به گفته مؤسسه پمبینا، تلاش انتاریو برای برقی‌سازی بخش خودروهای متوسط ​​و سنگین (MHDV) خود با موانع بزرگی از جمله هزینه‌های زیرساختی بالا، تشریفات اداری و چالش‌های مربوط به نرخ برق مواجه است. گزارش اخیر.

شارژر BEV
(ع،: جان جی اسمیت)

اگرچه تا سال 2027 تا سال 2027 می‌توان 40 درصد از وسایل نقلیه متوسط ​​انتاریو را به دلیل مسافت مساعد رانندگی، کاهش هزینه باتری و نزدیک شدن به برابری هزینه با دیزل برقی کرد، اما جذب فعلی همچنان کند است.

بر اساس این گزارش، 95 درصد از MDV ها در انتاریو میانگین مسافت روزانه رانندگی کمتر از 160 کیلومتر دارند و «حدود نیمی از MDV ها» در پایان روز به پایگاه بازمی گردند. این عوامل انتقال به برق را امکان پذیرتر می کند.

با وجود این پتانسیل، تنها بخش کوچکی از اپراتورهای ناوگان در استان در حال حاضر خودروهای برقی در ناوگان خود دارند.

در این گزارش آمده است: «به طور متوسط ​​در تمام استان های کانادا، تنها 5 درصد از اپراتورهای ناوگان در حال حاضر خودروهای برقی را در ناوگان خود دارند. در انتاریو، این رقم حتی کمتر است و تنها 1٪ است.

علاوه بر این، در میان تمام شارژرهای عمومی کانادا، کمتر از 1500 درگاه شارژ از 9650 درگاه شارژ، شارژرهای سریع سطح 3 هستند که نیازهای برق بالاتر MHDV های الکتریکی را برآورده می کنند. این گزارش مح،ه می کند که انتاریو تا سال 2030 به 8000 تا 10000 پورت سطح 3 نیاز خواهد داشت تا به اه، خودروهای بدون آلایندگی فدرال برسد – پنج برابر در دسترس بودن فعلی.

استقرار زیرساخت شارژ

این گزارش شش مرحله ای را بیان می کند که اپراتورهای ناوگان انتاریو و ارائه دهندگان شبکه شارژ باید برای ایجاد زیرساخت شارژ لازم برای MHDV های الکتریکی دنبال کنند.

این گزارش می‌گوید اولین اولویت برای اپراتورهای ناوگان، درک نیازهای انرژی و ارتباط با تاسیسات محلی برای ارزیابی نیازهای انرژی است، زیرا هر کامیون می‌تواند سالانه انرژی معادل 20 خانه مصرف کند.

در مرحله بعد، اپراتورهای ناوگان نیاز به تصویر روشنی از کل هزینه های مربوط به راه اندازی شارژرها دارند. هزینه های نصب از 5000 دلار تا 20000 دلار برای شارژرهای سطح 2 و تا 1 میلیون دلار برای شارژرهای فوق سریع متغیر است. در حالی که یارانه های فدرال نیمی از آن را پوشش می دهد، اپراتورها باید برای مابقی بودجه بودجه داشته باشند تا از هزینه های غیرمنتظره جلوگیری کنند.

نمودار انواع شارژرهای برقی و هزینه های ،ید و نصب را نشان می دهد
(ع،: گزارش شارژ ناوگان کمکی)

نرخ برق تنظیم شده توسط هیئت انرژی انتاریو (OEB) بسته به زمان استفاده متفاوت است، بنابراین اپراتورها باید برای بهینه‌سازی برنامه‌های شارژ و کاهش هزینه‌های پیک زمان با شرکت‌های برق همکاری کنند. در این گزارش آمده است که انتخاب شارژرهای من، برای اطمینان از سازگاری با نیازهای ناوگان در میان فقدان استانداردسازی در زیرساخت های شارژ به همان اندازه مهم است.

گام نهایی، پیمایش فرآیند تأیید نظارتی است که چندین آژانس از جمله شهرداری‌های محلی، سازمان ایمنی برق انتاریو و شرکت‌های توزیع محلی را درگیر می‌کند. تعامل زودهنگام با این نهادها برای رعایت ا،امات ایمنی و شبکه و تضمین مجوزهای لازم بدون ایجاد اختلال در ج، زم، استقرار ضروری است.

موانع استقرار زیرساخت ها

یکی از موانع کلیدی برای استقرار این زیرساخت شارژ – به غیر از هزینه ،ید و نصب بالا – عدم آگاهی و دانش عمومی در مورد MHDV های الکتریکی و زیرساخت شارژ مورد نیاز آنها در بین اپراتورها است.

اگرچه موسسه Pembina می گوید MHDV های الکتریکی به سرعت در حال نزدیک شدن به برابری کل هزینه مالکیت (TCO) با وسایل نقلیه دیزلی هستند، بسیاری از اپراتورهای ناوگان به دلیل اطلاعات محدود مردد هستند. این تردید به دلیل نبود اطلاعات قابل دسترس در مورد یکپارچه سازی شبکه و مراحل خاص مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه های شارژ بدتر می شود.

