بر اساس آ،ین گزارش شرکت حمل و نقل HR کانادا (THRC) آلبرتا، علیرغم کاهش نرخ بیکاری در بخش حمل و نقل و لجستیک و افزایش جریان ،ن و جوانان در مشاغل غیرراننده، آلبرتا شاهد افزایش تقاضا برای کارگران است. اطلاعات بازار کار (LMI) گزارش 2024-2030.

اینفوگرافیک تقاضای نیروی کار را پیش بینی کرد
(اینفوگرافیک: THRC)

با این حال، ذینفعان استان نگران پیری نیروی کار هستند و نگران هزینه های بالای نهاده هستند. با وجود اینکه رانندگان آلبرتا حقوق بیشتری نسبت به همکاران خود در سراسر کشور دریافت می کنند، استخدام، حفظ و آموزش رانندگان همچنان چالش های کلیدی هستند.

Craig Faucette، مدیر برنامه در Trucking HR Ca،a در بی،ه‌ای خبری گفت: «(در این گزارش LMI)، ما شاهد افزایش فرصت‌های شغلی، تغییر جمعیت‌شناسی، نگر،‌ها و چالش‌های جدید برای کارفرمایان، و داده‌های جالب دستمزد هستیم.

درآمد رانندگان کوتاه آلبرتا 8 درصد بیشتر است

تجزیه و تحلیل بازار نشان داد که رانندگان کوتاه مدت آلبرتا 8 درصد بیشتر از همتایان خود در سراسر کشور درآمد دارند. رانندگان طویل در استان نیز از میانگین کشوری 2 درصد بیشتر درآمد دارند.

اینفوگرافیک پرداخت راننده آلبرتا
(اینفوگرافیک: THRC)

کارفرمایان آلبرتا ،ن زدند که به طور متوسط ​​درآمد سالانه یک راننده لانگ 67372 دلار است، در حالی که برای رانندگان کوتاه مدت، حق بیمه درآمد آلبرتا با میانگین سالانه 53431 دلار حتی بالاتر است.

در سال 2022، بیش از 47٪ از کارفرمایان افزایش 5٪ ​​و بیشتر را به رانندگان طول، مدت خود پیشنهاد ،د، با 3٪ از آن کارفرمایان افزایش بیش از 10٪.

THRC نشان می‌دهد که این احتمالاً پاسخی به نرخ بالای جای خالی در صنعت است، زیرا نرخ غرامت در مقایسه با تنها دو سال قبل از آن به شدت افزایش یافته است. در سال 2020، هیچ کارفرمایی افزایش بیش از 5 درصدی غرامت را به رانندگان خود پیشنهاد نکرد، به طوری که نزدیک به 70 درصد از شرکت ها افزایش کمتر از 2 درصدی را ارائه ،د.

افزایش اشتغال رانندگان

استراتژی باید سود سهام را پرداخت کرده باشد. در سال 2023، استخدام راننده کامیون در آلبرتا بیش از 30 درصد از سال 2021 افزایش یافت و در سال گذشته به 50200 نفر رسید. THRC می گوید 1600 راننده اضافی در طول دو سال استخدام شده اند و اضافه می کند که آلبرتا 14.1 درصد از کل رانندگان کامیون شاغل در کانادا در دهه گذشته را تشکیل می دهد.

نرخ فرصت شغلی برای رانندگان کامیون های حمل و نقل نسبت به رکوردهای بی سابقه در سال 2022، 16 درصد کاهش یافت و در سال گذشته به 4223 نفر رسید. با وجود اینکه نرخ جای خالی آلبرتا برای رانندگان کامیون در حال حاضر 7.8 درصد است، هنوز هم بالاتر از میانگین ملی 6.2 درصدی است.

این با روندهای کلی اشتغال در صنعت حمل و نقل و لجستیک آلبرتا همزمان است. در حالی که اشتغال در پنج سال گذشته به شدت افزایش یافته است، بیکاری در سال 2023 “نوسان” و افزایش یافته است.

