روندهای حمل و نقل اقتصادی: سفارشات کلاس 8 افزایش می یابد و چشم انداز تعرفه ها می تواند منجر به سود بیشتر در کوتاه مدت شود
انتشار: آذر 16، 1403
بروزرسانی: 02 تیر 1404

روندهای حمل و نقل اقتصادی: سفارشات کلاس 8 افزایش می یابد و چشم انداز تعرفه ها می تواند منجر به سود بیشتر در کوتاه مدت شود


در ماه نوامبر یک جهش سالم در سفارشات ک، 8 وجود داشت، اما آنها همچنان از اعداد 2023 عقب بودند. پیش بینی کنندگان صنعت نشان می دهند که چشم انداز تعرفه ها بر کالاهای وارداتی از کانادا و مکزیک می تواند باعث افزایش بیشتر فعالیت های سفارش شود، زیرا ناوگان به دنبال پیشی گرفتن از هزینه های مرتبط هستند.

نرخ های داوری افزایش های اخیر را در هفته اخیر در بازار نقدی بازگرداند. و یک گزارش جدید می گوید که محیط قیمت گذاری خطوط خطی اکنون "خنثی" است و برای بازگرداندن آونگ قیمت گذاری به نفع شرکت های حمل و نقل، به بهبود تقاضای حمل و نقل نیاز است.

سفارشات ک، 8 افزایش می یابد، تعرفه های بالقوه می تواند فعالیت را تحریک کند

طبق داده های اولیه FTR، سفارشات کامیون های ک، 8 در ماه نوامبر افزایش یافت که 12 درصد نسبت به سطح اکتبر افزایش یافت اما همچنان 7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

نمودار سفارش ک، 8

پیش بینی صنعت می گوید سفارشات فراتر از انتظارات فصلی است. با 33500 واحد، آنها بالاتر از میانگین سطح سفارش نوامبر 30393 واحدی بودند که در هفت سال گذشته مشاهده شد.

دان گفت: «علیرغم بازار ،اد بار، ناوگان به سرمایه گذاری در تج،ات جدید، عمدتاً در سطوح تقاضای جایگزینی تا کنون در سال 2024 ادامه داده اند. ما انتظار داریم که پس از انتشار داده های نهایی بازار ک، 8 در اوا، این ماه، مقدار معوقه های ماه نوامبر افزایشی ملایم داشته باشیم. مویر، تحلیلگر ارشد خودروهای تجاری.

در همین حال، انتخابات به طور بالقوه می تواند بر بازار خودروهای تجاری در کوتاه مدت تأثیر بگذارد. افزایش قابل توجه ماه به ماه در سفارشات خالص ممکن است منع، کننده برخی از ناوگان ها باشد که پس از پایان انتخابات نوامبر ایالات متحده برای ثبت سفارش تصمیم می گیرند، اما تأثیر انتخابات ممکن است به همین جا ختم نشود.

اشاره او به اعلام ۲۵ نوامبر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا بود که بر واردات از کانادا و مکزیک تعرفه اعمال خواهد شد.

مویر گفت: «بیش از 40 درصد از کامیون های ک، 8 ساخته شده برای بازار ایالات متحده در حال حاضر در مکزیک ساخته می شوند.

«این اعلامیه چالش هایی را برای صنعت خودروهای تجاری ایجاد می کند که در حال حاضر با آماده سازی مقررات EPA NOx ایالات متحده در سال 2027 دست و پنجه نرم می کنند، زنجیره های تامین و هزینه ها را تحت فشار قرار می دهد. در حالی که اعلام اوا، نوامبر احتمالاً کمترین تأثیر را بر سفارشات برای ماه داشته است، سفارشات در ماه آینده یا بیشتر می تواند شاهد افزایش باشد زیرا ناوگان ها قصد دارند از تعرفه های احتمالی جلوگیری کنند. اگر تعرفه ها در سه ماهه اول 2025 اعمال شوند، تولیدکنندگان OEM ممکن است به دلیل محدودیت های نیروی کار و زنجیره تامین، به ویژه در ماه های تولید کند از دسامبر تا فوریه، به سرعت تولید را افزایش دهند. سطح بالای موجودی ک، 8 می تواند تا حدی هر گونه افزایش تقاضای ،ده فروشی را برآورده کند.

ACT Research 37200 سفارش ک، 8 را برای این ماه شمارش کرد.

