سرقت محموله در منطقه پیل در منطقه تورنتو بزرگ، چرخش نگران کننده ای را به خود اختصاص داده است و آن را در رتبه سوم در آمریکای شمالی برای فعالیت های بالای سرقت محموله قرار داده است، زیرا گروه های جنایتکار سازمان یافته از روش های پیچیده تر برای هدف قرار دادن بارهای با ارزش استفاده می کنند.

مارک هیوود، کارآگاه پلیس منطقه‌ای پیل که بخش محموله‌های اداره جرایم خودروی تجاری آن را اداره می‌کند، این پیشرفت‌ها را تشدید روش‌های سرقت توصیف می‌کند، به‌ویژه با افزایش سرقت ترانزیت – تاکتیکی که اکنون پس از جلب توجه در کانادا در حال گسترش است. اروپا و بخش هایی از ایالات متحده

ما با نرخ های سرقت مشابه تگزاس رقابت می کنیم

مارک هیوود، پلیس منطقه ای پیل

تا 9 سپتامبر 2024، منطقه پیل از ابتدای سال تاکنون 232 تراکتور و تری، به سرقت رفته به ارزش 16.73 میلیون دلار را دیده است. به طور متوسط ​​ماهانه 26 وسیله نقلیه سرقت می شود، اما بیشترین تعداد سرقت – 56 مورد – در ماه اوت رخ داده است. نرخ بازیابی این خودروهای دزدیده شده 65.52 درصد است که بالاتر از میانگین ملی و آمریکای شمالی است. با این حال، بازیابی محموله‌های مسروقه چالش‌برانگیزتر است و تنها 39 درصد از 72 محموله سرقت شده در سال گذشته بازیابی شد.

هیوود گفت: «ما در آمریکای شمالی از نظر سرقت محموله، پس از ایالت های کالیفرنیا و فلوریدا سوم هستیم. ما با نرخ های سرقت مشابه تگزاس رقابت می کنیم. اما باز هم، شما در مورد یک ایالت کامل صحبت می کنید، و ما یک منطقه، یک منطقه کوچک در انتاریو هستیم.

این یکی از موضوعاتی بود که در 10 سپتامبر در اولین جلسه انجمن حفاظت از دارایی حمل و نقل کانادا (TAPA) مورد بحث قرار گرفت، که بیش از 100 متخصص را گرد هم آورد تا با تقویت همکاری بین شرکت های لجستیک، اجرای قانون و امنیت، به این مشکل رو به رشد رسیدگی کنند. حرفه ای ها

کنفرانس تاپا
مارک هیوود، وسط، یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس تاپا بود. (ع،: ارائه شده)

اگرچه سرقت محموله در سال 2023 کاهش یافت، با گزارش منطقه پیل، 373 تراکتور و تری، از 908 مورد در سراسر کانادا به سرقت رفته – کاهشی نسبت به 660 سرقت گزارش شده در سال 2022 که به تغییر به سمت سرقت خودرو نسبت داده شده است – از زم، که ایالات متحده 60٪ شاهد بوده است. هیوود با مشاهده اینکه روندها در کانادا معمولاً با شش ماه تاخیر از ایالات متحده پیروی می کند، گفت: افزایش سرقت محموله، اکنون منطقه پیل در سه ماه گذشته “افزایش شدید” را تجربه می کند. نقش مرکزی پیل به ،وان یک مرکز حمل و نقل، جابجایی حدود 80 درصد از محموله های انتاریو و 45 درصد از کالاهای کانادا، همراه با نزدیکی آن به مرز ایالات متحده، آن را به هدف اصلی برای جرایم سازمان یافته تبدیل می کند.

دزدی در حین حمل و نقل: یک تهدید رو به رشد

یکی از روندهای نگران کننده سرقت در حین حمل و نقل است. گروه های جنایت سازمان یافته در حال حاضر به طور فعال کامیون ها را در حالی که در حال حرکت هستند هدف قرار می دهند.

