استیون مک‌کینون، وزیر کار، روز سه‌شنبه برای پایان دادن به توقف کار در بنادر بریتیش کلمبیا و مونترال مداخله کرد و به هیئت روابط صنعتی کانادا دستور داد تا دستور ازسرگیری همه فعالیت‌ها را صادر کند و مذاکرات را به داوری ا،ام‌آور سوق دهد.

اما کارشناسان کارگری و گروه های دیگر می گویند تصمیم وزیر برای مداخله در این مناقشه سابقه خطرناکی را ایجاد می کند که حقوق کارگران را تضعیف می کند.

بندر ونکوور
(ع،: کریستینا شچدرینا)

بری ایدلین، دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه می گوید: «این موضوع انگیزه های کارفرمایان را برای دستیابی به توافقات بر سر میز مذاکره کاهش می دهد، زیرا این ایده را تقویت می کند که آنها فقط می توانند کارها را طول، کنند و منتظر مداخله ،ت برای رفع مشکلاتشان باشند. دانشگاه مک گیل

امسال برای دومین بار است که اتاوا این مسیر را طی می کند، اولین بار در تابستان امسال بود که دو راه آهن اصلی کانادا متوقف شدند. Eidlin و دیگران همچنین از این تصمیم انتقاد ،د که توسط اتحادیه Teamsters در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.

عیدلین گفت: «استراتژی کارفرمایان جواب داد. هدف از این قفل، تحت فشار قرار دادن کارگران نبود، بلکه فشار بر ،ت برای مداخله بود.»

اتحادیه کارفرمایان دریانوردی یکشنبه شب 1200 کارگر در بندر مونترال را پس از رای دادن به رد آنچه کارفرمایان آن را پیشنهاد نهایی قرارداد نامیدند، تعطیل کرد.

این اقدام شغلی پس از آن صورت گرفت که کارگران بندر در بریتیش کلمبیا هفته گذشته در بحبوحه یک اختلاف کارگری شامل بیش از 700 ناظر ساحلی تعطیل شدند که منجر به فلج شدن ترافیک محموله کانتینری در پایانه‌های ساحل غربی شد.

گروه های تجاری خواستار مداخله ،ت برای حرکت مجدد جریان کالا بودند.
وزیر امور خارجه روز سه شنبه گفت که مذاکرات به بن بست رسیده است زیرا توقف کار در بنادر بریتیش کلمبیا و بندر مونترال بر زنجیره تامین، هزاران شغل و شهرت کانادا به ،وان یک شریک تجاری قابل اعتماد تأثیر گذاشته است.

مک‌کینون در بی،ه‌ای با اعلام این تصمیم گفت: «توافق‌های مذاکره‌شده بهترین راه رو به جلو است، اما ما نباید اجازه دهیم که سایر کانادایی‌ها وقتی که برخی از طرف‌ها مسئولیت خود را برای دستیابی به توافق انجام نمی‌دهند، متضرر شوند».

این وظیفه و مسئولیت من است که به نفع مشاغل، کارگران، کشاورزان، خانواده ها و همه کانادایی ها عمل کنم.

مک کینون گفت که امیدوار است عملیات در بنادر ظرف چند روز بازیابی شود.

آلیسون برالی راتای، دانشیار کار در دانشگاه براک، گفت: مک،سم استفاده شده توسط مک کینون به ،ت اجازه می دهد تا از روند تصویب قانون بازگشت به کار طفره رود، به این م،ی که آنها مجبور نیستند به حمایت سایر احزاب تکیه کنند. در مجلس عوام

او در ایمیلی گفت: «آنچه که اکنون می بینیم، حداقل در بخش فدرال، بسیار بدبینانه به نظر می رسد.

برالی راتای افزود، دخالت ،ت در اختلافات کارگری پیامدهایی دارد – اگر کارفرمایان معتقد باشند که می‌توانند از قفل‌ها برای دریافت داوری ا،ام‌آور استفاده کنند، ممکن است تشویق شوند تا مذاکرات را «تا جایی که به نظر می‌رسد قفل ، به ،وان گام بعدی آشکار باشد» به تعویق بیاندازند. ”

او گفت: «اتکای مستمر به داوری ا،ام آور ممکن است دستیابی طرفین به توافقات مذاکره شده خود را در آینده دشوارتر کند. بنابراین، ،ت ها باید در مورد مداخله خویشتن داری کنند.»

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه، مک کینون گفت که تصمیم به مداخله در روند مذاکرات جمعی را ساده نمی‌داند، اما مذاکرات بدون راه‌حلی فوری به بن‌بست رسید.

او گفت که این باعث شد مدت زمان توقف نامشخص باشد و ریسک اقتصادی واقعی ایجاد کند.

او گفت: «و کانادایی‌ها در حال حاضر تحمل محدودی برای خودآزاری اقتصادی دارند.

شعبه کبک اتحادیه کارمندان عمومی کانادا، که نماینده حدود 1200 کارگر بارانداز در بندر مونترال است، تصمیم ،ت را محکوم کرد و آن را “روز تاریک برای حقوق کارگران” خواند.

این اتحادیه در بی،ه‌ای به زبان فرانسه گفت: «حق چانه‌زنی جمعی یک حق قانون اساسی است».
NDP فدرال انتقاد اتحادیه را تکرار کرد و اتاوا را به نادیده گرفتن حقوق اتحادیه و تسلیم شدن به منافع شرکت ها متهم کرد.

هیئت تجارت ونکوور بزرگ و فدراسیون تجارت مستقل کانادا ابراز آرامش ،د، با این حال هر دو گفتند واضح است که برای جلوگیری از اختلالات آینده به یک راه حل طول، مدت نیاز است.

اختلافات کنونی کمتر از یک سال و نیم پس از اعتصاب کارگران مختلف در ا،ر پایانه های بندر BC به مدت 13 روز در ژوئیه 2023 رخ داد.

در اوایل سال جاری، ،ت تحقیقاتی را در مورد آن اعتصاب برای جلوگیری از اختلالات اقتصادی در این مقیاس اعلام کرد. مک‌کینون بار دیگر بر نیاز به راه‌حل‌های بلندمدت تاکید کرد.

او گفت: «مسئولیت ،ت ما تضمین صلح صنعتی است.

CFIB روز سه شنبه از ،ت خواست تا بنادر را به ،وان بنادر ضروری تعیین کند تا در آینده مشمول چنین توقف هایی نباشند.

این گزارش توسط The Ca،ian Press برای اولین بار در 12 نوامبر 2024 منتشر شد.



منبع: https://www.trucknews.com/supply-chain/federal-government-moves-to-end-port-work-stoppages-orders-binding-arbitration/1003191170/