Guillaume Chénard معاون فروش گروه Globocam است، که دارای 10 نمایندگی، از جمله 9 نمایندگی در کبک، فروش 20 کامیون برقی در سال – پنج کامیون eM2 متوسط ​​و 15 کامیون سنگین eCascadia است.

کامیون های برقی حدود 1 درصد از کل فروش شبکه را تشکیل می دهند.

تعلیق ناگه، برنامه یارانه کربن زدایی حمل و نقل Ecocamionnage در 6 سپتامبر، او را غافلگیر کرد.

علامت گذاری وسایل نقلیه الکتریکی
(ع،: iStock)

“باید اعتراف کنم که از این اعلامیه تا حدودی شگفت زده شدم. چنار به نشریه خواهرش گفت: ما دوست داشتیم ،ت بگوید “ما در حال نزدیک شدن به محدودیت هستیم، بنابراین یک مهلت یک ماهه داریم و پس از فلان تاریخ تمام می شود.” مسیریاب حمل و نقل

چنارد همچنین می‌گوید که درباره وضعیت تشویقی کامیون‌های برقی که Globocam قبل از 6 سپتامبر تحویل داده و فرم درخواست Ecocamionnage هنوز تکمیل نشده است، مطمئن نیست.

«طبق آنچه می گوید، قابل ادعا نیست. مشکل ساز است.» او می گوید که اگر مشتریان سفارشات خود را لغو کنند، گلوبوکم نمی تواند سفارش خود را در کارخانه لغو کند و باید سود و سایر هزینه های مالکیت این خودروها را متقبل شود که بدون یارانه 175 هزار دلاری تقریباً غیرقابل فروش خواهد بود. ،ت کبک

تخفیف 175000 دلاری ناپدید می شود

“من روی آن تکیه کردم. من نمی توانم به مشتریانم 175000 دلار برای این کامیون ها تخفیف بدهم. که من را در یک مقدار آب گرم قرار می دهد. در واقع خیلی زیاد.»

برخی از مشتریان از زمان اعلام تعلیق موقت برنامه شروع به لغو سفارشات خود کرده‌اند و این احتمالاً منحصر به نمایندگی‌های Freightliner نیست.

حمل و نقل کبک در بی،ه ای گفت: “به دلیل پاسخ استثنایی به برنامه Ecocamionnage و تعداد بالای درخواست ها، و،خانه از 6 سپتامبر 2024 تا اطلاع ثانوی درخواست های جدید برای کمک مالی را نمی پذیرد.”

هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه به دلیل اینکه 55.8 میلیون دلار اختصاص داده شده به Ecocamionnage برای سال مالی جاری به طور کامل هزینه شده است یا به دلیل اینکه مقامات قادر به رسیدگی به کل سیل درخواست ها نیستند، به حالت تعلیق درآمده است.

چنارد توضیح می‌دهد که از تابستان استفاده کرده است تا به مشتریان بالقوه مختلف تظاهرات کند تا فروش و تحویل در پاییز را تعطیل کند.

برای کاهش موجودی برنامه ریزی کنید

“فروخته شد، اما اکنون مشتری می گوید، “من صبر می کنم، نمی توانم آن را تحمل کنم، برنامه متوقف شده است”. من سه کامیون دارم که قرار بود تحویل بدهم اما مشتریان آنها را نمی برند. چنارد گفت: روی یخ است.

ناگفته نماند که شبکه به زودی منتظر ورود طیف محصولات جدید Rizon، کامیون‌های برقی کوچک ک، 4 و 5 است که خانواده متشکل از eM2 (ک، 6 و 7) و eCascadia (ک، 8) را کامل می‌کند.

من برای راه‌اندازی خط به شدت به Écocamionnage متکی بودم. قطعا تاثیر خواهد داشت. من به این فکر می کردم که 15 تا 20 کامیون را در انبار بگذارم، اما اکنون فقط سه تا پنج کامیون می گذارم. اگر این یارانه را نگیرم، کل بازی را تغییر خواهد داد.»

چهار ماه در حمایت از زندگی

وقتی از او پرسیده شد که تجارت کامیون های برقی Globocam بدون برنامه Ecocamionnage چقدر دوام خواهد داشت، چنارد در ابتدا به یک دوره شش ماهه اشاره کرد. اما بعد نظرش عوض شد.

من واقعاً وقتی شش ماهه می شود دچار مشکل خواهم شد. تا کریسمس، چهار ماه دیگر، من در مشکل هستم. من در حال حاضر سه کامیون دارم که تا زم، که برنامه ای نداشته باشم نمی توانم آنها را بفروشم. من با آن عذاب خواهم کشید.»

با این وجود، او مطمئن است که ،ت کبک برنامه یارانه را که به نظر او ضروری است، اما شاید به شکلی جدید، تمدید کند.

در میان تغییراتی که باید انجام شود، او پیشنهاد می‌کند که Écocamionnage با توقف یارانه‌ای به ضمائم آیرودینامیکی مانند انحراف‌کننده‌ها یا فیرینگ‌های بدنه در مدل‌های دیزلی، از آنجایی که اینها قبلاً به‌،وان تج،ات استاندارد توسط تولیدکنندگان کامیون ارائه می‌شوند، نجات یابد.

او پیشنهاد کرد: «ما می‌تو،م این مبالغ را به واحدهای بدون آلایندگی بیشتری منتقل کنیم.

وابستگی به یارانه؟

آیا صنعت کامیون های برقی بیش از حد به یارانه های ،تی وابسته است؟ چنار معتقد است که این مشوق ها و یارانه ها کاملا ضروری هستند.

او می‌گوید با ،یب برنامه‌های کبک و کانادا، مشتریان می‌توانند صورتحساب 650000 دلاری را که با ،ید یک کامیون برقی ک، 8 به دست می‌آید، به نصف کاهش دهند. به نظر او، هرچه فناوری بیشتر پیشرفت کند، برد باتری ها بیشتر باشد، کمک های ،ت برای ،یدار کمتر خواهد بود، زیرا بازگشت سرمایه قابل توجه تر خواهد بود.

“در حال حاضر، ما هنوز در مرحله راه اندازی هستیم. ما برای فروش کامیون های برقی به کمک ،ت نیاز داریم.»

Lion Electric در حالت آنالیز

پاتریک جرویس، معاون کامیون و امور عمومی Lion Electric، به ،وان میهمان در کنفرانسی شرکت می کرد که مسیریاب حمل و نقل از طریق ایمیل با او تماس گرفت تا از او بپرسد که انتظار داشت تعلیق برنامه Ecocamionnage چه تأثیری بر تولید و فروش کامیون های الکتریکی با نشان شیر داشته باشد.

او گفت: «در حال حاضر، ما می‌خواهیم قبل از اظهار نظر بفهمیم که چه خبر است.

او گفت: «خبر خوبی است که بد،د شوق وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد، اما برنامه‌هایی مانند Écocamionnage برای روی آوردن مردم به وسایل نقلیه الکتریکی بسیار مهم است.

این استان هنوز جزئیاتی در مورد وضعیت آینده این برنامه ارائه نکرده است.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/electric-truck-orders-cancelled-as-quebec-suspends-ecotrucking-subsidy-program/1003189076/