Kenny Vieth، رئیس و تحلیلگر ارشد ACT، گفت: "ما هنوز در مراحل اولیه ایجاد عقب ماندگی صنعت در سال 2025 هستیم، اما تا ماه نوامبر، سفارشات قوی فصلی پیشرفت کمی در کاهش شکاف معوقه نسبت به سطوح سال قبل داشته است."

در حالی که نسبت به اکتبر، سفارشات 11 درصد کمتر از عملکرد نوامبر گذشته بود.

او در رابطه با وظیفه متوسط، افزود: «سفارش های ک، های MD 5-7 به مسیر ثابت خود ادامه می دهند، اگر به آرامی کاهش می یابند، به سمت عقب ماندگی کامیون ها و اتوبوس ها از لحاظ تاریخی. سفارشات اولیه NA ک، های 5-7 نوامبر 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 16500 واحد رسید که سومین ضعیف ترین سفارش خالص در سال 2024 است.

اینفوگرافیک بازار نقطه ای

نرخ های داور بازار نقطه ای سود را از دست می دهند

بازار نقدی ایالات متحده منع، کننده روندهای فصلی برای هفته منتهی به 29 نوامبر بود، با کاهش 22 درصدی در نرخ داور پس از افزایش شدید منجر به تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده. Truckstop و FTR Transportation Intelligence گزارش می دهند که این بزرگترین کاهش هفتگی از ژانویه 2023 است.

این افت سودهای مشاهده شده در چهار هفته گذشته را از بین برد و نرخ داوران را به نرخ های قابل مقایسه در سال 2023 کاهش داد.

نرخ ون خشک و تخت تخت در هفته افزایش یافت.

Truckstop گزارش داد: «عدم تطابق روز شکرگزاری در هفته های مختلف سال، مسئله بسیار مهم تری برای حجم بود. کل فعالیت بار سالانه 51 درصد کاهش یافته است، اما مقایسه هفته های 2023 و 2024 که شامل روز شکرگزاری می شود، 4.4 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. انحراف سال به سال همچنین بر شاخص تقاضای بازار تأثیر می گذارد که به 39.3 کاهش یافت - پایین ترین سطح از روز شکرگزاری گذشته. اگرچه نسبت به هفته مشابه سال گذشته به شدت کاهش یافته است، اما MDI بالاتر از هفته شکرگزاری سال گذشته بود.

نمودار نرخ حمل و نقل خط

محیط قیمت گذاری Linehaul "خنثی"

مشاور وسایل نقلیه موتوری تجاری (CMVC) گزارش می دهد که "فرایند منطقی سازی ظرفیت مازاد در برنامه های حمل و نقل خطی تکمیل شده است که منجر به یک محیط قیمت گذاری خنثی می شود."

بر اساس گزارش CMVC، شرکت های حمل ونقلی قدرت قیمت گذاری برای افزایش نرخ ها را ندارند، اما فرستنده ها قدرت کاهش نرخ ها را ندارند. در چنین محیطی، فشار بر اپراتورها برای تمرکز بر کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری باقی می ماند.

چه زم، آونگ قیمت گذاری به نفع شرکت های مخابراتی باز خواهد گشت؟ CMVC می گوید این بستگی به تقاضای حمل و نقل و کاهش بیشتر ظرفیت دارد و تعیین خواهد شد.

این تحلیلگر می گوید: «تورم و نرخ های بهره بالا همچنان بر فضای حمل ونقل در کوتاه مدت تأثیر خواهد گذاشت». فشارهای تورمی کاهش می یابد و فدرال رزرو سیاست های پولی را کاهش می دهد که منجر به روند کاهش تدریجی نرخ های بهره می شود که رشد حمل و نقل را تحریک می کند، اما در واکنش اقتصاد به تغییرات در محیط کلان تاخیر وجود دارد.

CMVC انتظار ندارد پیش ،ید EPA27 از اپراتورها برای افزایش ظرفیت ترغیب شود، بلکه سن ناوگان آنها را کاهش داده و هزینه های بالاتر کامیون های EPA27 را به تعویق می اندازد.

افزایش فروش کامیون های ک، 8 جدید مربوط به پیش ،ید در حالی که حامل ها ظرفیت را نسبتاً ثابت نگه می دارند، عرضه کامیون ها را در بازار کامیون های دست دوم افزایش می دهد و فشار نزولی بر قیمت کامیون های دست دوم وارد می کند، زیرا تقاضای کامیون های دست دوم به دلیل حمل بار نسبتاً ثابت باقی می ماند. CMVC گزارش داد.


منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-cl،-8-orders-rise-and-prospect-of-tariffs-could-drive-further-near-term-،ns/1003191894/