عرضه نیروی کار افزایش یافت اما تقاضا برای کارگران بیشتر شد

THRC می‌گوید با وجود چالش‌های فراوان مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹، اشتغال در بخش حمل و نقل و تدارکات آلبرتا از سال ۲۰۱۹ به‌طور پیوسته افزایش یافته است و به رکورد ۱۲۱۷۰۰ کارگر در ۱۰ سال اخیر رسیده است. در سال 2023، آلبرتا 16.9 درصد از نیروی کار حمل و نقل و تدارکات کانادا را تشکیل می داد.

اینفوگرافیک: نرخ اشتغال و بیکاری در آلبرتا
(اینفوگرافیک: THRC)

در همان زمان، نرخ بیکاری در این بخش نوسانات قابل توجهی را نشان داد و به بالاترین میزان در 10 سال گذشته ی،ی 8.3 درصد در سال 2020 رسید، سطحی که از سال 2016 مشاهده نشده بود. نرخ بیکاری به 3.5 درصد در سال 2021 و 3.4 درصد در سال 2022 کاهش یافت و به 4.8 رسید. درصد در سال 2023. در سراسر کانادا، نرخ بیکاری در بخش حمل و نقل و لجستیک در سال 2023 به 3.6 درصد رسیده است که نسبت به 3.4 درصد در سال 2022 اندکی افزایش یافته و از 4.7 درصد در سال قبل کاهش یافته است.

،ن بیشتر در نقش‌های غیرراننده، پیری نیروی کار رانندگی

جمعیت شناسی نیروی کار نیز در حال تغییر است.

در حالی که نسبت ،ن در نیروی کار حمل و نقل و تدارکات در 17 و 4 درصد برای رانندگان کامیون های حمل و نقل بین سال های 2019 تا 2023 ثابت باقی مانده است، مشاغل حمل و نقل و تدارکات بدون راننده 13 درصد افزایش در تعداد ،ن شاغل بین سال های 2016 تا 2016 داشته اند. 2021.

در سطح ملی، بخش حمل و نقل و تدارکات با رشد متوسط ​​سالانه 4.9 درصد بین سال‌های 2016 و 2021، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در تعداد ،ن شاغل بوده است.

(اینفوگرافیک: THRC)

در همین حال، وقتی صحبت از نیروی کار موجود می شود، THRC دریافت که رانندگان کامیون سریعتر از غیررانندگان پیر می شوند. به ،وان مثال، تعداد رانندگان کامیون های حمل و نقل با سن 65 سال و بالاتر بین سال های 2016 تا 2021 به طور متوسط ​​سالانه 8.2 درصد رشد داشته است، در حالی که در موقعیت های غیرراننده 6.3 درصد و در نیروی کار استان تنها 2.8 درصد بوده است.

دغدغه های اصلی کارفرمایان

خبر خوب این است که کمبود راننده دیگر دغدغه اصلی کارفرمایان نیست. چهل درصد از کارفرمایان مورد بررسی افزایش هزینه های ورودی را به ،وان نگر، اصلی خود ذکر ،د.

وقتی صحبت از چالش های کلیدی منابع انس، می شود، حفظ، استخدام و آموزش در صدر فهرست قرار دارند. کارفرمایان می گویند که دستمزدهای بالا به تنهایی برای نگه داشتن رانندگان کامیون کافی نیست.

اینفوگرافی نگر، های برتر
(اینفوگرافیک: THRC)

نظرسنجی LMI نشان داد که 75 درصد از کارفرمایان آلبرتا معتقدند که ارائه مشوق‌هایی مانند طرح‌های مزایای بهداشتی/دند، به رانندگان، کمک به RRSP کارکنان، و ارائه کمک هزینه‌های سلامت و تندرستی به استخدام و حفظ رانندگان کمک زیادی می‌کند.

60 درصد از پاسخ دهندگان بهبود تعادل بین کار و زندگی رانندگان را انتخاب ،د و 58 درصد از ناوگان آلبرتا ساده سازی ساختارهای جبران خسارت را انتخاب ،د. در حالی که 55٪ از کارفرمایان معتقدند که ارائه دستمزدهای بالاتر مفید خواهد بود، در سراسر کانادا، کمتر از نیمی (46٪) احساس می کنند که این استراتژی از استخدام و حفظ رانندگان پشتیب، می کند.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/albertas-drivers-out-earn-national-average-but-province-struggles-with-retention-input-costs-thrc/1003191563/