کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه امداد باتری آنتایم است. تولید این پیکان از فروردین ۱۳۶۵ آغاز شد و به جای موتور ۱.۷ لیتری، از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره میبرد. این پیکان چیزی شبیه به پیکان دولوکس بود و تنها تفاوت آن در قدرت موتور، گیربکس اتوماتیک چهار دنده و شیشه برقی بود. «یک رومانیایی پیکان اهدایی محمدرضا شاه پهلوی به چائوشسکو را ۹۵ هزار یورو خرید».
پیکان تا قبل از انقلاب در بیش از شش مدل تولید شد که پیکان استیشن، دولوکس، کار، جوانان برخی از مدلهای قبل از انقلاب پیکان است. بهترین مدل پیکان که در ایران معروف به پیکان اونجر است نیز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرک فورد را روی پیکان گذاشته بود. یکی از تبلیغات شرکت ایران خودرو؛ در آن سال ها ایران خودرو به امید صنعتی ایران تبدیل شده بود. برادران خیامی موسسان ایران خودرو حتی برنامه تولید یک خودرو ملی را برای سال های 1360 داشتند.
- هر چند که این روزها محصولات پر رنگ و لعاب با قابلیتهای جدید، جای خالی این خودرو نوستالژیک را پر کردند.
- این خودرو دارای چهار چراغ جلو بود و داشبرد آن نیز با مدلهای قبلی فرق میکرد.
- البته تمام این برنامهریزیها هماکنون به بایگانی رفته است.
- تولیدکنندگان پیکان پول زیادی برای تغییر آن نداشتند و سعی میکردند با تغییر چهرهاش مشتری جذب کنند.
- هر چه هست، فعلا که هیچ خبری از تولید و عرضه پیکان جدید به گوش نمی رسد و آنچه از برنامه های ایران خودرو برمی آید، تولید محصولاتی مشترک با خودروسازانی مانند پژو و رنو است و کسی حرفی از پیکان جدید نمی زند.
شرکتی در آستانه ورشکستگی بود خودرویی سدان در محصولات خود داشت که با نامهای هیلمنهانتر و روتس آرو به بازار عرضه میشد. اما تلفظ این نامها چندان برای ایرانیها جالب یا شاید هم راحت نبود. در این سال دو مدل پیکان روی خط تولید قرار داشتند که یکی لوکس و دیگری دولوکس نام داشت. هر دوی این مدلها دارای موتور ۱۷۲۵ سیسی بودند و با قیمت ۱۷ هزار تومان به بازار عرضه میشدند.
پیکان زردقناری در سال ۱۳۶۰ چقدر قیمت داشت؟ + جدول قیمت های «ایران ناسیونال»
این پیروزی به مدیران کرایسلر-روتس ثابت کرد که هیلمن خودرو قدرتمندی است. هیلمنهای شرکتکننده در این مسابقه کاربراتوری بودند و پس از مسابقه تصمیم گرفته شد که مدل جی تی آن وارد بازار شود، مدلی که همان پیکان جوانان معروف ایران بود. برای خرید باطری ماشین پیکان به قیمت ارزان و مقرون به صرفه باید به سراغ تولیدکنندگان مطرح در این حوزه رفت تا محصولی درجه یک را دریافت کرد.
پیکان چراغ بنزی
استفاده از مطالب سایت 1Car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز میباشد. لازم به اشاره است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد. خرید نام های تجاری ناآشنا فقط به دلیل قیمت ارزان تر آن ها نمی تواند تضمین کننده یک خرید مقرون به صرفه و بادوام باشد.
در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و در نتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با بهکار بردن سامانه تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد که این روند در حدود شش سال دوام آورد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴، در حدود ۱۳ سال، ادامه داشت. همچنین در سال ۱۳۷۲ طرح پرتو تایپی از سوی ایران خودرو برای پیکان معرفی شد ولی هرگز به تولید انبوه نرسید. اما در سال ۱۳۷۳ نوعی پیکان موسوم به سپر جوشن تولید شد که فقط اندکی به آن طرح شبیه بود.
اما چه شد پای این سوغات انگلیسی کارخانه تالبوت به خاورمیانه و ایران باز شد. تقریباً در مهر ماه سال ۱۳۴۱ بود که دو برادر مشهدی احمد و محمود خیامی با ۱۰ میلیون تومان سرمایه شرکت ایران ناسیونال و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو در خیابان اکباتان تهران راهاندازی کردند. برادران خیامی برای توسعه کارشان یک قطعه زمین در جاده مخصوص کرج را به قیمت ده ریال خریداری میکنند تا کارخانهای را برای تولید یک اتوبوس در هفته راهاندازی کنند. برای تولید این اتوبوسها شرکت ایران ناسیونال که بعد از انقلاب به ایرانخودرو تغییر نام داد با شرکت مرسدسبنز آلمان برای تولید اتوبوس قرار داد بسته بودند.