ما در حال ورود به مرحله غیرعادی دیگری در بازار حمل و نقل هستیم زیرا بازار در امتداد یک فرورفتگی جهش می کند. چالش این است که ممکن است برای مدتی در اینجا باشیم. نه تنها شرکت‌های حمل بار کامیون‌ها به شدت تعداد کامیون‌ها را برای مطابقت با تقاضای نرم‌کننده کالیبره می‌کنند، بلکه کامیون‌های جدید بیشتری را نیز از کارخانه‌ها سفارش می‌دهند. طرح کامیون های پاک EPA 2027، که می تواند تا 30000 دلار به هزینه کامیون های جدید اضافه کند.

اثر جریان بیشتر این است که کامیون‌های مستعمل بیشتر وارد بازار می‌شوند و قیمت کامیون‌های دست دوم پایین‌تر می‌آیند، که باعث می‌شود ظرفیت جدید وارد بازار در زم، که در حال حاضر بیش از حد عرضه شده است، جذاب شود. پیش ،ید 2027 را نمی توان نادیده گرفت، زیرا این یکی از دلایل اصلی است که فکر می کنیم ظرفیت هر گونه بهبود م،ی داری در نرخ های لحظه ای و قرارداد در سال جاری را مهار می کند.

برای سنجش میزان ظرفیت حامل از بازار، مجله تجارت شاخص حمل بار کامیون، بینشی را در مورد اینکه چگونه ناوگان های بزرگ هنوز به هدف جمعی خود نرسیده اند، ارائه می دهد، حتی پس از کاهش تعداد کامیون ها در هفت فصل متوالی گذشته.

به گفته بیل ،یدی در ژورنال تجارت، «کاهش های بزرگ ظرفیت حمل و نقل در سه ماهه اول، شاخص ظرفیت بار کامیون (TCI) را به سطوحی که آ،ین بار در اواسط سال 2017 مشاهده شده بود، کاهش داد. شاخص TCI با افت 2.4 درصدی نسبت به سه ماهه چهارم به 78.9 در سه ماهه اول رسید. این شاخص نسبت به سه ماهه اول 2023 7.7 درصد کاهش یافت.

TCI، معیاری از ظرفیت در شرکت‌های بزرگ ،تی بر اساس تعداد کامیون‌های پایان فصل، پس از رسیدن به بالاترین سطح 93.2 در سه ماهه دوم سال 2022، طی دو سال گذشته به شدت کاهش یافته است. آ،ین بار TCI زیر 80 در سه ماهه سوم سال 2017 بود – قبل از کاهش ظرفیت و رونق حمل و نقل در سال 2018.

از زم، که TCI در سال 2022 به اوج خود رسید، شرکت های حمل و نقل عمومی در گروه بررسی شاخص تعداد کامیون های جمعی خود را 15.4٪ کاهش دادند. کاهش 14.3 واحد درصدی شاخص در سال‌های 2022-2024، بزرگترین افت شاخص از زمان افت 26.2 درصدی از سال 2007 تا 2013 است.

دیوید پارکر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Covenant Logistics، در طی یک تماس سه ماهه اول آوریل، به تحلیلگران گفت: “ما همچنان به پایین آمدن خود ادامه می دهیم. سوال میلیون دلاری این است که چه زم، ظرفیت کافی خارج می شود (در نهایت بازار را سفت می کند و قیمت را افزایش می دهد). Covenant تنها شرکتی در گروه Journal of Commerce TCI بود که تعداد کامیون‌های خود را سالانه 99 کامیون افزایش داد، اگرچه ده کامیون از ناوگان خود را به طور متوالی از سه ماهه به سه ماهه کاهش داد.

براد استوارت، شرکت نایت-سوئیفت حمل و نقل، که مالک سه تا از بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل باربری ایالات متحده است، به تحلیلگران وال استریت گفت: «ما حجم قرارداد را از دست داده‌ایم، زیرا مایل نبودیم به امتیازات بیشتر در مورد آنچه به ،وان نرخ‌های قراردادی ناپایدار نگاه می‌کنیم، متعهد شویم. ،انه دار نایت-سوئیفت و معاون روابط با سرمایه گذاران گفت: «این منجر به تخصیص بیشتر ظرفیت ما به بازار نقدی شد، که فشار بیشتری بر درآمد در هر مایل و استفاده در کوتاه مدت ایجاد می کند، اما ظرفیت واکنش به تغییرات را ایجاد می کند. بازار زم، که بازار منحرف شود.»

بدون هیچ تغییر م،اداری در تقاضای حمل و نقل، سال 2024 بسیار شبیه به سال گذشته و 2019 است که سال های ضعیفی برای ارائه دهندگان حمل و نقل اما سال های خوبی برای حمل و نقل بود.

منبع: https://www.dat.com/blog/weekly-market-update-for-june-25th-2024-the-truckload-market-could-remain-oversupplied-and-will-be-for-some-time