هایوود توضیح داد که بسیاری از بارهای با ارزش بالا طبق برنامه زم، خارج می شوند، بنابراین سارقان مرکز توزیع را تماشا می کنند تا ببینند از کدام کامیون استفاده می شود. او افزود که شرکت‌ها اغلب از کامیون‌های مشابه برای بارهای مشابه استفاده می‌کنند، که این امر را برای مجرمان آسان می‌کند تا یک روال معمول را تشخیص دهند. سارقان پس از حدود یک هفته مشاهده، نقطه ای مانند چراغ توقف را انتخاب می کنند که کامیون باید در آنجا بچرخد. آنها ماشینی را در لاین پیچ پارک می‌کنند و وانمود می‌کنند که ،اب است – شاید کاپوت را ، کنند یا کار دیگری برای مسدود ، کامیون انجام دهند.

هیوود گفت: «در عین حال، قفل پشت تری، را قطع می‌کنند،» و اشاره کرد که رانندگان اغلب به دلیل سر و صدای داخل کامیون از آنچه در حال رخ دادن است آگاه نیستند. سارقان بی سر و صدا به تری، دسترسی پیدا می کنند، در را می بندند و اجازه می دهند کامیون به کار خود ادامه دهد. در حالی که هنوز در حال رانندگی است، آنها بار را دزدیده و کالاهای دزدیده شده را در کیسه ها یا ظروف دیگر می اندازند. بعداً کامیون دوباره قطع می‌شود یا مجبور به توقف می‌شود و مجرمان قبل از حرکت، کالاهای دزدیده شده را داخل خودروهای منتظر می‌اندازند.

سرقت هدفمند بارهای با ارزش بالا و فاسد شدنی

مجرمان بیشتر تلاش خود را بر روی بارهای با ارزش بالا، از جمله وسایل الکترونیکی، ف،اتی مانند آلومینیوم و مس، و کالاهای فاسد شدنی بدون علامت مانند گوشت منجمد متمرکز می کنند.

هیوود مشاهده کرد: «ما همچنین شاهد (علاقه) به کالاهای فاسد شدنی هستیم، اما کالاهای فاسد شدنی که به راحتی قابل شناسایی نیستند. آنها کالاهایی با نام تجاری نیستند. آنها کالاهایی هستند که می توانند در هر فروشگاهی فروخته شوند. برای آنها آسان است که آن را در بازار خا،تری به بازارهای ،یف و دلارفروشی ها و مکان هایی مانند آن بفروشند، زیرا هیچ علامت قابل شناسایی روی آن وجود ندارد. هیچ شماره سریالی وجود ندارد.»

برای فرار از کشف، مجرمان اغلب محموله‌های دزدیده شده را به تری،های کوچک‌تر یا کامیون‌های مستقیم سرقتی ت،یم می‌کنند و آنها را قبل از فروش مجدد در مکان‌های مختلف «خنک‌کننده» ذخیره می‌کنند، که بازیابی کالا را برای مجریان قانون دشوارتر می‌کند.

هیوود گفت: «آنها محصول را تا چند ماه به ،وان دوره خنک شدن ذخیره می کنند.

این عمل خطرات سلامتی را به همراه دارد، به ویژه در مورد موارد فاسد شدنی مانند گوشت منجمد. او توضیح داد: “شما نمی د،د که آیا برای دو ساعت یا پنج ساعت یا دو روز، آن واحد ص،ه‌داری کار می‌کند یا خیر؟

بار بدون مراقبت، سرقت اطلاعات داخلی رایج ترین است

علیرغم افزایش تاکتیک های پیچیده سرقت مانند سرقت، سرقت هویت، وانت های ساختگی و موارد دیگر، سرقت بار بدون مراقبت رایج ترین روش در منطقه پیل باقی مانده است. گروه‌های جنایت سازمان‌یافته به‌طور خاص تری،هایی را که بدون مراقبت رها می‌شوند، هدف قرار می‌دهند، که اغلب از امنیت بد یا دانش داخلی بهره می‌برند.

