیرساختی مهم مانند راه آهن حمایت ،د.
یک سال مذاکره
قفلهای راهآهن نقطه اوج نزدیک به یک سال مذاکرات مشاجرهآمیز بین شرکتهای راهآهن و TCRC است که به نمایندگی از مهندسان لوکوموتیو، هادیها، و کارگران قطار و محوطه در CPKC و همچنین کنترلکنندههای ترافیک راهآهن در CN انجام میشود. علیرغم تلاشهای مداوم برای دستیابی به توافق، هر دو شرکت TCRC را متهم کردهاند که خواستههایی را ارائه میکند که امکانپذیر نیست، که منجر به بنبست در مذاکرات میشود.
در طول نزدیک به یک سال مذاکره، CPKC به انجام وظیفه خود برای جلوگیری از این توقف کار متعهد باقی مانده است. CPKC با حسن نیت چانه زنی کرده است، اما علیرغم بهترین تلاش ما، واضح است که یک نتیجه مذاکره با TCRC در دسترس نیست. اساساً توانایی راه آهن برای ارائه خدمات حمل و نقل قابل اعتماد و رقابتی به مشتریان خود را مختل می کند.
به طور مشابه، CN اضافه کرد که در 9 ماه گذشته نیز با حسن نیت مذاکره کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «این شرکت به طور مداوم پیشنهادات جدی را با دستمزد بهتر، استراحت بهتر و برنامههای قابل پیشبینیتر پیشنهاد میکرد. «تیمسترها هیچ اضطراری یا تمایلی برای دستیابی به توافقی که برای کارمندان، شرکت و اقتصاد خوب باشد نشان ندادهاند. ما از تیمسازان میخواهیم که با فوریت و اهمیتی که این وضعیت نیاز دارد، در این مذاکرات شرکت کنند.»
در مذاکرات سال 2024 بین CN و TCRC چندین پیشنهاد کلیدی برای بهبود شرایط کارگران و نوسازی توافقنامه موجود مشاهده شد.
در ژانویه، CN قرارداد جدیدی را با تمرکز بر افزایش ایمنی، دستمزد و تعادل بین کار و زندگی ارائه کرد، اما TCRC آن را رد کرد. در ماه آوریل، CN با پیشنهادی که شامل دستمزدهای بالاتر – 75 دلار در ساعت برای مهندسان لوکوموتیو و 65 دلار در ساعت برای هادی ها – همراه با تضمین امنیت شغلی بود، سهام را افزایش داد، اما این نیز رد شد.
تا ماه مه، CN پیشنهاد را برای تمرکز بر دستمزدهای بهتر و روزهای تعطیل قابل پیش بینی ساده کرد، اما همچنان رد شد. سرانجام، در ماه ژوئن، با توقف مذاکرات، CN برای جلوگیری از اختلال بیشتر در زنجیره تامین، داوری ا،ام آور را پیشنهاد کرد، اما TCRC این گزینه را رد کرد.
احتمال اعتصاب زم، بیشتر شد که اوایل این ماه هیئت روابط صنعتی کانادا حکم داد که خدمات ریلی غیرضروری است و زمینه را برای توقف فعلی کار از 22 اوت فراهم کرد.
بر اساس CN، مهندسان راهبری و لوکوموتیو در حال حاضر تقریباً 160 روز در سال با در نظر گرفتن قو،ن دوره وظیفه و استراحت (DRPR)، روزهای مرخصی با حقوق، روزهای مرخصی شخصی و مقررات موجود استراحت و مرخصی کار می کنند. در سال 2023، یک هادی متوسط تقریباً 121000 دلار درآمد داشت، در حالی که میانگین مهندس لوکوموتیو حدود 150،000 دلار، بدون احتساب مزایای بازنشستگی و پزشکی، درآمد داشت.
منبع: https://www.trucknews.com/transportation/rail-lockout-to-cause-significant-disruptions-pmtc-ports/1003188262/