این گزارش به یک نظرسنجی توسط منابع طبیعی کانادا اشاره می‌کند که نشان می‌دهد 40 درصد ناوگان کانادایی فاقد درک روشنی از روش‌های «سوخت‌رس،» خودروهای الکتریکی هستند.

هزینه مالکیت MHDVs برقی VS دیزل، نمودار
(ع،: گزارش شارژ ناوگان کمکی)

مانع دیگر در نرخ های تحویل برق انتاریو است که برای ایستگاه های شارژ عمومی نامطلوب است. هزینه‌های تقاضای بالا، دستیابی به یک مدل تجاری پایدار را برای اپراتورها چالش برانگیز می‌کند، به‌ویژه که نرخ بهره‌برداری برای MHDV‌های الکتریکی پایین است. موسسه Pembina پیشنهاد می کند که تنظیم این نرخ ها برای انعکاس بهتر نیازهای اپراتورهای ایستگاه های شارژ عمومی می تواند این مشکل را کاهش دهد.

چشم انداز نظارتی و عدم استانداردسازی شارژر، که برنامه ریزی زیرساختی را برای اپراتورها پیچیده می کند، پیچیدگی بیشتری می بخشد.

توصیه های پمبینا

برای پرداختن به این مسائل، این گزارش توصیه هایی را برای صاحبان ناوگان، اپراتورهای ایستگاه های شارژ و نهادهای نظارتی ارائه کرده است.

برای تنظیم‌کننده‌ها، هیئت انرژی انتاریو (OEB) باید راهنمایی‌های روشنی در مورد یکپارچه‌سازی شبکه برای ناوگان و اپراتورهای ایستگاه شارژ ارائه کند، از جمله یک کتاب راهنمای عمومی که مخاطبین کلیدی، انواع شارژر تأیید شده و هزینه‌های نصب ،نی را پوشش می‌دهد. این یک مانع کلیدی را برطرف می کند: عدم دانش در مورد MHDV های الکتریکی و اتصال به شبکه.

برای کاهش هزینه‌های زیرساختی اولیه، ،ت انتاریو باید برنامه EV ChargeON (جریان اجتماعی) را تمدید کند. این برنامه که قبلاً جوامع کوچکتر و بومی را هدف قرار می داد، یارانه های قابل توجهی را ارائه کرد و در تأمین بودجه ایستگاه های شارژ عمومی بسیار مؤثر بود. احیای و گسترش آن می تواند هزینه های نصب را جبران کند و زیرساخت ها را در دسترس تر کند. این برنامه 91 میلیون دلاری، که 50 تا 75 درصد از سرمایه را ارائه می کرد، برای اولین بار در مارس 2022 اعلام شد اما در اوایل سال 2024 متوقف شد.

زمان شارژ EV، نمودار
(ع،: گزارش شارژ ناوگان کمکی)

کاهش نرخ برق یکی دیگر از اقدامات ضروری است. “ما توصیه می کنیم در این گزارش آمده است که OEB هزینه های تقاضا برای ایستگاه های شارژ عمومی را کاهش می دهد، به ویژه در مواردی که نرخ بهره برداری کمتر از 5٪ است.

حوزه‌های قضایی در سراسر آمریکای شمالی، از جمله ماساچوست، ویسکانسین، نیویورک، و کالیفرنیا در ایالات متحده، و کبک و بریتیش کلمبیا در کانادا، قبلاً هزینه‌های تقاضا برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را کاهش داده‌اند. این کاهش می‌تواند به صورت تخفیف 50 درصدی، مانند نیویورک، یا تعطیلات شش ساله بر اساس هزینه‌های تقاضا، مانند آنچه در بریتیش کلمبیا انجام شد، باشد.

استانداردسازی زیرساخت شارژ نیز برای اپراتورهای ناوگان، که با عدم اطمینان در مورد سازگاری تج،ات مواجه هستند، حیاتی است. به همین دلیل است که مؤسسه پمبینا پیشنهاد می‌کند که انتاریو می‌تواند با انجمن استانداردهای کانادا و سازمان ایمنی الکتریکی انتاریو برای تعیین استانداردهای جه، برای شارژرها، اتصال‌دهنده‌ها و روش‌های پرداخت، همسو با استانداردهای ایالات متحده برای سازگاری با ناوگان‌های فرامرزی شریک شود.

در همین حال، از اپراتورهای ناوگان و ارائه دهندگان ایستگاه های شارژ در استان خواسته شده است که زودتر با خدمات محلی همکاری کنند. این همکاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برای ارتقای شبکه مورد نیاز برای برآورده ، تقاضاهای در حال تغییر برنامه‌ریزی کنند و تاخیرهایی را که می‌تواند در صورت رفع محدودیت‌های شبکه تنها پس از اجرای برنامه‌ریزی نصب برطرف شود، به حداقل می‌رساند.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/ontarios-mhdv-electrification-stalled-by-high-costs-regulatory-hurdles-despite-high-،ential-pembina/1003191144/