
بروزرسانی: 03 تیر 1404
روندهای حمل و نقل اقتصادی: تعادل، حتی نشانه های رشد، بازگشت به بازار اجاره
آ،ین داده ها ثبات، حتی نشانه هایی از رشد را نشان می دهند که به بخش حمل ونقل اجاره ای بازگشته است. بازار نقدی کانادا در ماه نوامبر ثابت بود، اما نسبت کامیون به بار برای شرکت های حمل و نقل بهبود یافت.
ACT Research شاهد بازگشت رشد به بخش استخدامی است، اما تامین منابع ناوگان خصوصی همچنان یک باد مخالف است. و شرایط حمل و نقل در ماه اکتبر با افزایش قیمت سوخت و کاهش ظرفیت حمل و نقل وخیم تر شد.

بازار نقدی کانادا «پسندتر از حامل ها» می شود
بر اساس آ،ین داده های Loadlink Technologies، بازار نقدی کانادا تا ماه نوامبر ثابت بود. هیچ تغییر قابل توجهی وجود نداشت، که نشان می دهد ثبات در حال بازگشت به بازار پس از نوسانات سال گذشته است.
Loadlink پیش بینی می کند با انتشار داده های دسامبر، به دلیل فصل تعطیلات، حجم افزایش یابد.
سال به سال، حجم حمل و نقل 10 درصد کاهش یافته است. بارهای ورودی و ،وجی برون مرزی هر دو کاهش اندکی نسبت به نوامبر 2023 داشته اند. اما پست های تج،ات کاهش شدیدتری را تجربه ،د و 24 درصد برای بارهای ورودی و 23 درصد برای بارهای ،وجی کاهش یافتند.
بارهای داخلی 1 درصد نسبت به اکتبر و 12 درصد در سال گذشته کاهش یافته است، اما ارسال تج،ات 10 درصد نسبت به اکتبر و 26 درصد سال به سال کاهش یافته است.
کاهش در ارسال تج،ات، نسبت کامیون به بار را از 3.64 در اکتبر و 3.68 در نوامبر گذشته به 3.19 کاهش داد. Loadlink گفت: "این روند نشان می دهد که بازار برای شرکت های مخابراتی مطلوب تر می شود."
Loadlink نتیجه گیری کرد: «نوامبر 2024 نشان داد که بازار حمل و نقل کانادا با چالش ها و فرصت ها ثابت است. «در حالی که حجم حمل و نقل کمتر از سال گذشته است، بازار پس از اختلالات اخیر در حال ثبات است. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، انتظار می رود حجم حمل و نقل افزایش یابد. داده ها نشان می دهد که بازاری من، تر برای حمل ونقل، با کامیون های کمتر در دسترس برای هر بار.»
بازار اجاره در نهایت نشانه هایی از رشد را نشان می دهد
آ،ین شاخص For-Hire Trucking ACT Research نشان می دهد که رشد در نهایت به بازار اجاره ای باز می گردد. بر اساس گزارش ACT، حجم حمل و نقل در نوامبر کاهش یافت، اما حجم حمل و نقل در ماه اکتبر به دلیل افزایش باربری پس از طوفان و حمله کوتاه بندری ایالات متحده افزایش یافت.

کارتر ویث، همکار تحقیقاتی ACT گفت: «به طور کلی، اقتصاد ایالات متحده انعطاف پذیر است و حجم حمل و نقل در حال رشد است. «مصرف کنندگان به تقویت اقتصاد ادامه می دهند و برای اولین بار در شش فصل گذشته، موجودی های ،ده فروشان پس از کاهش قابل توجه، شروع به پیشی گرفتن از فروش کرده اند. اعتصاب قریب الوقوع ILA (بندر) در ژانویه و تهدید تعرفه ها احتمالاً حمل و نقل را به جلو می کشاند، اما عدم شفافیت در مورد زمان بندی و مقیاس تعرفه ها ممکن است میزان حمل و نقل قبل از تعرفه را کاهش دهد. در حالی که بخش ،ده فروشی سالم است، بخش های حساس به نرخ بهره مانند تولید و ساخت و ساز تنبل هستند. ادامه شرایط سخت مالی احتمالاً بهبود حجم را کاهش می دهد.
در حالی که ظرفیت در ماه نوامبر اندکی افزایش یافت، ویت گفت: «پس از دو سال سودآوری ضعیف، شرکت های حامل استخدامی در موقعیتی نیستند که ظرفیت جدید قابل توجهی را اضافه کنند. با توجه به محیط حجم و نرخ فعلی، ما پیش بینی می کنیم که افزایش ظرفیت استخدامی در سطوح جایگزین باقی بماند و شاخص در حدود سطوح فعلی باقی بماند.»
ناوگان خصوصی به منابع حمل و نقل بیشتر ادامه می دهند، که سرعت بهبود در بخش اجاره را کاهش داده است.
ویت گفت: «توسعه ناوگان خصوصی که در این شاخص گنجانده نشده است، منجر به یک دوره طول، تر با بازار نزدیک به تعادل نسبت به چرخه های گذشته شده است. کاهش تورم و کاهش نرخ بهره از چشم انداز مصرف کننده حمایت می کند، زیرا افزایش تقاضا برای کالاها و چرخه چرخش موجودی کالا منجر به بهبود حجم واردات شده است. ناوگان خصوصی سهم افزایش یافته ای از حجم را کنترل می کنند، که نقطه گیرایی بوده که باعث شده بازار اجاره بها افزایش نیابد. کاهش رشد ناوگان خصوصی برای بهبود بیشتر در تعادل بازار اجاره ای ضروری است.
باربری ها شرایط بدتری را می بینند
شاخص شرایط حمل و نقل FTR از 4.6 در سپتامبر به 1.3 در ماه اکتبر کاهش یافت. هزینه های سوخت سفت تر و ظرفیت حمل و نقل محدودتر را مقصر بد،د.

FTR پیش بینی می کند که شاخص در کوتاه مدت برای حمل کنندگان مثبت باقی بماند، اما به زودی خنثی تر خواهد شد، که نشان دهنده تعادل بیشتر بین فرستنده ها و حامل ها است. با این حال، هشدار می دهد که با توجه به تغییرات سیاست تجاری که در دوران ریاست جمهوری ترامپ قابل مشاهده است، نوسانات ممکن است وجود داشته باشد.
Avery Vise، معاون حمل ونقل FTR گفت: «تعرفه های اعلام شده بر واردات از مکزیک و کانادا و افزایش تعرفه های کالاهای چینی همراه با سایر تعرفه های احتمالی، سطح عدم اطمینان را در مورد شرایط بازار برای حمل کنندگان در کوتاه مدت افزایش می دهد.»
ما انتظار داریم هر گونه فشار اضافی بر زنجیره های تامین و حمل و نقل بار به دلیل تغییر در سیاست تجاری، عمدتا موقتی باشد، اما به نظر می رسد چند سکته محتمل باشد. خوشبختانه برای حمل و نقل، ظرفیت حمل و نقل به طور قابل توجهی روان تر از دوره پر استرس 2020-2021 است.
منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-balance-even-signs-of-growth-return-to-for-hire-market/1003192438/