هیوود گفت: «همچنین شرایطی وجود دارد که آن بارها «تسلیم» هستند، که راننده در آن جنایت شریک است. او با ،ی تماس تلفنی می‌گیرد و می‌گوید: «هی، من بار را برای یک ساعت بدون مراقبت اینجا می‌گذارم. من می‌روم شام بخورم، و وقتی برگشت گفت: «اوه نه، الان بارم رفته و دزدیده شده است».

این یک چالش مهم برای صنعت باقی می ماند و اهمیت هوشیاری مداوم و بررسی کارکنان را برجسته می کند. به همین دلیل است که هایوود چندین نکته را برای شرکت ها به اشتراک گذاشت تا از ناوگان و محوطه های خود محافظت کنند.

چگونه از ناوگان و بارهای خود محافظت کنید

اجرای ،یبی از اقدامات امنیتی بسیار مهم است. در حالی که فناوری پیشرفته مانند نظارت با هوش مصنوعی و سیستم های GPS مفید است، هیچ چیز جایگزین حضور پرسنل زنده در محل برای انجام بررسی های تصادفی نمی شود، بنابراین پلیس یک رویکرد امنیتی چند لایه را توصیه می کند که شامل بررسی های امنیتی فیزیکی نیز می شود.

هیوود توضیح داد: «ما طرفدار این هستیم که مردم هرازگاهی خط حصار را بررسی کنند،» با این استدلال که گروه‌های جنایتکار معمولاً امنیت را با ب، نرده‌ها قبل از سرقت آزمایش می‌کنند تا ببینند آیا متوجه نشده است یا خیر. راه رفتن منظم در محیط می تواند به شناسایی آسیب پذیری ها قبل از سوء استفاده کمک کند. او افزود: «بسیار اوقات، شما فردی را استخدام می‌کنید و او را در یک دروازه می‌گذارید، و بعد دیگر هرگز با او صحبت نمی‌کنید. می د،د، این را وظیفه خود قرار دهید تا مطمئن شوید که آنها کار خود را انجام می دهند. با آنها برو محیط را راه بروید، ببینید آیا آنها محیط را می شناسند یا خیر.»

نمای نزدیک از کانتینر حمل و نقل ف،ی مهر و موم شده، قفل باز آویزان پس از سرقت
(ع،: iStock)

اپراتورها همیشه باید بدانند چه چیزی در حیاط آنها تعلق دارد و چه چیزی نیست.

هیوود گفت: “اگر راننده ای را در آنجا می بینید که قبلاً هرگز ندیده اید، یا تراکتوری را که قبلاً هرگز ندیده اید و فکر نمی کنید باید آنجا باشد، با آنها صحبت کنید.” “چیزها را قابل مشاهده کنید – وقتی دوربین مداربسته دارید، تابلوهایی را نصب کنید که نشان می دهد از همه ضبط شده و ضبط شده است، مانند “در اینجا می تو،د توسط نیروهای امنیتی به شما نزدیک شود، مطمئن شوید که همیشه شناسنامه خود را دارید.”

او همچنین بر اهمیت بررسی سوابق کامل برای کارمندان تاکید کرد و خاطرنشان کرد که شرکت‌هایی وجود دارند که بررسی سوابق غیرنظامی را انجام می‌دهند تا بفهمند آیا فردی که استخدام می‌کنند سابقه هر نوع فعالیت مجرمانه مرتبط با سرقت را دارد یا خیر.

هیوود همچنین گفت که شرکت‌های بزرگ‌تر اغلب نیاز به غیرفعال ، کارت‌های دسترسی یا تغییر گذرواژه‌ها را در صورت استعفا یا رها شدن کارمند نادیده می‌گیرند.

سایر اقدامات ساده عبارتند از: اطمینان از اینکه رانندگان شناسایی من، را نشان می دهند، اطمینان حاصل کنید که یک کپی از آن شناسنامه گرفته شده است، و هویت آنها را با شرکت کارگزاری یا شرکتی که آنها را برای حمل بار ارسال می کند، تأیید می کند.



منبع: https://www.trucknews.com/security/cargo-thefts-in-،l-region-soar-as-tractors-trailers-worth-16-73m-stolen-this-year/1003189415/