
بروزرسانی: 20 تیر 1404
سخنرانی اصلی Volvo CES بر اهمیت کربن زدایی، فناوری و مشارکت تاکید می کند
گروه ولوو، حمل و نقل و تدارکات را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در ، وگاس، نیو، هفته گذشته با یک سخنر، کلیدی که بر اهمیت صنعت و ضرورت کربن زدایی مورد نیاز است، به مرکز صحنه آورد.
مارتین لوندستت، رئیس و مدیرعامل گروه ولوو توضیح داد که چرا این برند CES را پلتفرمی خوب برای پیام خود می داند.

او گفت: «شاید زیاد به این موضوع فکر نکنید، اما حمل و نقل و تدارکات چیزی است که زندگی مدرن را ممکن می کند. ما از فناوری برای نوآوری و تغییر پایه های صنعت حمل و نقل استفاده می کنیم. و با مقیاس ما، کاری که انجام می دهیم تأثیر عمده ای در سراسر جهان دارد.»
لوندستد خاطرنشان کرد که بدون حمل و نقل کامیون، «جامعه به سرعت تعطیل می شود. بیمارستان ها فاقد تج،ات پزشکی هستند و قفسه های خواربارفروشی ها خالی خواهند بود.»
وی افزود: بیش از 70 درصد کالاهای مورد استفاده در زندگی روزمره ما با کامیون حمل می شد. و انتظار می رود تقاضا برای حمل و نقل در سطح جهان از سال 2010 تا 2050 پنج برابر شود.
بهره وری حمل و نقل رونق را افزایش می دهد
لوندستت گفت که مطالعات ارتباط مستقیمی بین قابلیت های لجستیکی مناطق و تولید ناخالص داخلی سرانه آنها پیدا کرده است. با این حال، او همچنین اذعان کرد که "با حمل و نقل عوارض جانبی منفی مانند تاثیر آب و هوا، آلودگی و ازدحام به همراه می آید."
لوندستد پیش بینی کرد که کربن زدایی صنعت حمل ونقل «به سطوح جدیدی از رونق خواهد انجامید. شرکت ها و افرادی که این کار را انجام می دهند، با سطوح بالایی از رشد پاداش خواهند گرفت.»
لوندستد گفت، اما هیچ شرکتی نمی تواند این بخش را به تنهایی کربن زدایی کند. او نمونه هایی مانند مشارکت گروه ولوو با کامیون رقیب دایم، را برای توسعه پایه نسل آینده خودروهای تعریف شده با نرم افزار ذکر کرد. این شرکت همچنین با دیگر سازندگان کامیون برای توسعه زیرساخت های شارژ الکتریکی همکاری کرده است.
ولوو همچنین از شرکای تامین کننده خود - که همه آنها 50,000 نفر در سطح جه، هستند - می خواهد تا در ماموریت خود برای تبدیل شدن به یک سازنده کامیون بدون آلایندگی تا سال 2040 مشارکت داشته باشند. آندریا فودر، مدیر ،ید گروه Volvo گفت که این شرکت از قدرت ،ید خود استفاده می کند. ترویج نوآوری این شرکت اولین وسیله نقلیه ساخته شده از فولاد بدون فسیل را ساخت.
سه مسیر برای رسیدن به آلایندگی صفر
لارس استنکویست، مدیر ارشد فناوری در گروه ولوو، رویکرد سه جانبه ولوو را برای کربن زدایی شامل خودروهای باطری الکتریکی و هیدروژنی با پیل سوختی الکتریکی و همچنین موتورهای احتراق داخلی با سوخت های بدون فسیل مانند هیدروژن تکرار کرد.
وی گفت: بخش های مختلف در صنعت حمل و نقل نیازمند راه حل های متفاوتی هستند. ما راه حل های مختلفی را برای مناطق مختلف جهان خواهیم دید. تا سال 2040، ما معتقدیم که بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی خواهند بود، اما نه تنها یک نوع راه حل الکتریکی.
یک Volvo VNL جدید کاملاً خودمختار – ساخته شده بر روی پلت فرم جدید VNL ولوو که سال گذشته منتشر شد – در نمایشگاه با شرکای Continental و Aurora به نمایش گذاشته شد، که دومی Aurora Driver را توسعه داد که در نهایت بدون حضور راننده انس،، خودروها را هدایت می کند.
استرلینگ اندرسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر محصول Aurora، گفت: "ایمنی ارزش اولیه استقلال است."
«راننده شفق قطبی به گونه ای طراحی شده است که مافوق بشر باشد. برای فکر ، سریعتر، بیشتر دیدن و واکنش سریعتر از یک راننده انس،." آزمایش های اخیر در بزرگراه های تگزاس با راننده ایمنی نشان داد که راننده Aurora می تواند عابر پیاده را در کنار جاده 11 ث،ه سریع تر از یک انسان تشخیص دهد که همان فرد را ببیند.
او ویدیویی پخش کرد که نشان می داد راننده شفق قطبی متوجه فرد می شود، حرکات او را دنبال می کند، با خیال راحت به یک خط مجاور که خالی بود حرکت می کند و به عابر پیاده فضای بیشتری می دهد، همه اینها قبل از اینکه انسان بتواند شکل انسان را در جلو ببیند.
ولوو اکنون VNL جدید را با درایور Aurora در جاده های تگزاس اجرا می کند و بار تجاری را تحویل می دهد. Stenqvist گفت: «این یک مفهوم یا نمونه اولیه نیست. «این در حال حاضر اتفاق می افتد، در حال حاضر در عملیات تجاری حمل و نقل کالا برای مشتری، مانند DHL در سراسر تگزاس، با یک راننده ایمنی در جاده های عمومی. گام نهایی حذف راننده ایمنی است و ما در راه رسیدن به آن هستیم.
منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/volvo-ces-keynote-highlights-importance-of-decarbonization-technology-and-partner،ps/1003192732/